Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:59

Waarom zou dit een onzinnige discussie zijn? Alsof we helemaal niets weten en daarom helemaal niets mogen zeggen?? Het is toch juist goed dat er ten alle tijde kritisch wordt gekeken, vooral naar de groep die voor velen een voorbeeld vormen?

Omdat ik zelf geen kinderen heb, mag ik geen mening hebben over hoe de buurvrouw met haar kind omgaat? Terwijl ik, weliswaar als leek, kan zien dat het niet goed gaat (is een voorbeeld hoor)? Tuurlijk wel. En het is maar goed dat er mensen zijn die hun ogen open houden, zo is er tenminste vooruitgang en blijven ook de mensen die al jaren in de top zitten of mensen die al jaren jureren scherp.

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:02

Pre-cies!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:12

Imitador schreef:
Waarom zou dit een onzinnige discussie zijn? Alsof we helemaal niets weten en daarom helemaal niets mogen zeggen?? Het is toch juist goed dat er ten alle tijde kritisch wordt gekeken, vooral naar de groep die voor velen een voorbeeld vormen?

Omdat ik zelf geen kinderen heb, mag ik geen mening hebben over hoe de buurvrouw met haar kind omgaat? Terwijl ik, weliswaar als leek, kan zien dat het niet goed gaat (is een voorbeeld hoor)? Tuurlijk wel. En het is maar goed dat er mensen zijn die hun ogen open houden, zo is er tenminste vooruitgang en blijven ook de mensen die al jaren in de top zitten of mensen die al jaren jureren scherp.

Als je hier als leek denkt te zien dat het niet goed gaat, als alle kenners in de wereld het fantastisch vinden, dan moet je als leek misschien toch eerst wat meer leren voordat je oordeelt.
Want dat zou hetzelfde zijn dat jij als leek kritiek hebt op de buurvrouw terwijl de hele kinderbescherming haar als voorbeeld neemt hoe een kind op te voeden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:46

ik volg dit topic nu al een tijdje en ga me steeds harder ergeren hier. dus bij deze doe ik mijn zegje en laat jullie rustig verder discuseren.

totilas, een machtig paard om te zien.
edward, 1 van de meest diervriendelijke ruiters in de hoge dressuur sport. samen? een heel mooi plaatje. foto's zeggen niet veel. hoeveel topics zie je op haw niet dat er in de openingspost gezegd word dat het maar momentopnames zijn, dat je reacties krijgt dat je van een foto niet het totaal beeld kan zien?

ook die foto's van totilas zijn momentopnames, oké, er zullen best foto's zijn die minder zijn qua rijprestaties maar bij wie gebeurt het niet dat het rijden is wat minder gaat omdat jij of je paard een mindere dag heb?

ik ben altijd een groot fan geweest van edward, heb hem gevolgd tijdens zijn groeiproces naar de top, de overschakeling naar andere paarden en na het doorlezen van dit topic is daar NIKS aan verandert.

tuurlijk iedereen heeft recht op zijn eigen mening en die mag gegeven worden, maar stop aub met jullie mening op te leggen aan andere, kritiek geven vinden jullie zo gemakkelijk, maar als een ander zijn mening geeft zijn jullie (sommige) op jullie teentjes getrapt. kijk eerst naar je eigen en je paard en laat andere in hun waarde, zeker als ze niet in staat zich hier te verdedigen zoals in dit geval. en hou je, met je kritieke aanvallen, gedeisd tot je hem zelf met je paard verslagen hebt!!

dit is niet bedoeld voor iedereen in dit topic.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:55

horseyfries schreef:
Imitador schreef:

Als je hier als leek denkt te zien dat het niet goed gaat, als alle kenners in de wereld het fantastisch vinden, dan moet je als leek misschien toch eerst wat meer leren voordat je oordeelt.
Want dat zou hetzelfde zijn dat jij als leek kritiek hebt op de buurvrouw terwijl de hele kinderbescherming haar als voorbeeld neemt hoe een kind op te voeden.

Mensen die niet om het hardste brullen zijn niet per defenitie een leek, en mensen die wel heel hard brullen weten niet per defenitie waar ze het over hebben... meestal juist niet trouwens :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:15

horseyfries schreef:
Imitador schreef:

Dat is het hem... Niet alle kenners in de wereld vinden het paard fantastisch :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:26

Wel de mensen die ik "kenners" vind! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:48

Ja nogal wiedes als je enkel mensen kenners vind als ze hem geweldig vinden :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:06

Daar zat ik ook net aan te denken, inderdaad.

Ik wil de KWPN keurmeesters eigenlijk wel kenners noemen. Of zijn dat ook leken, net als ik?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:10

Internationale juryleden en internationale topruiters die notabene concurrenten waren op dat moment vind ik toch redelijk "kenners" te noemen.
De KWPN keurmeesters hebben hem nu goedgekeurd, zijn ze dan nu kenners?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:16

Ze streven allemaal naar hetzelfde doel, het is logisch dat ze dus ook grotendeels dezelfde mening hebben. Enkel omdat iemand anders een afwijkende mening heeft is het geen kenner? :x

Ze hebben hem erkent op basis van zijn goede prestaties, niet goedgekeurd meen ik. ;) Lijkt me dat dit dier nog wat testen gaat moeten afleggen ivm erfelijke aandoeningen enz?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:19

Ja én? Sinds wanneer is dressuur beoordelen een exterieurkeuring geworden?

En dat ze allemaal dezelfde eerste plaats nastreven is meestal juist reden voor de concurrentie om iemand af te kraken, niet om hem de hemel in te prijzen. Dat ze dat dus wel doen zegt al veel. Maar nog meer zegt natuurlijk de mening van een aantal bokkers, hoe kunnen we die belangrijke groep kenners over het hoofd zien.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:21

Zucht... Je verdraait het gelijk het je uit komt. Iemand begint over KWPN keurmeesters en jij zegt "zijn ze dan nu wel kenners nu hij GOEDGEKEURD is." Maar Totilas is niet goedgekeurd, hij is erkend.

Ik vraag me af hoe iemand die bokt zo haat er zoveel tijd op kan spenderen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:23

Ik kan me niet herinneren dat er ruiters en amazones op het hoogste niveau zijn geweest die elkaar openbaar afkraken... Anky en Isabelle zijn concurrenten, maar gaan ontzettend goed met elkaar om.

Misschien heb ik ook wat gemist, maar ik merk vooral gezonde concurrentie en dus geen achterbaks gewauwel. Dus ik vraag me af hoe representatief geluiden van de concurrentie zijn?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:28

pharagirlke schreef:
Zucht... Je verdraait het gelijk het je uit komt. Iemand begint over KWPN keurmeesters en jij zegt "zijn ze dan nu wel kenners nu hij GOEDGEKEURD is." Maar Totilas is niet goedgekeurd, hij is erkend.

Ik vraag me af hoe iemand die bokt zo haat er zoveel tijd op kan spenderen :+

JIj verdraait het. Omdat hij is erkend door zijn superprestaties begin je maar over zijn exterieur (waar overigens ook niet zoveel op aan te merken is, functioneel is het zeker!).
Als je een stok zoekt om te slaan vind je altijd wel iets hé?

Ik haat Bokt niet, waar lees je dat? Dat er kortzichtige mensen zijn die een ander het geluk niet gunnen, dat is niet alleen op Bokt zo, dat vind je overal. Gelukkig zijn er ook een heleboel leuke mensen, ook op Bokt, die Edward en Totilas hun succes gunnen en blij voor hen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:30

Ja, dat is een spreekwoord waar jij wel eens wat van mag leren. Ik begon niet over dat exterieur dat was San met haar keurmeesters, dus daar moet je niet tegen mij over beginnen. Ik corrigeerde je enkel. ;) Of je moet leren lezen, of je moet beter nadenken voor je gaat typen.

Het gaat bij mijn weten bij keuringen trouwens niet enkel over exterieur maar ook over beweging en gebruik van het lichaam.....

Ik gun het hem, ben blij voor hem. Maar ik ben gewoon van mening dat 90% te hoog is voor een paard dat duidelijk nog veel moet leren. ;) En ik vind zijn gangen niet mooi, nou prima, smaken verschillen. Dat jij je goed voelt met me woorden in de mond te leggen vind ik dan weer zozo.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-10-09 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:31

_San87_ schreef:
Ik kan me niet herinneren dat er ruiters en amazones op het hoogste niveau zijn geweest die elkaar openbaar afkraken... Anky en Isabelle zijn concurrenten, maar gaan ontzettend goed met elkaar om.

Misschien heb ik ook wat gemist, maar ik merk vooral gezonde concurrentie en dus geen achterbaks gewauwel. Dus ik vraag me af hoe representatief geluiden van de concurrentie zijn?

Je hebt blijkbaar wat gemist. Ben je vaak in de topsportkringen te vinden?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:32

pharagirlke schreef:
Ja, dat is een spreekwoord waar jij wel eens wat van mag leren. Ik begon niet over dat exterieur dat was San met haar keurmeesters, dus daar moet je niet tegen mij over beginnen. Ik corrigeerde je enkel. ;) Of je moet leren lezen, of je moet beter nadenken voor je gaat typen.

Het gaat bij mijn weten bij keuringen trouwens niet enkel over exterieur maar ook over beweging en gebruik van het lichaam.....

Gaan we weer puberdiscussies houden? Jij begon over exterieur, nadat San keurmeesters noemde. Beter lezen, nadenken en schrijven voor je gaat typen dus!

Wat je nu wilt zeggen met die laatste opmerking is me een raadsel? Wat zegt dat volgens jou? Waarvoor is het een bewijs?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:33

Blijkbaar heb ik wat gemist dan, ja. Want ik hoor die negatieve geluiden niet. Maar je mag me graag bijpraten als ik dat mis heb.

En ja, bij de keuringen worden ze ook op beweging en gebruik van het lichaam gekeurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:34

Quote me eens waar ik het over exterieur heb?

En dat goedkeuring niet enkel over bouw gaat maar ook over hoe ze bewegen, en hoe hij beweegt is waar dit hele topic over gaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:36

Moet ik het in het vervolg gaan quoten voor je het wijzigt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:37

horseyfries schreef:
Moet ik het in het vervolg gaan quoten voor je het wijzigt?

Ga je nu nog liegen? Iedereen kan zien dat er onder het bericht dat ik gewijzigd heb staat wanneer het gewijzigd is en door wie. Ik verwijder die dingen nl nooit, onder het bericht waarop jij reageert staat dat zinnetje niet, dat bericht is dus nooit gewijzigd geweest. :?

Edit: Dit zinnetje:
"Laatst bijgewerkt door pharagirlke op 5 min geleden, in het totaal 2 keer bewerkt"

Ik zie net dat je het zelfs niet kan uitzetten hier op bokt. Je ziet dus sowieso als het gewijzigd is ;)

Edit2: Onder dit bericht is het opnieuw te zien.

Edit3: Je bent je eigen ruiten aan het ingooien HF.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-10-09 20:39, in het totaal 4 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:38

Zeg jongens, of moet ik zeggen kinderen. Kan het weer over de inhoud gaan? Het wordt nu toch wel erg off topic en ruzie-achtig.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:40

Het is idd waar dat ze het niet veranderd heeft. :)

Even offtopic, vinden jullie niet dat Edward, maar ook veel andere topruiters ook kapstoktenen hebben? :) Veel voorkomende fout zeker. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:41

Geven ze zelf ook toe hoor. Edward bv maakt regelmatig grapjes dat ie dat heeft tijdens clinics enzo :D Ze zijn er zich dus wel van bewust :j