Ninx schreef:Wanneer je dan je eigen paard koopt en veel naar buiten gaat is je kennis beperkt en zul je dus niet merken wanneer het paard vastzit, de rug niet loslaat, niet rad loopt, etc....
Dan heb je eigenlijk helemaal geen hersens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:Wanneer je dan je eigen paard koopt en veel naar buiten gaat is je kennis beperkt en zul je dus niet merken wanneer het paard vastzit, de rug niet loslaat, niet rad loopt, etc....
Ninx schreef:Jep, tuurlijk...... Maar uiteindelijk, in welke discipline je ook rijdt begint het toch met een enooooorme dosis geduld en rust om je doel te bereiken... En vanzelfsprekend is de prestatiedrang van de 'boshobbelaar' beperkt en zal er meer rust en geduld zijn dan bij sommige wedstrijdruiters die de startkaart al klaar hebben liggen terwijl ze nog laaaaaaaang niet zover zijn.... ongeduldig.
Tja, er is overal wel wat.
meggiemeg schreef:Wat ik zelf aan den lijve heb ondervonden is dat je houding toch minder wordt door het recreatieve rijden. Er is tenslotte niemand die je er op wijst dat je tenen wat naar buiten gaan wijzen, je zit niet meer zo statig is als voorheen, je handen toch wat aan het pianospelen zijn. (terwijl je dat stiekum niet wilt maar toch gebeurt het..)
Zo nu en dan les is voor niemand verkeerd. Met zo nu en dan bedoel ik bijvoorbeeld eens in de 2 weken. Je wordt op de puntjes gewezen door iemand die kritisch naar je kijkt en dat is alleen maar goed!
Lielle schreef:Ninx schreef:Jep, tuurlijk...... Maar uiteindelijk, in welke discipline je ook rijdt begint het toch met een enooooorme dosis geduld en rust om je doel te bereiken... En vanzelfsprekend is de prestatiedrang van de 'boshobbelaar' beperkt en zal er meer rust en geduld zijn dan bij sommige wedstrijdruiters die de startkaart al klaar hebben liggen terwijl ze nog laaaaaaaang niet zover zijn.... ongeduldig.
Tja, er is overal wel wat.
sorry dat ik erover blijf vallen, maar ik word dus echt allergisch voor dit soort opmerkingen. Natuurlijk zijn die wedstrijdruiters er, maar er zijn ook zat boshobbelaars die niet zien dat een paard niet goed beweegt en maar door rijden ondanks een opkomende blessure. IMO is het niet zo dat de ene groep beter bezig is dan de andere, dat kun je alleen over individuen zeggen.
opala schreef:Ninx schreef:Wanneer je dan je eigen paard koopt en veel naar buiten gaat is je kennis beperkt en zul je dus niet merken wanneer het paard vastzit, de rug niet loslaat, niet rad loopt, etc....
Dan heb je eigenlijk helemaal geen hersens
IndianLady schreef:Sorry maar ik ben reacreatieruiter en baal serieus van de bak. Ik heb dan ook al best wel lang geen les meer gehad. Ik heb daar geen zin in en vooral geen zin om daar geld aan uit te geven. Ik doe er verder toch niks mee (de lessen)
IndianLady schreef:Ik weet hoe mn houding is en werk daar gewoon buiten aan. dara ben ik relaxter en mn fjord ook. Als ik moe ben ga ik teveel naar voren zitten, maar dat is omdat ik een probleem met mn rug heb. Ik heb daar geen instructrice voor nodig die me dat verteld
opala schreef:Ik rij altijd buiten en heb zo mijn eigen rijstijl, heel anders dan wat ik ooit heb geleerd tijdens al die lessen, welke ik ooit heb gevolgd bij de diverse maneges. En je wordt door je omgeving wel opmerkzaam gemaakt wanneer je het fout doet en dan onderneem ik zelf wel actie, wanneer ik dat nodig acht ten behoeve van het welzijn van mijn paard.
.opala schreef:Ik rij altijd buiten en heb zo mijn eigen rijstijl, heel anders dan wat ik ooit heb geleerd tijdens al die lessen, welke ik ooit heb gevolgd bij de diverse maneges. En je wordt door je omgeving wel opmerkzaam gemaakt wanneer je het fout doet en dan onderneem ik zelf wel actie, wanneer ik dat nodig acht ten behoeve van het welzijn van mijn paard.

Lielle schreef:opala schreef:Ik rij altijd buiten en heb zo mijn eigen rijstijl, heel anders dan wat ik ooit heb geleerd tijdens al die lessen, welke ik ooit heb gevolgd bij de diverse maneges. En je wordt door je omgeving wel opmerkzaam gemaakt wanneer je het fout doet en dan onderneem ik zelf wel actie, wanneer ik dat nodig acht ten behoeve van het welzijn van mijn paard.
met alle respect (en idem voor IndianLady), hier geloof ik dus niet in. Je verzandt zo snel in foutjes als je er niet regelmatig op gewezen wordt. En je stalgenoten zullen best de grote dingen zine, maar de 'kleinere' probleempjes merk je pas als je er echt op gaat letten.
Ninx, we zijn het wel eens. Maar lees je eigen berichten eens terug en zie de nadruk richting wedstrijdruiters
@IL, ik denk dat jij een B proef schromelijk onderschat.
Ninx schreef:@ Lielle: bij wedstrijdruiters zie ik vaker dat het paard er even 'doorheen' getrokken wordt wanneer er een wedstrijd op de agenda staat voor het aankomende weekend. De bosruiter zal evengoed schade berokkenen. Maar die ontstaat anders, is van een andere aard. Die schade komt voort uit onvermoede slordigheden, foutjes die erin sluipen omdat daar nooit op gefocussed wordt.... over een langere periode.
De mentale 'druk' ligt anders, en menig wedstrijdruiter kan daar niet goed mee omgaan.... en menig wedstrijdruiter gelukkig ook wel

Ik heb een aantal jaar idd in een omgeving waar ik niet kon lessen, en hoewel je daar enerzijds heel handig van wordt, gaan er ook foutjes insluipen. runningkawa schreef:En de bosrukkers dan die hun paard niet kunnen houden..dat zijn er ook iets meer dan een paar....
Als je het dan hebt over er doorheen trekken...
En ja er zijn ook wedstrijd ruiters die het doen.
maar ik ben het er totaal niet mee eens dat in de ene groep dat meer is dan in de andere..