en is zij maar 2x achter elkaar gekomen, wat mij 80 euro per keer kosten.Ik laat nu gewoon ter controle haar 2 keer per jaar komen en ben dan maar 80 euro kwijt. Terwijl ik met de onderzoeken in de kliniek heel wat meer geld kwijt was
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en is zij maar 2x achter elkaar gekomen, wat mij 80 euro per keer kosten.
. 
Wildgirl schreef:waarom vergelijkt iedereen zich toch met zijn paard qua preventieve handelingen?wij zijn mensen hoor; geen dieren.....

Bubsj schreef:Ik reageer hier misschien wat overdreven, maar ik heb het van dichtbij mogen bijwonen.
Een prachtig paard, dat jaren vast heeft gezeten in zijn rug. NIEMAND merkte er iets van. Paard liep de sterren van de hemel, maar ja er zat karakter in dus hij was niet altijd even makkelijk te rijden. Toen het na jaren dus mis ging, was het gelijk goed mis. In de kliniek konden ze constateren dat paard nooit meer de oude zou worden en het nog het meest diervriendelijk was om hem in te laten slapen (een heel zuur verhaal, vooral omdat de waarde van dit paard ver boven de 10.000 lag, maar denk maar niet dat je daar iets van terug ziet bij de verzekeraar). Er werd ook duidelijk vermeld dat die voorkomen had kunnen worden, was het veel eerder ontdekt. Had de eigenaar jaren daarvoor al een osteopaat laten komen, was het (waarschijnlijk) niet gebeurd.
Daarom krijgt een paard bij mij minstens 2 keer per jaar een osteopaat op bezoek. Een paard laat nou eenmaal niet altijd weten of het pijn heeft.
Ik vind het een rare logica dat je iets niet preventief mag doen omdat je het met ‘ouderwetse’ middeltjes/behandelingen ook op zou kunnen lossen of omdat het misschien onnodig geld zou kosten.
. Die van mij is er toevallig eentje, die niet snel piept als er wat aan scheelt en daarnaast is hij helaas behept met twee ongelijke achterbenen. Iets wat je niet ziet, maar wat wel zijn weerslag heeft op het bekken van het dier. Ik laat hem regelmatig controleren en zorg ervoor dat hij niet overbelast wordt met trainen. Ik laat mijn paard dus ook preventief checken, so what??? Wie is een ander eigenlijk om te bepalen of dat overdreven is of niet?
Kenden jullie het verhaal erachter dan? Nee, dus.....