Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:23

Nee tuurlijk niet.
Paard kan soms rare bewegingen maken, of het ziet bak kabouters.
Dus nee geen enkel persoon is een slechte ruiter omdat ze van hun paard/pony afvallen. :n

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:32

Ik vind van niet. Door te vallen leer je juist je dingen die je niet moet doen, maar het kan ook natuurlijk dat een paard ineens een rare beweging maakt. als je daar dan niet op voorbereid bent kan je ook vallen.

Glossy227

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:37

Iedereen valt wel eens als je er maar van leert en er weer opstapt

CanisVeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:58

Er zijn teveel factoren die meespelen om te kunnen concluderen dat als iemand valt hij/zij een slechte ruiter is. Je zal maar net lekker ontspannen onderuitgezakt uitstappen terwijl je paard plots schrikt. Nou dan kun je een flinke smak maken maar dat maakt je echt geen slechte ruiter :+ Een paard kan ook echt rare fratsen uithalen waar zelfs een rodeo rijder moeite mee kan hebben.

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:25

Je kunt het ook andersom stellen.

Er zijn mensen die nooit vallen, die kunnen onwijs goed vasthouden, bokkensprongen uitzitten en hun evenwicht bewaren, maar of ze goed kunnen rijden is dan ook weer de vraag. Kijk naar rodeoshows.

Ik zie het los van elkaar. Paardrijden heeft sowieso meerdere factoren wat jou als ruiter 'goed' kan maken.
Dus nee, je bent niet per definitie een slechte ruiter als je geen top evenwicht hebt.

Anitatje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:27

Ik vind je alleen een slechte ruiter als je niet luistert naar je paard en de oorzaak van het bokken niet kan vinden/ aanpakt.
Paarden bokken nooit uit kwade wil, hier zit wel meer achter.. Een vreugdebokje is bekend maar iemand met wat langere ervaring weet deze wel uit te zitten. Verder vind ik je geen slechte ruiter als je eraf valt na het bokken, maar heb je een uitdaging om te verbeteren :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:40

Ik vind je geen slechte ruiter als je valt, ik bedoel, adelinde, Edward en anky zijn allemaal in een niet al Te ver verleden nog van Hun paard gelazerd, en om nou Te zeggen dat dat geen goede ruiters zijn?? :')
ik zelf kan behoorlijk rijden, maar ook ik lag er pasgeleden af omdat het paard een hele abrupte schrikreactie had (we gaan naar links, NEE WACHT RECHTS, OHNEE TOCH LINKS. Ja dan hang je dus aan de verkeerde Kant en lig je ernaast :') ) ik ken mensen die voor geen meter kunnen rijden maar er nooit naastliggen, en mensen die geweldig kunnen rijden maar ook weten wat zandhappen is. wel vind ik dat je moet achterhalen waarom je paard doet wat ie doet, als je dat niet doet ben je wel een slechte ruiter :j

froutjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:35

Ik ben 1 gevallen van mijn verzorg pony ( half eigen pony whaha ) toen had ik een hersen letsel ofzo , maar toen waren we wel op de zandwegen in rengalop en froufrou bokte een paar keer flink hoog en toen viel ik... Ik weet zelf niks meer dit is mij allemaal verteld haha :o

brittvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:53

Nee natuurlijk niet iedereen valt wel eens

kim124

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:28

Iedereen valt wel eens, als je valt ben je echt niet meteen slechte ruiter. Ik ben al vaak zat gevallen en ik vind mezelf niet slecht. Ik ben niet geweldig goed in paardrijden maar ook niet slecht (Tenminste, dat denk ik xD) dus ik spreek uit ervaring :P

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:55

Iedereen valt wel eens. :) Een paard is ook een levend wezen, niet vergelijkbaar met een auto of een fiets. Al spelen er inderdaad wel factoren mee die bepalen of je het nou echt had kunnen voorkomen. :+

En tsja, sommige mensen zoeken het echt op :+ Van de week nog gevallen, gewoon een stomme fout. Ik kwam niet lekker uit. :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:14

Zeker ben je geen slechte ruiter als je valt ^^ Bokken zijn soms gewoon ontzettend moeilijk uit te zitten of komen geheel onverwacht...
Weet niet of dit filmpje hier al staat (heb niet alles doorgelezen :o ) Maar zelfs Anky valt ;)

https://www.youtube.com/watch?v=I5KIL6HjXP4

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:52

Je leert toch van vallen en weer opstaan.
Naja ik ben ook al zo vaak van het paard gelazerd.

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:54

Iedereen valt wel eens :D.

lisasannexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:44

Captain schreef:
Wat mijn beleving is is juist dat je er béter door gaat rijden. :) Vroeger viel ik er regelmatig af maar ben er de laatste paar jaren netjes blijven zitten. Ik denk dat je leert van je fouten en juist door vallen een steeds betere ruiter word. :)

ja inderdaad, hoe vaker je valt door een fout die je zelf maakt hoe beter je leert wat er mis gaat.
Waardoor je steeds meer ervaring krijgt en controle over je paard.

Lucya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:53

Alhoewel je als ervaren ruiter misschien minder snel valt, kan het nog steeds gebeuren lijkt me. Iedereen verliest zijn evenwicht wel eens, ik vind niet dat je dan een slechte ruiter bent.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:10

Leert niemand ooit hoe je van een paard kan vallen ?
Dat is toch gewoon aan te leren, en toe te passen als het nodig is. Okay met worstelen te paard oefen ik het ook wel, dan wil je niet graag dat iemand wat breekt. Of dat je met je hoofd naar beneden valt.
Ik val ook wel eens, maar tot nog toe altijd zo neergekomen dat ik er weinig aan overhoud. Denk dat ik toch terug grijp op de techniek die aangeleerd is.
Ieder paard kan vallen en dan ga je ook, hoe goed je ook bent.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:33

nee je bent absoluut geen slechte ruiter.
iedere ruiter valt wel eens, zelfs de beste ruiters.
Ook Anky van Grunsven is wel eens van het paard gevallen

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:00

Tuurlijk niet.
Ik denk altijd maar, vallen & opstaan. knokken & doorgaan. Zodra je van je paard valt betekend het niet dat je een slechte ruiter bent. Je leert er alleen maar van.

pimmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:33

Ik ken ook mensen die bang zijn geworden omdat ze nooit zijn gevallen en daarom ook niet weten hoe het is. (Tuurlijk heeft niet iedereen dit) zelf ben ik al ontelbaar keer van een paard afgevallen, omdat ik het wel leuk vind om een uitdaging aan te gaan.

Judith1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:31

Ik vind van niet! Ik vind het juist knap als je het daarna weer durft te proberen!!

Jinqs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:09

Nee, zelfs de beste ruiters vallen nog steeds wel eens!

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:10

Als je nog nooit ben gevallen in 10 jaar tijd ofzo, durf je ook geen risico's te nemen, dan durf je niet streng te zijn. Ik zag laats een jongen op een vrij chagrijnig paard. Hij zat er op als een aardappelzak en hield de teugels niet eens vast, dat paard dacht dat hij aan het uitstappen was. :P

Je moet gewoon streng zijn en het is juist goed om een keer te vallen, daar leer je weer van. Als je eraf wordt gebokt weet je dat je hem anders moet aanpakken :j

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:35

Mij werd altijd vertelt dat je pas een goede ruiter bent wanneer je er 100x vanaf bent gevallen :D

Van mijn pony ben ik zo vaak gevallen, daar heb ik echt van geleerd hoe ik moet blijven zitten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 06:30

En tegen iedereen in :D

Vind ik iemand die regelmatig valt op relatief kleine 'bewegingen' wel degelijk een minder goede ruiter, deze persoon heeft minder balans en het kan bijna niet anders dat deze ook op andere momenten het paard hindert.

Zo had ik ooit een bijrijder met heel slecht balans en als pony 1 stap opzij deed dan donderde ze er altijd naast. Tja. Super meid verder maar geen goede amazone; pony deed niets geks eigenlijk.

Niet dat dat slecht is overigens, want inderdaad, het is een leerproces en het kan allemaal niet in 1x perfect.

Paarden krijgen hun berijder als dit een goede amazone/ruiter is, er niet af met kleine bewegingen.

Maar als jij op een paard gaat rijden wat echt gemeen bokt, stopt, draait of uitwijkt en je valt er dan een keer af tjaaaa, oliebol happens, dat gebeurd de beste.

Maar als jij veel valt zonder dat het paard grote bewegingen maakt zou ik toch wel wat zitlessen gaan nemen.