Benen borstel ik altijd met een harde borstel (die gebruik ik nergens anders voor): nog geen enkel paard van gesneuveld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poes schreef:Ik dacht ook dat rengalop een gang was en dat er echt een tactverschil was met gewone galop
kjoetie schreef:de beenzetting is hetzelfde als in galop, alleen omdat het tempo hoger ligt komen het achter en voorbeen dat in galop op hetzelfde moment neerkomen niet op hetzelfde moment neer, maar t voorbeen volgt een fractie later. daardoor wordt het ipv 3takt 4takt.
Sweetdreams schreef:Vroeger, voor t eerst op n pony wist ik heeeel goed hoe je de teugels moest vasthouden. Namelijk teugels in een boogje en je handen zeg maar alsof je aan t mennen bent. en als ie dan harder moest moest je de teugels laten golven( zeg maar door een slinger eraan te geven). Het bleek allemaal anders te zijn
_Sigrid_ schreef:Sweetdreams schreef:Vroeger, voor t eerst op n pony wist ik heeeel goed hoe je de teugels moest vasthouden. Namelijk teugels in een boogje en je handen zeg maar alsof je aan t mennen bent. en als ie dan harder moest moest je de teugels laten golven( zeg maar door een slinger eraan te geven). Het bleek allemaal anders te zijn
Hoe houdt een menner volgens jou de teugels vast dan? Want dat verschilt niet echt van de gewone manier hoor. Teugels komt van onder (pinken) in de vuist en uiteindes lopen langs de duimen.
Tenminste...zo hoort het geloof ik wel gewoon.