Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heiditjj schreef:Ik geloof mijn eigen bevindingenEn die bevestigen allemaal de onderzoeken die gedaan zijn die arabesk geplaatst heeft
Voor mij NOOIT meer een bit.
heiditjj schreef:Hallo mensen,
Heb vandaag tijdens mijn werk eens zitten nadenken en ik vroeg me af, waarom je vaak mensen hoort van: "ik wil wel bitloos, maar dan mag ik geen dressuur wedstrijden meer rijden, dus hou ik m'n bit maar aan".
De stelling is misschien een beetje cru, maar ik wil hier dus graag over discussiëren met jullie: als je wel bitloos zou willen, maar je doet dit niet, omdat je dan geen wedstrijden meer kan rijden, ben je egoïstisch tegenover je paard.
Ik ben het gedeeltelijk met deze stelling eens. Als je weet wat voor schade je bit aan richt in de mond van je paard, en je rijdt er toch mee door, omdat je wedstrijden wil rijden, vind ik inderdaad dat je redelijk egoïstisch bezig bent. Dan rijdt je de wedstrijden ten slotte ter meerdere eer en glorie van jezelf (in mijn opzicht) en ondanks dat je weet hoe onprettig het is voor je paard doe je het toch. Aan de andere kant kan je het de mensen die hier niets vanaf weten niet kwalijk nemen dat ze met bit rijden, ook mensen die wel bitloos willen maar nog niet goed weten hoe kan je er niet op aanspreken. De mensen die alleen wedstrijden met bit rijden kun je er ook niet vies op aankijken.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat de bal (laten we in EK sfeer blijven) wat dat betreft bij de KNHS ligt, zij staan ten slotte niet toe dat er bitloos gestart wordt.
Ik wil hier niemand mee aanvallen, maar ik zou graag weten hoe jullie er tegenover staan en hoe jullie over de stelling denken, laten we het dus gezellig houden.
runningkawa schreef:Waar was de discussie voor bedoeld??
Bitrijders afzeiken als mishandelaars?
Of wat anders?
Ow ja...de veren in de kont steken van de bitloze![]()
Anya schreef:En doe ik er ook een filmpje bij van mijn jongste paard die het bit ZELF nog een poos in de mond houdt als het hoofstel al af is en er uitgebreid mee gaat staan spelen (zoals hij trouwens alles vooral met de mond onderzoekt). Je kunt echt zien dat hij het bit zo snel mogelijk uit wil hebben (not).
heiditjj schreef:Anya schreef:En doe ik er ook een filmpje bij van mijn jongste paard die het bit ZELF nog een poos in de mond houdt als het hoofstel al af is en er uitgebreid mee gaat staan spelen (zoals hij trouwens alles vooral met de mond onderzoekt). Je kunt echt zien dat hij het bit zo snel mogelijk uit wil hebben (not).
Doet mijn fjord ooken die loopt bitloos ook veel lekkerder dus dat zegt voor mij niet veel. Ik heb trouwens geen zin om zoveel moeite te gaan doen. Dus mensen discussie over de originele stelling?
Zoe_Simba schreef:Even over het bitloos mogen in de dressuurring , weet iemand waarom de KHNS (of beslist die daar niet over?) heeft gezegd dat dat niet mocht ? ...
samflame schreef:wauw ik denk dat iedereen zijn eigen paard het beste kent, maar dat jij
paarden kent via de computer en ze helemaal begrijpt vind ik toch echt heel goed
mijn complimenten!!!
Heb je dr wel eens aangedacht om hier je beroep van te maken
misschien de nieuwe paardenfluisteraar???
Citaat:Wat is discussiëren?
Als je discussieert, verschil je van mening met een ander en wil die persoon overtuigen van de juistheid van jouw standpunt. Beide partijen gebruiken argumenten om hun standpunt te verdedigen. Een belangrijk verschil met een betoog is dat je direct op elkaars argumenten moet reageren. Goed luisteren en snel denken dus!
Discussiëren is de mondelinge vorm van argumenteren. Argumenteer je op papier (of op het scherm) dan schrijf je een betoog.
Citaat:Discussiëren doe als je een verschil van mening hebt. Met alleen roepen: "Ik vind dat we minder moeten vergaderen!", krijg je geen gelijk. Je moet je mening met argumenten kunnen onderbouwen, of je gebruikt tegenargumenten om het standpunt van de ander onderuit te halen.
Citaat:De stelling is misschien een beetje cru, maar ik wil hier dus graag over discussiëren met jullie: als je wel bitloos zou willen, maar je doet dit niet, omdat je dan geen wedstrijden meer kan rijden, ben je egoïstisch tegenover je paard.