Fem_daf schreef:Schrijf ik iemand voor hoe hij moet rijden? Nee hoor, ik geef mijn mening, daar is een discussie voor. Sorry, ik zal mijn zin olitiek correct herhalen: "Wil je extra flexibiliteit? Dan VIND IK dat je meer oefeningen moet doen met stelling en buiging.
Nee, een paard piaffeert geen half uur, maar het is een oefening, gang (hoe je het ook wilt noemen) die paarden in de natuur ook doen. LDR is geen oefening die paarden in de natuur doen, het is namelijk een oefening die een paard niet KAN doen zonder een ruiter op de rug.
@ horseyfries: wie zegt dat de mensen die hier tegen LDR zijn, niet weten wat het is, of het nog nooit hebben gebruikt. Weet jij of ik LDR heb gebruikt of niet?
Als je op een manege gereden hebt en nu nog altijd niet verder dan de L2 bent met je eigen paard, dan is het te hopen voor je paard dat je geen LDR gebruikt hebt want goed LDR rijden komt pas bij paarden die hoger opgeleid zijn. Daarvoor is het BASIS, BASIS, BASIS!
Maar als jij zo graag wilt insinueren dat je alle ins en outs ervan kent en het wel gebruikt heb, dan moet je dat vooral doen. Staat errug stoer!