Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En te merken aan haar attendheid op mn hulpen kan ze het prima hebben 

Pluizebolpum schreef:horseyfries schreef:als je dit al warm vind, wat moeten mensen in warme landen dan doen? Nooit meer rijden?
Ik denk toch dat dat geen goede vergelijking is...Ergens waar het altijd warm is, en dan meestal rond dezelfde temperatuur, daar wennen mens en paard wel aan, lijkt me. Ook als het weer langzaam warmer of kouder wordt is het makkelijker om er aan te wennen. Hier wil het de ene week nog wel eens 15 en de volgende week 25 graden zijn, bwv. Ik kan me indenken dat je dan je paard even de tijd geeft om te wennen aan de omslag (en anders geld het echt wel voor mijzelf).
En zelfs dan hoeft het dier niet eens perse niet gereden te worden, als er maar gewoon op gelet wordt dat het paard het kan hebben. Maar ja, dat geldt, denk ik, voor alles wat je met een paard doet...
SanneKyla schreef:Ik rij overdag ook niet en ja, ik heb ook de reden dat het overdag te warm is.
Laatst 's morgens een rondje gestapt, alleen maar gestapt en ze was al drijfnat.
Ik rij nu elke keer 's avonds en vind dat zelf ook veel fijner, net zoals Kyla
)
Fanatiekeling

. En heeft na het rijden een heerlijke koude douche gekregen hij heeft daarna nog even mogen rollen in de paddock
. oneilltje79 schreef:Jullie hebben het toch nog niet over nu? Heerlijk weer om te rijden en (nog) dazenvrij. Ik rij van `s ochtends tot `s avonds en die paarden zien nu echt niet af. De paarden die ik op het heetst van de dag rijd lopen in de binnenbaan in de schaduw, dat is alles. Dat beetje zweten wat ze doen valt echt nog wel mee. En in stap krijg ik ze niet aan het zweten.
Zoals ik het hier lees moeten de paarden vooruit geschopt worden en kunnen ze de stap nog niet aan? Tijd voor een beetje conditietraining dan?
DresslOver schreef:Dat van die wolf slaat werkelijk nergens op, maar ik hoop dat je dat zelf ook wel door hebt. Dat is een kwestie van leven of dood, ik hoop toch echt voor jouw en je paard dat dit met rijden niet het geval isFanatiekeling
![]()
En wat ze in die andere warme landen moeten? Precies hetzelfde als wij, normaal gesproken op normale tijden rijden, maar als het ook voor daar dan extreem warm is ook de training aanpassen of vroeg of laat gaan rijden.
Mijn voorkeur met dit weer? 's ochtends héél vroeg. 7 uur erop, 8 uur klaar. Héérlijk, straks in de zomer slapen dan zelfs de dazen nog
horseyfries schreef:DresslOver schreef:Dat van die wolf slaat werkelijk nergens op, maar ik hoop dat je dat zelf ook wel door hebt. Dat is een kwestie van leven of dood, ik hoop toch echt voor jouw en je paard dat dit met rijden niet het geval isFanatiekeling
![]()
En wat ze in die andere warme landen moeten? Precies hetzelfde als wij, normaal gesproken op normale tijden rijden, maar als het ook voor daar dan extreem warm is ook de training aanpassen of vroeg of laat gaan rijden.
Mijn voorkeur met dit weer? 's ochtends héél vroeg. 7 uur erop, 8 uur klaar. Héérlijk, straks in de zomer slapen dan zelfs de dazen nog
Vind jij dit EXTREEM warm?? Nog geen dertig graden?
Alsjeblieft zeg, als je het dan hebt over "dit slaat nergens op", dan is het wel dat het weer van dit weekend zo extreem warm is dat je niet meer overdag zou kunnen rijden.

runningkawa schreef:@marliesje dierenbeul!
Belachelijk zeg
idd, het is gewoonnog niet heet, het is warm, maar niet heet
Lekker windje, niet benauwd
Van mij mag dit nog wel ff zo
en succes morgen

. 
Dacht eerst misschien aan de hand te gaan wandelen, maar of ik hem daar dan een plezier mee doe? Denk dat de pony zelf blijer is om gewoon in de weide te kunnen staan en met rust gelaten te worden 
).
).