Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:45

Als ze een bodyprotector willen verplichten, kunnen ze beter eerst een cap verplichten Knipoog

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:47

dit topic was voor een mening en ik ben dus geen voorstander andere wel eigen keus zo als ik al zei en ik zou je echt niet afkraken als je met zo'n ding rijd maar verplicht vind ik geen optie .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:53

LiNdA1986 schreef:
Als ze een bodyprotector willen verplichten, kunnen ze beter eerst een cap verplichten Knipoog

Die is al verplicht op wedstrijden Verward (pony's dressuur, springen, sgw, paarden dressuur tot Z, springen, sgw, mennen marathon. western alleen niet)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:55

In de western was er toch wel sprake van? Tenminste er staat me iets van bij dat ze daar zo boos over waren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:57

ja is toen wel ophef over geweest ja, maar voor zover ik weet is een cap nog niet verplicht Het mag nu wel dacht ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:04

Western gedeeltelijk. Bij de WRAN in de laagste levels (van de 5 levels, in 3-5 geloof ik). Verder niet. Dat die verplichting er is gekomen is typisch zo'n voorbeeld van die eeuwige bemoeizucht. Dat heeft namelijk niks te maken met een verplichting, maar puur met een vreemde verzekeringskwestie.

En over die ziektekosten. Dat de politiek zich er al jaren druk over maakt, maakt het nog steeds geen feit. Want als je onze ziektekosten vergelijkt met die in andere landen, valt het zelfs erg mee. Maar goed, dat is meer een politieke discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:51

Als ze de kosten omlaag willen hebben moeten ze onzin dingen eruit gooien.
Pas op tv gezien dat mannen uit Roemenië zich hier op onze onkosten om konden laten bouwen naar vrouw...ja sorry, maar daar wil ik niet voor betalen...

Iemand met cup B die er zo gezegd psychisch last van had en cup D kreeg (en nee dus niet iemand die echt niets had)

Voor de 3e keer de hoofdingang van het ziekenhuis verbouwen in 10 jaar tijd...

En het gewoon onefficient werken...dat zij de kosten, niet een BP dragen terwijl het meeste letsel bij paardrijden de ledematen zijn...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:56

Daar ben ik het mee eens, er wordt ook geld over de balk gesmeten. Qua letsel in de ledematen zitten natuurlijk geen belangrijke organen die kunnn beschadigen. Een breuk is ook erg vervelend maar heelt vaak wel weer, als organen beschadigen door een val ben je verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:00

Maar hoeveel mensen ken jij die dus organen hebben beschadigd?
Ik echt niemand zover ik weet.
En dat ik dus in mijn omgeving erg weinig mensen ken die een bp dragen ken. Dat is dan niet voorkomen door die bp te dragen.
En dat in 22 jaar paardrij tijd Lachen
Dus hoeveel kosten bespaard dat dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:11

Ze zouden cijfers moeten hebben van mensen die beschadigingen oplopen door de paardensport en tegelijk een kostenplaatje. Denk dat je alleen dan kan zeggen hoeveel mensen daadwerkelijk ernstige verwondingen oplopen. Maar goed een helm op een motor is verplicht dus waarom zouden ze dat niet verplichten te paard? Overigens vind ik met sporten op de fiets dat ze dit ook wel mogen verplichten. Dan moeten ze ht direct goed aanpakken. Maar ik ben wel benieuwd wie dat idee naar buiten gebracht heeft om een bp te verplichten? En wat daar de achterliggende gedachte bij is? Want gaat het om de hoge kosten in de zorg of heeft het een andere reden?

Mijn organen hebben toen en flinke klap gehad. Daarbij had ik ook nog eens een klaplong. De kosten waren enorm hoor (toen kreeg je nog dat overzicht van de zorgverzekering ivm de no claime. Ik kan wel zeggen dat k mijn ziektekostenpremie de komende jaren er wel uit heb Vork Het kan vaak goed gaan maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan en dan zijn de kosten enorm.
De rekening was bij elkaar ruim 40.000 euro voor 18 dagen ziekenhuis incl, een operatie. Ik ben toen behoorlijk geschrokken van de kosten, ik wist dat het duur was maar dat het zoveel kost dat heb ik nooit geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:15

een helm is geen bp, dan heb je het over een cap verplichten Haha!
Een motorpak is ook niet verplicht, dat lijkt meer op de bp.

Natuurlijk zijn de kosten hoog, maar als je bijv zo'n pinnen in je been krijgt die er aan de buitenkant uitsteken...dan is dat denk ik ook niet goedkoop Knipoog

En laat kindertjes onder de 12 maar eens een helm op de fiets dragen, denk dat daar de kosten al hoger van zijn Ja

Paardrijden is een sport dat relatief weinig blessures geeft (al denkt en vaak anders)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:17

Waarom verplichten de moeders hun kroost wél om met Bp te rijden, maar stappen ze vervolgens zelf zonder op het paard?? Onder het mom van 'het goede voorbeeld?' Of 'Omdat Mama al groot is'

Ik was degene die pas een val van een paard meldde, en 1 van de 1e dingen die ze bij de centrale vroegen was: had ze een cap op, en een body protector aan.

Verplichten hoeven ze het van mij niet. Ik ben verstandig genoeg om een cap op te zetten en een Bp aan te doen als ik het paard in kwestie niet genoeg vertrouw. (of als ik ga springen / crossen)

Nogmaals ik draag dat ding wanneer ik wil. En of je het er nu stom uit vind zien of niet, Ik voel me safe als ik dat ding aan heb.
En JA ik ben Doodsbang, daarom doe ik m aan!
Clown Ga toch weg...Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:23

runningkawa schreef:
een helm is geen bp, dan heb je het over een cap verplichten Haha!
Een motorpak is ook niet verplicht, dat lijkt meer op de bp.

Natuurlijk zijn de kosten hoog, maar als je bijv zo'n pinnen in je been krijgt die er aan de buitenkant uitsteken...dan is dat denk ik ook niet goedkoop Knipoog

En laat kindertjes onder de 12 maar eens een helm op de fiets dragen, denk dat daar de kosten al hoger van zijn Ja

Paardrijden is een sport dat relatief weinig blessures geeft (al denkt en vaak anders)

Kinderen een helm op op de fiets vind ik ook een goede keus. Zodra mijn dochter gaat fietsen krijgt ze er 1.
Een cap is nu ook nog niet verplicht, ik ben van mening dat ze deze eerst moeten gaan verplichten voor ze een bp kunnen verplichten. Maar ook daar zou ik me wel in kunnen vinden. Overigens een motorpak ook trouwens, krijgt al kippevel bij het idee van in een korte broek op de motor zitten en dan onderuit gaan Nagelbijten / Gniffelen

Carpediem: Een kind kun je niet met een volwassene vergelijken, kinderen kennen vaak geen angst en zien ook geen gevaar in. Een volwassene wel die dus ook kan staan voor de gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:26

Ik krijg dar ook kippenvel van, nooit zonder pak op de motor.
Ik zou ook niet durven crossen zonder BP.
Toch hou ik niet van verplichting, want dan heb ik de verplichting ook op Kawa, 16 jaar, door artrose maak ik alleen stap ritjes met hem. Die doet niet gek meer....
Ik wil die verplichting dan helemaal niet Lachen
Want komt zoiets er door in de wet, wordt er niet gekeken waar je op zit en of je hem een week kent of 13 jaar...
Of je een dag paardrij ervaring hebt of 22 jaar en daardoor dingen hebt leren inschatten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:28

Nee kan ik me voorstellen, op mijn oudere merrie zit ik er ook niet op te wachten. Al kan het bij haar natuurlijk ook mis gaan. Maar weet jij ook wie met dit idee kwam en wat de gedachtegang daarachter was?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:30

Mistral: Dus toch: mama is groot en jij bent klein..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:31

ik hoop het niet zeg.... vreselijk ding, ik draag hem alleen met springen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:33

CarpeDiem schreef:
Mistral: Dus toch: mama is groot en jij bent klein..

En wat dan nog?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:34

Was concluderende opmerking..
Meer niet hoor!
0:) Sorry dat ik erom vroeg 0:)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:35

Je kunt een kind toch niet vergelijken met een volwassene? Dus ik snap eigenlijk niet waarop je nu doelt?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:37

En IK snap niet waar jij je zo druk om maakt. Ik stel en vraag, en jij beantwoord die. Dan zijn we toch klaar? Of ligt dat aan mij?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:44

Ik maak me niet druk hoor, ik ben alleen benieuwd wat jou redenatie is? Mag tegenwoordig ook niet meer gevraagd worden? Kunnen we beter discussies ook helemaal stoppen Vork

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:47

Ik dacht vanuit het goede voorbeeld geven, wat ook al in mn post stond. Maar kennelijk denk jij daar dus anders over, en hoeft dat in deze kwestie niet omdat je als ouder beter na kunt denken over het gevaar.
Nou goed, als dat jouw mening is, dan snap ik dat.

Dat was mijn redenatie...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:48

Oke dat is duidelijk vanuit het goede voorbeeld ben ik wel met je eens

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:09

Van mij hoeft een bodyprotector niet verplicht te worden. Hij zou wel wat gangbaarder mogen worden, wat meer gepromoot zeg maar. Ik heb hem aan met springen en met crossles, en hij is niet hinderlijk.