maar dit is mijn mening 
gewoon kijken naar je eigen paard en doen wat je denkt dat het beste is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar dit is mijn mening 
moretje schreef:ik vind ook dat je zelf weet wat je paard wel en niet aan kan. als je paard het hete weer niet zo goed aan kan, doe dan wat rustiger aan. train hem niet door, zodat ie eraan went, maar hou gewoon rekening met 'mmaar dit is mijn mening
gewoon kijken naar je eigen paard en doen wat je denkt dat het beste is.

GinaLoveStar schreef:Ik houd ze ook om maar doe ze niet zo heeeeel strak het is tog niet omdat je paard het anders koud krijgt?!
Dela schreef:ligt eraan wat ik op dat moment ga doen met rijden.
Intensief met moeilijke oefeningen, doe ik ze om.
Lichtelijk rijden, af.
met springen heb ik ze altijd om om.
Ik kijk eigenlijk niet zo hoe warm het buiten is!
Mindfields schreef:Als het echt zo was dat de temperatuur zo hoog oploopt dat de pezen beschadigen, dan zouden wij mensen allemaal allang in een rolstoel moeten zitten met onze sokken en schoenen die we hele dagen aanhebben. Onze pezen zouden dan allang kapot moeten zijn. Paarden hebben die dingen maar een uurtje om per dag.

magda_90 schreef:Mindfields schreef:Als het echt zo was dat de temperatuur zo hoog oploopt dat de pezen beschadigen, dan zouden wij mensen allemaal allang in een rolstoel moeten zitten met onze sokken en schoenen die we hele dagen aanhebben. Onze pezen zouden dan allang kapot moeten zijn. Paarden hebben die dingen maar een uurtje om per dag.
Goh, mss zit een mens anders inelkaar dan paard
Paarden kun, en mág je niet vermenselijken!!!
Annetje schreef:Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan. Ik rijd dus zonder peesbeschermers, maar dat doe ik ook met koud weer.
Bij het springen doe ik ze met dit weer pas na het losrijden om en tijdens het uitstappen doe ik ze alweer af. Dan zitten de beschermers zo kort mogelijk om.