[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:05

Joolien schreef:
Kimberly520 schreef:
Oke mijn lesgevers hebben hier ook nooit iets van gezegd.
Net vooraleer ik begon is ze wel beginnen steigeren misschien had ze zich pijn gedaan?

Bij welk stukje zei ze dit? (het geluid van mijn laptop werkt niet, kan het daardoor niet horen)

Rond 1.45 minuut.
Waarom steigerde ze? Schrok ze, wilde ze niet?

Ik denk dat het ging omdat ze haar achterpoten redelijk hoog omhoog tilde.

De jury had mijn papier laten vliegen en daardoor schrok ze, maar misschien heeft ze daardoor met haar benen tegen elkaar getikt en ze had haar stiften in.

Anoniem

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:07

Zoiets zou kunnen. Heb je nog meer filmpjes? Ben wel benieuwd.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:11

Op het eerste filmpje vind ik haar ook onregelmatig...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:12

Oke dan ga ik haar toch eens laten nakijken ...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:14

Mag ik morgen nog een filmpje plaatsen? Het is van dezelfde wedstrijd als het andere filmpje maar dan in de namiddag.
Maar ik vind het nog altijd raar dat ik overal een 8 krijg op haar gangen ...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:15

Joolien schreef:
Op het eerste filmpje vind ik haar ook onregelmatig...

Uit nieuwsgierigheid ook even gekeken en ben het eens met Joolien. Vind ze in stap ook niet zuiver lopen, vooral bij het binnenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:16

Ik vind het ook zeker vreemd dat je er niet op gewezen wordt in je proef want voor mij is t het redelijk te zien.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:18

Ik heb me nooit echt enorm bezig gehouden met niet rad lopen op film, maar persoonlijk vind ik ook dat je het wel kan zien. Vooral hoe ze met haar hoofd doet als ze op haar (pijnlijke?) been stapt. Goed dat je haar gaat laten nakijken, hopelijk komt er wat uit!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:19

Ik heb zondag terug wedstrijd ben benieuwd of ze dan iets zeggen ...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:19

badeendje schreef:
Ik heb me nooit echt enorm bezig gehouden met niet rad lopen op film, maar persoonlijk vind ik ook dat je het wel kan zien. Vooral hoe ze met haar hoofd doet als ze op haar (pijnlijke?) been stapt. Goed dat je haar gaat laten nakijken, hopelijk komt er wat uit!

Ik hoop het ook ...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:37

Je tweede filmpje (van de 3) had ik er wat meer moeite mee, dacht het al te zien bij het van hand veranderen, maar op 1:15 op de volte vind ik het wel duidelijk..

Ik heb het ook gehad hoor Kimberly, dat ik hier een filmpje gepost had waarvan ik dacht dat het zo lekker ging die dag! Maar na goed kijken bleek ie ook niet helemaal regelmatig te lopen.. Voelde me heel schuldig dat ik het zelf niet had gezien of gevoeld, en dat ik mn arme paardje toch zo rond had gestuurd :(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:57

Babootje schreef:
Kimberly520 schreef:
Ze is een BWP :)

[ Video ]

Paard is nog wat teveel "uit elkaar" en op de voorhand. Dat zie dan ook meteen bij het hals strekken, waar hij onvoldoende de hals laat vallen (omdat hij zich lang maakt).
Middendraf moet meer verruimen. In zijn algemeenheid met meer impuls rijden.
En daarbij (vind ik altijd vervelend om te moeten zeggen) loopt hij niet rad (rechtsvoor). Hij valt op linksvoor (zelfs het hoofd doet mee). Daar zou ik toch eens naar laten kijken.

ik had het ook al gezegd Kimberly...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:59

Joolien schreef:
Ik vind het ook zeker vreemd dat je er niet op gewezen wordt in je proef want voor mij is t het redelijk te zien.

en dat doen ze dus haast nooit (jury's) om discussies met eigenaren te voorkomen. ik heb t maar een paar keer gezien. meestal laten ze het terugzien in de punten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:22

Onregelmatigheid kan uitsluiting tot gevolg hebben. Gebeurd hier in de regio wel gewoon op wedstrijden hoor Babootje.

Niet rad is niet rad. Punt.

Op het eerste filmpje zie ik ze ook niet rad lopen. Zag het met binnenkomen in stap al en in het van hand veranderen middendraf zie je haar echt hikken.

Waar het precies zit durf ik niet te zeggen. Soms lopen ze linksvoor te hikken als ze rechtachter pijn hebben. Soms lopen ze kreupel in de schouder omdat er iets in de hals niet lekker zit... Soms kunnen ze voor stijf zijn als ze achter bij het SI vast zitten.. want paarden compenseren tot ze het niet meer trekken en DAN pas willen ze niet meer lopen.

Zijn en blijven prooidieren die verstoten worden als ze niet meer mee kunnen komen eh...

Maar goed dat je naar haar laat kijken :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:49

Eigenaresse van Gas kijkt morgen zelf nog even naar Gas, ze wil even zelf zien hoe hij doet met zijn been enz. Ze laat me morgen weet. Of er een DA gaat komen.

@Kimberley, ik zie in stap idd al een paard dat met rechts/links voor niet zuiver stapt. :j

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:08

Moonfight schreef:
Ik lees al meerdere topic's mee en ik ga hier toch ook eens foto's plaatsen. Ik vind het een beetje spannend, maar jullie bijten hopelijk niet! :=
Ik heb twee foto's van mijn bijrijpaard. Het is voor mij een moeilijk paard om te rijden. Ben zelf namelijk vrij anstig aangelegt en daardoor rijden we soms met veel spanning. Al moet ik wel zeggen dat het heel erg verbeterd is de afgelopen tijd! Aan het begin was gewoon normaal een rondje door de bak rijden op een normaal tempo al niet mogelijk en nu kan ik gewoon alle hoeken door :D Al best trots dus! De afgelopen tijd begint ze ook aardig te zakken. Maar ik weet niet of ik nu op de goede weg zit, dus vandaar dat ik jullie hulp vraag. De foto's zijn stills uit een filmpje en duf lekker pixelig. Ik hoop dat jullie er wel wat mee kunnen! Ik kan door mijn spanning en haar onverwachte acties soms best streng in de hand zijn, dat is zeker iets wat ik wil afleren!

Foto 1:
[ Afbeelding ]
Het eerste wat mij opvalt aan deze foto is dat ze erg de grond in loopt. Komt dat omdat ze op de voorhand loopt? Veder loopt ze wel op de loodlijn en ik kijk zelf wel goed naar voren. Wel heb ik onwijze pianohanden, echt een punt waar ik aan moet werken! We rijden dus wel eens met wat spanning, zien jullie dat hier terug?

Foto 2:
[ Afbeelding ]
Voor mij idee is deze wat beter wat de achterhand betreft. Klopt dat? Ik vind het zelf nogal moeilijk om te beoordelen. Neusje net wat buiten de loodlijn. Ik kijk voor me maar weer die pianohandjes.... Grrrrrr....

Deze foto's zijn van vandaag en we hadden vandaag een wat mindere dag wat de spanning betreft. Dus vindt het moeilijk om deze foto's te plaatsen. Maar ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben!

Op foto 1 vind ik hem fijner lopen dan op foto 2 < daar heb ik het idee dat hij zijn bovenlijn heel strak houdt en niet lekker ontspannen loopt..

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:31

Kijk eens naar het eerste filmpje in je laatste post. Je komt binnen in stap, bekijk de tact eens. Het achterbeen moet het voorbeen wegduwen, in jouw paard zijn geval is linksvoor sneller weg. In draf maakt dat linkerachterbeen ook een hele rare beweging onder de massa van het paard. Volgens mij kan hij die niet goed afrollen, houdt hij daarbij vast in de rug en overbelast hij rechtsvoor.

Heb je zondag ook tornooi in korbeek dijle?

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:57

Heee :D

Ik heb een eigen paard Bynck van 6 jaar oud, en ik heb een tijd geleden ook wel is foto's/filmpjes geplaatst, maar ik heb het gevoel dat ik nu wel wat verder ben :D Ik heb een filmpje gemaakt van wat momenten. En ik zou het super fijn vinden, om wat tips te krijgen :D

Bynck loopt best verschillend, de ene x heeft hij totaal niet zijn dag, de andere x zet hij geen stap verkeerd. De ene x hangt ie ontzettend in de teugel & loopt hij heel diep, en de andere x doet hij dat totaal niet. Ene x is ie gespannen, andere x weer niet. Meestal op wedstrijden loopt hij erg lekker, alsof hij weet dat hij zijn best moet doen, wat op zich natuurlijk geen probleem is. Maar we willen er wel naar toe werken zo vaak mogelijk lekker ontspannen te kunnen lopen. Dus ik heb filmpjes van verschillende dagen, waar je dus ook zoveel verschil inziet. Dus tips zouden geweldig zijn! Bedankt! :D (ohja, het einde is alleen om te laten zien dat we niet alleen dressuren, haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:03

Wat heb je toch een leuke pony Sasa. Het enige nadeel is dat ze wat op de voorhand gebouwd is. Ze heeft wel een hele fijne hals.
Wat ik ook zie is dat je haar iets te veel van voren rondrijd en soms(vooral in het doorzitten) heel strak bent in je bovenlichaam, armen en daardoor hand. Daardoor wordt ze dan heel strak.
Ik zou meer luchtigheid aan de voorkant willen zien, je pony zou moeten gaan nageven op je been. Dor wanneer jij je hand sluit en je been aanlegt het paard op die manier nageeft, niet alleen op hand. Dan gaat het paard namelijk ook veel beter het lijf gebruiken.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:06

Joolien schreef:
Wat heb je toch een leuke pony Sasa. Het enige nadeel is dat ze wat op de voorhand gebouwd is. Ze heeft wel een hele fijne hals.
Wat ik ook zie is dat je haar iets te veel van voren rondrijd en soms(vooral in het doorzitten) heel strak bent in je bovenlichaam, armen en daardoor hand. Daardoor wordt ze dan heel strak.
Ik zou meer luchtigheid aan de voorkant willen zien, je pony zou moeten gaan nageven op je been. Dor wanneer jij je hand sluit en je been aanlegt het paard op die manier nageeft, niet alleen op hand. Dan gaat het paard namelijk ook veel beter het lijf gebruiken.

Dankje :D Klopt, ik zie wat je bedoelt. Ik rijd te veel naar 'voren' inderdaad. Super bedankt voor je duidelijke reactie, en ik ga er zeker wat met je tips doen! Vooral, ik heb aanstaande zondag weer wedstrijd, ik zal proberen anders te rijden :D
Laatst bijgewerkt door SaSalover op 22-05-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:06

SaSalover schreef:
Heee :D

Ik heb een eigen paard Bynck van 6 jaar oud, en ik heb een tijd geleden ook wel is foto's/filmpjes geplaatst, maar ik heb het gevoel dat ik nu wel wat verder ben :D Ik heb een filmpje gemaakt van wat momenten. En ik zou het super fijn vinden, om wat tips te krijgen :D

Bynck loopt best verschillend, de ene x heeft hij totaal niet zijn dag, de andere x zet hij geen stap verkeerd. De ene x hangt ie ontzettend in de teugel & loopt hij heel diep, en de andere x doet hij dat totaal niet. Ene x is ie gespannen, andere x weer niet. Meestal op wedstrijden loopt hij erg lekker, alsof hij weet dat hij zijn best moet doen, wat op zich natuurlijk geen probleem is. Maar we willen er wel naar toe werken zo vaak mogelijk lekker ontspannen te kunnen lopen. Dus ik heb filmpjes van verschillende dagen, waar je dus ook zoveel verschil inziet. Dus tips zouden geweldig zijn! Bedankt! :D (ohja, het einde is alleen om te laten zien dat we niet alleen dressuren, haha)

[ Video ]

Haii.
Ik zie een leuk paard! Maar ik zie ook een paard dat NIET actief aan het been is. Hij loopt op de voorhand en ik zie je heel veel aansporen. Je hebt wat wiebelbeentjes, maar op stukjes zoals in wedstrijden, zie ik je echt aansporen, en niet wiebelen. Werk daar eerst aan, actief rijden. Hij loopt wel, maar niet voorwaarts genoeg. Ik bedoel hier niet mee dat ie niet hard genoeg loopt, maar je paard denkt niet voorwaarts genoeg. Probeer voor jezelf eens te oefenen, dat als jij schakelt naar een pasje harder, dat je paard daar blijft lopen zonder dat je verder nog aan spoort. Dus aansporen -> harder, doet ie het niet? Aansporen -> harder. Loopt ie in het tempo dat jij wilt, laat je hem daar bijv een lange zijde lopen. Komt ie terug in tempo zonder dat jij dit vraagt? Kuit erbij. Blijft ie in het tempo dat jij wilt, dan schakel je pas weer terug. Denk dat het voor jou HEEL belangrijk is om hier aan te werken. Ook vraag ik me af of je soms plankjes onder je mouwen stopt :+. Ik denk dat je die hint wel snapt.. Waar is het knikje in je elle bogen op sommige momenten?

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:10

LoveUggs schreef:
Haii.
Ik zie een leuk paard! Maar ik zie ook een paard dat NIET actief aan het been is. Hij loopt op de voorhand en ik zie je heel veel aansporen. Je hebt wat wiebelbeentjes, maar op stukjes zoals in wedstrijden, zie ik je echt aansporen, en niet wiebelen. Werk daar eerst aan, actief rijden. Hij loopt wel, maar niet voorwaarts genoeg. Ik bedoel hier niet mee dat ie niet hard genoeg loopt, maar je paard denkt niet voorwaarts genoeg. Probeer voor jezelf eens te oefenen, dat als jij schakelt naar een pasje harder, dat je paard daar blijft lopen zonder dat je verder nog aan spoort. Dus aansporen -> harder, doet ie het niet? Aansporen -> harder. Loopt ie in het tempo dat jij wilt, laat je hem daar bijv een lange zijde lopen. Komt ie terug in tempo zonder dat jij dit vraagt? Kuit erbij. Blijft ie in het tempo dat jij wilt, dan schakel je pas weer terug. Denk dat het voor jou HEEL belangrijk is om hier aan te werken. Ook vraag ik me af of je soms plankjes onder je mouwen stopt :+. Ik denk dat je die hint wel snapt.. Waar is het knikje in je elle bogen op sommige momenten?

Ja, je hebt inderdaad gelijk. Zodra ik niet met hem aan het werk ga, zeg maar, loopt ie juist veel te hard. Maar als ik iets met hem ga doen valt ie terug, dat moet natuurlijk niet gebeuren. Ik ga zeker die oefeningen doen, super bedankt! En inderdaad, dat knikje.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:11

Dat wilde ik ook nog zeggen Lu dat ie niet aan het been en ook niet heel actief is. Ook al gaat een pony e hard, dan nog zul je het tempo moeten controleren. Zelf een paar keer wegrijden aan je been en weer duidelijk terug rijden op zit.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:15

Saintelette schreef:
Op foto 1 vind ik hem fijner lopen dan op foto 2 < daar heb ik het idee dat hij zijn bovenlijn heel strak houdt en niet lekker ontspannen loopt..

Dankjewel voor je reactie! Is dat het resultaat van spanning? Wat zou ik daar veder aan kunnen doen? Kan ik dat ook voelen als ik er op zit?