KiWiKo schreef:lichamelijke prolemen komen niet door te vroeg inrijden maar door verkeerd rijden![]()
Ik doe ook niks anders dan met jonkies werken
ja klopt had het verkeerd getypt heb het al aangepast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:lichamelijke prolemen komen niet door te vroeg inrijden maar door verkeerd rijden![]()
Ik doe ook niks anders dan met jonkies werken
runningkawa schreef:Maar dat ligt imo ook aan de manier van rijden
ga jij op die 6 jarige als een gek aan de gang
of ga je 3x 15 min op een net 3 jarige zitten?
WildWings schreef:KiWiKo, lichamelijke problemen kunnen ook komen door te jong inrijden. Als je kijkt naar de combinatie belasting + lichaam nog in de groei, lijkt het mij een logisch gevolg dat het lichaam daaronder kan lijden later.
Verder vind ik het voorbeeld wat jij geeft over het paard van 2,5 gewoon niet kunnen ook. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat 't vaak overkomt alsof ik het nooit met je eens ben oid (maar je bent een van de weinige ruiters die ik op haw op juiste manier met slof vind rijden bijv) maar ik vind 2,5 (en 3) gewoon nog te jong en ik vind de reden die jij geeft ook geen reden om een dier met 2,5 in te rijden.
karoliena schreef:Vertel mij dan eens Yamcha wat voor jou de reden is dat met 2.5 jaar slecht is en met 3.5 jaar wel goed is. Niet aanvallend bedoeld maar ben gewoon benieuwd
VValar schreef:Ach het is per paard verschillend en het ligt er ook hoe je er mee om gaat. Die van mij is met bijna 3 jaar (op een paar maanden na, dus hij was nog 2 jr) zadelmak gemaakt. Hij is 2,5 week doorgereden waarna hij weer op het land gezet is. In het najaar, toen hij ruim 3 jaar was heb ik hem weer opgepakt. Zijn grote zus idem. Kijk op zo'n manier vind ik dat je het paard de juiste rust weer aanbiedt en een hele fijne manier om je paard zadelmak te maken.
Nessah schreef:Doe ik niks meer dan lichte B oefeningen.
Nessah schreef:Daarnaast doe ik sinds kort voor de afwisseling, 1 keer in de zoveel tijd een klein sprongentje.