[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

labionics

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 01:28

Sweetdreams schreef:
Ik vind het een geweldige manier van rijden. Ik zou nooit meer anders willen.
Wat betalen jullie zoal voor een lesje( van zijn leerlingen)?
Weten jullie ook hoe die opleiding tot instructuur in elkaar steekt?
'

Ik denk dat de instructeurs tussen de 35 a 45 euries zitten, bij mij op stal vragen we € 25 euro.
Met als reden dat we graag willen dat iedereen kan lessen, en je merkt dat als je meer vraagt dat het vaak boven het bugget van de ruiter zit. (je merkt ook dat ruiter ipv 1x pw 2x pw komen rijden)

Qua instructiecursus wordt er lesgeven via de 5 bouwstenen
ontspanning, aanleuning, rechtrichten, oprichting, verzameling
In het eerste cursusblok krijg je les over hij je paard in de ontspanning rijdt, en theorie over lesgeven
2de cursusblok over aanleuning en wordt het lesgeven uitgebouwd etc. etc.
In de cursus krijg je ook les over de anatomie/ pathologie vh paard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:44

De enige ervaring die ik er mee heb is van het meehelpen van Mireille (toen ze nog in Wassenaar stonden) en ik zag de paarden die daar binnenkwamen echt met grote stappen verbeteren! De paarden waren ook allemaal heel vrolijk en speels, wat voor mij toch wel het belangrijkste teken is dat ze goed in hun vel zitten Lachen
Zelf pik ik met rijden af en toe wel dingetjes van AdB mee, gemixed met vanalles. Beetje van AdB, de rest van "Maggi" Tong uitsteken

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:46

nou op zijn site staan paarden die zogezegd " geholpen" zijn, maar die gewoon weer terug bij af of afgemaakt zijn....als je daar reclame mee maakt, ben je niet lekker bezig...ik vind het dramatisch zijn manier....het werkt goed om bij goede paarden zijn manier aan te leren en ook voor jezelf is het goed, maar als je paard niet goed is vind ik hem echt dramatisch gewoon...

sorry maar heb geen goed woord over die man

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 00:31

zijn hier mensen die een paard (of pony) van de slacht hebben gekocht die eigenlijk afgeschreven was maar door de de methode van AdB weer goed lopen? En zijn er ook mensen die een paard van de slacht hebben gekocht waar het niet meer mee goed gekomen is?
Ik les op mijn verzorgpony volgens de methode (2 maandjes pas Tong uitsteken) en er komt al verbetering in langzaam maar zeker. De eerste les die ik kreeg had ze daarvoor 5 weken stil gestaan en ze was heel ontspannen voor haar doen.
voor mijn lessen betalen we 30 euro + nog 5 euro rijkosten.
Was naar de clinic in Rijen geweest, was interessant en ben blij dat de eigenaar van me verzorgpony (en ik ook natuurlijk) in aanmerking zijn gekomen met de methode.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 01:03

Vraag de heer De Bodt eens hoe je een S-gebogen paard moet "aanpakken'. Antwoord: dat zijn slimme paarden. Verder komt hij helaas niet. Een hoop geschreeuw en weinig wol dus. Slapen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:25

Betteke schreef:
Vraag de heer De Bodt eens hoe je een S-gebogen paard moet "aanpakken'. Antwoord: dat zijn slimme paarden. Verder komt hij helaas niet. Een hoop geschreeuw en weinig wol dus. Slapen

Dus omdat hij tegenover die tientallen paarden die hij wél kan helpen hij er een paar niet kan helpen is het meteen geschreeuw en weinig wol?? Niemand is perfect Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:32

Voor iemand die roept dat hij de enige juiste manier van rijden heeft ontwikkeld en geen enkel paard richting slager hoeft als je maar op zijn manier rijdt, is hij wel erg kortzichtig ja.
Dat noem ik een hoop geschreeuw en weinig wol. Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:39

Heino schreef:
Dus omdat hij tegenover die tientallen paarden die hij wél kan helpen hij er een paar niet kan helpen is het meteen geschreeuw en weinig wol?? Niemand is perfect Knipoog

Tussen helpen en helpen zit ook groot verschil natuurlijk. S vorm in paard is eenvoudig te verhelpen, ook hij zou dat kunnen als het moet hoor. Het is dat hij zijn methode dan enigzins wat moet bijstellen.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:30

Heb zojuist alle 7 pagina's doorgelezen en ben wel erg nieuwsgierig naar de lessen vam AdB of zijn pupillen. Heb (nog) geen revaringen dus, maar ben toch geinteresseerd geraakt. En niet omdat ik een kreupel paard heb oid, maar wel omdat ik inmiddels wel weet dat je van veel mensen iets op kan steken. Uiteraard moet je zelf bepalen welke delen je zelf toe kan passen.

Ik kon hier (op bokt) nergens terugvinden waar in midden Nederland er lessen gegeven worden. iemand die me namen kan geven of een link oid kan sturen?

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:54

Hoi Yvetjes,

Ik les al een paar jaar bij Karmie Stroeve in De Bilt, www.stalkarmie.nl Je kunt ook voor andere namen kijken op de website van de vereniging www.paardenrecht.org onder het kopje instructeurs en trainers. Succes.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:24

FleurS schreef:
Hoi Yvetjes,

Ik les al een paar jaar bij Karmie Stroeve in De Bilt, http://www.stalkarmie.nl Je kunt ook voor andere namen kijken op de website van de vereniging http://www.paardenrecht.org onder het kopje instructeurs en trainers. Succes.

TNX, ga meteen even spotten! Als ik een keer bij een les (van jou FleurS) mag komen kijken, graag!

Ik zit zelf in Nijkerk/Putten en hoorde ook iets over Zeewolde. Zegt iemand dat iets??

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:08

yvetjes schreef:
FleurS schreef:
Hoi Yvetjes,

Ik les al een paar jaar bij Karmie Stroeve in De Bilt, http://www.stalkarmie.nl Je kunt ook voor andere namen kijken op de website van de vereniging http://www.paardenrecht.org onder het kopje instructeurs en trainers. Succes.

TNX, ga meteen even spotten! Als ik een keer bij een les (van jou FleurS) mag komen kijken, graag!

Ik zit zelf in Nijkerk/Putten en hoorde ook iets over Zeewolde. Zegt iemand dat iets??

In Zeewolde komt Antoine zelf altijd les geven.
En Maria (een leerling van hem) geeft er ook les.
Op http://www.veldstar.nl kun je de data vinden.

Aanrader om te gaan kijken!
(Misschien wel netjes als je wil kijken om dat even te melden bij de familie Veldboom Knipoog)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:40

Jolieka schreef:

(Misschien wel netjes als je wil kijken om dat even te melden bij de familie Veldboom Knipoog)

Tnx, heb meteen een mailtje gestuurd!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:27

Heino schreef:
Betteke schreef:

Nou ik weet niet of je hem weleens heb horen praten, maar volgens hem krijgt hij elk paard goed....nou dus niet..in de verste verte nog niet

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:32

Je hebt ook nog www.debosrandrenswoude.nl daar geeft Laura les, ook officieel via AdB methode. Dat is ook heel goed te doen vanuit Putten.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:41

(Misschien wel netjes als je wil kijken om dat even te melden bij de familie Veldboom Knipoog)[/quote]

Moet je daar dan ook voor betalen? Hoorde dat via een kennis, dat toeschouwers €5 moesten betalen om een clinic bij te wonen!! Beetje commercieel allemaal.
Los daarvan is het niet mijn manier en kijk op paardrijden!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:56

flugeltje schreef:
Nou ik weet niet of je hem weleens heb horen praten, maar volgens hem krijgt hij elk paard goed....nou dus niet..in de verste verte nog niet

Ok, dat zijn stomme uitspraken. Maar als de methode werkt, interesseert de arrogantie van de "bedenker" toch niet?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:37

"Als' de methode werkt, en daar verschillen de meningen nogal over. Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:00

Voor de een werkt het niet en de ander wel zo is het met alles natuurlijk. Ik ben net terug van een traningstage van drie dagen bij Mireille, het was echt geweldig en voor mij en mijn paard werkt het ontzettend goed.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:34

Alabaster schreef:
Voor de een werkt het niet en de ander wel zo is het met alles natuurlijk. Ik ben net terug van een traningstage van drie dagen bij Mireille, het was echt geweldig en voor mij en mijn paard werkt het ontzettend goed.

nou idd, maar adb moet dan ook realistisch zijn en niet zeggen dat ie elk paard goed krijgt, en zeker niet gaan adverteren met paarden die allang dood zijn of weer helemaal terug bij af zijn.

Ik bedoel een goede instructeur zegt het als het niet werkt....adb niet, laat je gewoon kei veel betalen... en daar moet je het dan mee doen....
Sorry maar over zulke mensen kan ik niet positief zijn.
Maar zijn manier kan voor menig paard en ruiter erg geschikt zijn, alleen zou ik dan les nemen van iemand anders met zijn techniek...

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:28

ElinevsElsja schreef:
zijn hier mensen die een [b][b]paard (of pony) van de slacht hebben gekocht die eigenlijk afgeschreven was maar door de de methode van AdB weer goed lopen? En zijn er ook mensen die een paard van de slacht hebben gekocht waar het niet meer mee goed gekomen is?[/b][/b]Ik les op mijn verzorgpony volgens de methode (2 maandjes pas Tong uitsteken) en er komt al verbetering in langzaam maar zeker. De eerste les die ik kreeg had ze daarvoor 5 weken stil gestaan en ze was heel ontspannen voor haar doen.
voor mijn lessen betalen we 30 euro + nog 5 euro rijkosten.
Was naar de clinic in Rijen geweest, was interessant en ben blij dat de eigenaar van me verzorgpony (en ik ook natuurlijk) in aanmerking zijn gekomen met de methode.

Yep, al meerdere malen paard gekregen die naar de slacht ging (met als afspraak dat het wel zou gebeuren als het niet goed kwam)
Een ruin met ataxie en een had ook een bacterie in beidde ogen. Heb hem 3 maanden gelongeerd/ gereden naar 3 maanden was de ataxie niet meer te zien (eigenaar blij), maar was op 10% na blind.
Daar de eigenaar het niet zag zitten een blind paard te hebben, is hij toch naar de eeuwige weides verhuisd

Op dit moment rij ik een 8 jarige merrie die toen ze kwam stok en stok kreupel was, dierenarts zag wel iets op de foto maar kon zich niet voorstellen dat dat de oorzaak was.
Eigenaar heeft het paard gebracht op de voorwaarde er nooit meer iets v te horen
Jammer voor de eigenaar maar ik rijdt haar nu 2 maanden en ze loopt weer rad, ze is vrolijk en een te gekke merrie.
Op dit moment rijdt er iemand op die haar mss gaat kopen.

Nu ook een paard in training die 19 is en de eigenaar met haar is gaan fokken ivm het kreupel zijn
Na een paar keer rijden is er geen onregelmatigheid te zien en de eigenaar rijdt haar ook weer zelf onder mijn begeleiding.
De eigenaar heeft nu "spijt" dat ze drachtig is en na 3 maanden moet stoppen met trainen, omdat ze nog nooit zo lekker gelopen heeft.

Sorry voor mij dus geen negatieve verhalen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:40

Het paard van Bets hier op bokt heeft het niet gered en nog twee oud-stalgenootjes hebben hun paarden ondanks AdB weg moeten brengen. Er zijn wel degelijk negatieve verhalen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:51

Ik kom even binnenvallen Knipoog
Betteke, ik zou graag het verdere verhaal horen. Waarop is het paard afgeschreven en hoeverre heeft de AdB methode daaraan bijgedragen? Verkortte versie mag uiteraard ook Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:51

Ik spreek alleen over twee oud-stalgenootjes, paarden hadden HKO. Dames zijn richting AdB gegaan en, ff heel kort gezegd, na anderhalf jaar ups en downs ging het heel erg down en hebben ze de paarden laten inslapen.
Niet alles is rijtechnisch op te lossen, ook al zegt AdB van wel. Wat kapot is kan je niet aan elkaar rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:01

Betteke schreef:

Ik had zo'n S gebogen paard, maar die kreeg ik dankzij de lessen van Antoine toch echt veel beter aan het lopen. We gingen zelfs al richting de passage met verzamelen. En ik kon er ook eindelijk een uitgestrekte draf uitkrijgen zónder dat ik eerst 38km/h moest gaan (draver).

En nee, perfect is dhr De Bodt niet, maar wie wel? Ik heb veel aan zijn lessen gehad, maar heb nu met mijn andere paard ergens anders les (dichterbij). Wel gebruik ik nog steeds wat ik bij Antoine geleerd heb bij mijn rijden. Sluit prima aan bij mijn nieuwe instructrice.

Edit: die draver mankeerde lichamelijk trouwens verder niets hoor. Maar de instructeurs die ik tot die tijd heb gehad snapten niet hoe mijn draver gereden moest worden. Hij bleef te diep lopen en op de voorhand. Nav verhalen die ik hoorde was ik geïnteresseerd in Antoine. Opgegeven voor de les om maar eens te kijken. Bij Antoine in de les kwam de neus er ineens wel uit en ging hij zijn achterhand veel beter gebruiken.