Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Smystique schreef:Citaat:Ik vind van wel, als het paard daardoor de l*l is.
Wat een onzin zopiets kan je ook op een normale manier verkopen, kwetsend bedoel ik beledigend, denigrerend, naar beneden halen etc
Amanda schreef:superwoman schreef:Ik vind van wel, als het paard daardoor de l*l is.
Want voor de 1 is alles kwetsend en voor de ander niets....
Die grens is ook voor iedereen anders....
Maar ik kom op voor het paard en zal niet m'n hoofd omdraaien!
Zegt zij die juist haar mond hield
Citaat:Als iemand 120 kg weegt, zijn er nog volop mogelijkheden om paard te rijden
Citaat:ben het niet helemaal eens met de veronderstelling dat 120 kg altijd te zwaar is.
Een shire van 2.00 meter kan imo best 120 kilo hebben.
Goofy44 schreef:Je kan met flink overgewicht nog steeds niet te zwaar voor je paard zijn.
Paard: 600 kg, ruiter: 80 kg.
1/. ruiter 80kg, zonder overgewicht
2/. ruiter 80kg, met overgewicht van 15 kg, had 65 kg moeten wegen
Wat is het verschil voor het paard ?
Overgewicht is meer iets waar je je zorgen over zou kunnen maken in relatie tot je gezondheid en de extra risiko's die je - zelf - er door oploopt.
Snoevie schreef:idd het is zo makkelijk gezegd,met overgewicht mag je niet paardrijden.........
Citaat:Het gaat erom dat mensen met overgewicht op een paard zitten, zonder dat ze soms doorhebben dat ze in de tussentijd zwaarder zijn geworden.
En daardoor te zwaar voor hun paard.
Karin schreef:Ik wel, twee pagina's geleden nog. En nog wel vaker in dit topic.Citaat:Het gaat erom dat mensen met overgewicht op een paard zitten, zonder dat ze soms doorhebben dat ze in de tussentijd zwaarder zijn geworden.
En daardoor te zwaar voor hun paard.
Om maar een voorbeeld te noemen.
superwoman schreef:Ik heb alleen m'n mond gehouden, omdat het over iemand ging die toen niet
aanwezig was bij ons "gesprek"
Dat heet roddelen!
In háár topic heb ik mijn zegje gedaan...
Karin schreef:Goofy44 schreef:Je kan met flink overgewicht nog steeds niet te zwaar voor je paard zijn.
Paard: 600 kg, ruiter: 80 kg.
1/. ruiter 80kg, zonder overgewicht
2/. ruiter 80kg, met overgewicht van 15 kg, had 65 kg moeten wegen
Wat is het verschil voor het paard ?
Overgewicht is meer iets waar je je zorgen over zou kunnen maken in relatie tot je gezondheid en de extra risiko's die je - zelf - er door oploopt.
Dat is precies wat ik twee pagina's geleden bedoelde te zeggen met 'overwicht is een relatief begrip'. Met zo'n beschrijving kan ik tenminste iets, niet met uitspraken als 'een ruiter met overgewicht hoort niet op een paard'.
Breitling schreef:Ik ben 1.83 lang en woog een half jaar geleden ruim 100 kilo we houden het even op 100.
als iemand van rond de 1.55 (redelijk klein persoon dus) het zelfde weegt zouden we beide op het zelfde paard kunne want we wegen immers even veel. Maar naar mijn idee zal de kleine persoon het paard een stuk meer tot last zijn als de lange persoon.( Er van uitgaande dat ze even veel rij ervaring hebben) Het lijkt mij dat als je echt veel over gewicht hebt je er ook hinder van ondervind bij het rijden en het paard daar meer last van heeft.
runningkawa schreef:Maar dat ligt er toch ook aan of bijv spieren aangespannen worden?