Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EnelyaT schreef:!
@ Joolien:
Nu met ons nieuwe zadel zijn mijn bekken al een stuk beter gekanteld, ik kan mijn been langer houden, en mijn gehele houding is verbeterd. Ik zat mede zo, omdat het zadel (van de foto) eigenlijk te groot voor me was. En omdat het zadel niet in het midden droeg. Ondanks alle aanpassingen van zgh "zadelmaakster". Jammer dat daar nog geen foto's van zijn, we zijn echt enorm gegroeid sinds het nieuwe zadel!
Het is wel superfijn commentaar hier zeg
MyWishMax schreef:Ik schaam me voor eigen filmpje, maar goed.
http://youtu.be/SawtKiAoRQE
Eigen commentaar:
Ik mag en kan heel weinig met mijn hand, opvangen doe ik 99% met zit, want als ik meer doe, kruipt hij helemaal weg. Dat zie je vooral in stap en galop, dan duikt hij heel snel te diep. Op de momenten dat ik er dan aankom met been, doe ik dat te abrupt en te heftig, waardoor we een fikse storing krijgen. Na dit filmpje is hij opnieuw losgemaakt door DA, hij zat vast in SIgewricht/bekken. Dat zie je terug in de stap stukken, waar hij niet meer correct stapt en rechtsachter korter houdt. Na laatste blessure is hij erg heftig geworden op mijn hulpen en dan zie je dat ik niet subtiel genoeg bent. Ik zou teugels korter moeten pakken en had meer voor me houden, nu haal ik ze terug om hem niet helemaal los te gooien en breng hem dus zelf te diep. Mijn zit bevalt me ook niet, zit snel achter de beweging aan.
Grootste probleem is dat ik er altijd voor spek en bonen opzat. Hij liep altijd wel gaaf, maar niks was van mij. Nu moet ik er meer aan rijden en ziet het er meteen mindermakkelijk uit, terwijl ik voor het eerst in onze rijcarierre vaak zelf bepaal wat we doen
Ohja, ik rijd expres de onderdelen die de mist ingaan(dus bijna alles) niet nog een keer want dan breng ik te veel spanning erin. Daarom stop ik af en toe even en beloon hem, dan kan ik weer tegen mezelf zeggen dat ik moet ademen, loslaten en rijden.
Kort samengevat: het beeld bevalt me niks, dus zijn flinke stap terug gegaan en zijn mij aan het trainen op subtiel blijven
Joolien schreef:@MyWish.
Ik heb m tot de stap gekeken.
Wat ik zo zie(even zonder jouw commentaar te lezen) is een paard die fijn in de hulpen op zit is, maar veel meer gedragenheid mag hebben in de draf. Zijn draf is matig, terwijl als je een oefening doet of een overgang terug rijdt heel netjes van achter onder komt, maar in de gewoon draf zie ik dat niet terug. Verder is hij extreem gevoelig in de mond, want ondanks dat je weinig met hand doet als hij er zo tegenin komt breekt hij wel extreem uit, heeft dat nog een bepaalde reden?
Verder vind ik zijn stap zeer matig, is bijna telgang. Dat wilt zeggen dat er veel spanning in het lijf zit en balans mist. Hij treed niet onder en maakt zijn pas niet af. Dat is ook heel moeilijk om eruit te krijgen, en heb ik zelf niet voldoen ervaring mee.
Verder zou ik werken aan een rustige beenligging, maar zolang als de aanleuning en verzameling nog niet daar is, zal je daar niet veel aan kunnen doen, het is een soort van automatisme, maar brengt wel een bepaalde spanning met zich mee.
Ook zie ik hier en daar een onregelmatige pas maar dat kan aan de wat onrustige aanleuning liggen.
Persoonlijk vind ik jullie nog niet klaar voor de M2 omdat hij dus veel meer verzameling mag laten zien in de draf en zijn stap is onvoldoende voor wat er gevraagd wordt.
Yelly schreef:Nou ik antwoord heb gegeven op je vragen, vind ik het ook wel leuk om te weten wat je van die antwoorden vindt, BertieEn wat vind jij van de tweede foto die ik plaatste
Citaat:Van voor veel ruimer dan van achter, ze duikt (komt ver achter de loodlijn, 'valse knik') en ik probeer de boel nog te redden door te proberen te 'liften', maar dat mag ook niet bepaald baten
Visitor schreef:MWM, ik heb het idee dat je misschien baat zou kunnen hebben bij het 5 cm korter nemen van je teugels en dan je armen/handen navenant 5 cm naar voren te plaatsen, met name in de draf. Ik vind het moeilijk verwoorden, maar heb het idee dat je hem dan wat meer lucht kan geven en minder snel een knik vanuit je pols krijgt en wat soepeler in zou kunnen werken. Niet dat je nu streng in je hand bent, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind de verbinding van mond-hand-elleboog-schouder er in draf soms wat 'strak' uitzien. Poeh, moeilijk te omschrijven maar misschien heb je er wat aan.
EnelyaT schreef:Ik start 18feb voor het eerst L1 met hemMaar ik werk onregelmatig, en kan dus heel vaak niet omdat ik moet werken. Daarnaast ben ik heel lang bang geweest dat hij zou vallen in de linkergalop (lang verhaal) en daardoor ook geen L gestart. Omdat er dan een middengalop op de volte wordt gevraagd. En dat vond ik doodeng!
MyWishMax schreef:Visitor schreef:MWM, ik heb het idee dat je misschien baat zou kunnen hebben bij het 5 cm korter nemen van je teugels en dan je armen/handen navenant 5 cm naar voren te plaatsen, met name in de draf. Ik vind het moeilijk verwoorden, maar heb het idee dat je hem dan wat meer lucht kan geven en minder snel een knik vanuit je pols krijgt en wat soepeler in zou kunnen werken. Niet dat je nu streng in je hand bent, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind de verbinding van mond-hand-elleboog-schouder er in draf soms wat 'strak' uitzien. Poeh, moeilijk te omschrijven maar misschien heb je er wat aan.
Zag het zelf ookProbeer er steeds aan te denken, maar laat hem toch steeds weer langer worden.
R_ali_R schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto-FK8KIR6I.jpg
Kwam deze foto nog tegen.
Hij is genomen afgelopen herfst.
wat ik zie bij deze foto is vooral spanning!!!
Hij lijkt de rug wat weg te drukken en ik kijk naar beneden![]()
Ook mag het neusje er meer uit!
Er is nog iets mis met het plaatje wat ik jullie niet ga vertellen kijken of jullie het zien
MyWishMax schreef:Ik schaam me voor eigen filmpje, maar goed.
http://youtu.be/SawtKiAoRQE
Eigen commentaar:
Ik mag en kan heel weinig met mijn hand, opvangen doe ik 99% met zit, want als ik meer doe, kruipt hij helemaal weg. Dat zie je vooral in stap en galop, dan duikt hij heel snel te diep. Op de momenten dat ik er dan aankom met been, doe ik dat te abrupt en te heftig, waardoor we een fikse storing krijgen. Na dit filmpje is hij opnieuw losgemaakt door DA, hij zat vast in SIgewricht/bekken. Dat zie je terug in de stap stukken, waar hij niet meer correct stapt en rechtsachter korter houdt. Na laatste blessure is hij erg heftig geworden op mijn hulpen en dan zie je dat ik niet subtiel genoeg bent. Ik zou teugels korter moeten pakken en had meer voor me houden, nu haal ik ze terug om hem niet helemaal los te gooien en breng hem dus zelf te diep. Mijn zit bevalt me ook niet, zit snel achter de beweging aan.
Grootste probleem is dat ik er altijd voor spek en bonen opzat. Hij liep altijd wel gaaf, maar niks was van mij. Nu moet ik er meer aan rijden en ziet het er meteen mindermakkelijk uit, terwijl ik voor het eerst in onze rijcarierre vaak zelf bepaal wat we doen
Ohja, ik rijd expres de onderdelen die de mist ingaan(dus bijna alles) niet nog een keer want dan breng ik te veel spanning erin. Daarom stop ik af en toe even en beloon hem, dan kan ik weer tegen mezelf zeggen dat ik moet ademen, loslaten en rijden.
Kort samengevat: het beeld bevalt me niks, dus zijn flinke stap terug gegaan en zijn mij aan het trainen op subtiel blijven
Joolien schreef:Je hebt de mest niet opgeruimd in de baan?
Joolien schreef:Ja, dat zie ik ook. Volgens mij is hij hier totaal niet aan de hulpen, maar achter de teugel. (Niet achter de loodlijn, maar achter de teugel).Het lijkt of hij niet los durft te laten in de rug en daardoor ook jouw hand niet opzoekt. Je hebt zo te zien nauwelijks contact.