Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:19

Mijn ex heb ik wel eens op mijn paard gezet-Toen we nog samen waren tusen haakjes, dus het was geen wraakactie Haha! -.
Was niet zo succesvol trouwens Haha! .

Ik heb mijn paard wel gewoon vastgehouden, want ze durft wel eens te schrikken. Maar hij had een grote mond voordat hij erop zat, totdat ik een sloom sukkeldrafje begon en hij begon "hééééé stop niet zo snel! Bloos! " Huilen van het lachen . Achteraf bedankte hij toch mooi.

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:54

Jij kan je paard het beste inschatten. Probeer anders eens hoe je paard reageert als je als een zoutzak met strakke benen gaat zitten? (zoals iedereen die net begint ongeveer doet Clown ) Als je paard helemaal in paniek schiet dan weet je genoeg, sukkelt je paard braaf door zou ik zeggen, waarom niet?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:56

Mijn man wil wel, maar mijn paard niet! Ze vindt hem te zwaar aan haar mimiek te zien hihihi!! Dus we doen het maar niet, stel dát ze een bok geeft ofzo...

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:56

Ja hoor, mijn vriend zit wel eens op het paard. Hij vind het nog leuk ook! Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:01

Ikzelf heb een ongelofelijk mak schaap waar ik met een gerust hart m'n man op zet.Heb het hem ook al een paar keer gevraagt...maar je krijgt hem met geen hout op een paard Zij zijn groot en ik is klein!
Als ik een heethoofd o.i.d. zou hebben, zou ik hooguit uit laten stappen terwijl ik hem vast hou.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:19

nou ik hab al regelmatig gedreigd dat mijn vriend op mn verzorgmerrie gaat( eigenaar staat er ook vierkant achter Vork )
met z'n "paardrijden is geen sport" en "wat doe je nou helemaal op zo'n paard" en nog het allerleukste
als ik zeg dat ik denk dat het afvallen( ik heb in de winter iets te veel oliebollen gegeten en er daarna niks meer aangedaan ook vanwege mn examenjaar en dus gebrek aan tijd) wel sneller zal gaan als ik weer ga rijden (doe ik inmiddels ook al weer) krijg ik steevast "nou dat zal wel meevallen, het paard doet al het werk"

dus zodra amily dr zwangerschapskilo's d'r af zijn en ik haar gewoon wat fijner en gehoorzamer heb dan mag mijn vriend ook eventjes op mijn wilde verzorg arabier. Duivel

ik voorzie een hoop verontschuldigingen van zijn kant, en leedvermaak van mijn kant Duivel Duivel

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:29

Je kan altijd een rondje laten stappen terwijl jij ernaast loopt. En als je merkt dat je paardje te druk wordt kan je hem er altijd af laten gaan.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:19

Tuurlijk mag hij erop!
Vooral als hij beweerd dat paardrijden geen sport is...
Ik laat hem graag merken dat je toch wel meer moet doen, dan alleen zitten. Whoosh!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:26

Mijn vriend is ook zo'n talent. Na twee lessen was hij al aan het galoperen aan de longe. Hij heeft een goede zit en is absoluut niet bang. Het duurde dan ook niet lang dat hij zijn eerste tocht meereed op onze arabier. Nou is dat wel een braaf beestje, maar in groep kan dat paard vrij heftig doen. En wie kwam er op z'n dooie gemakje aangegaloppeerd een eind achter de groep? Jawel mijn vriend,... dat heb ik nooit met dat paard kunnen doen.
Dus ja, mijn vriend mag op m'n volwassen paard rijden. Maar niet op m'n jonge paardje, daar kan m'n vriend rijtechnisch niet genoeg voor rijden plus dat hij 40 cm groter is. Nogal een belachelijk zicht Knipoog

broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:32

Mijn paardjes zijn heel lief en rustig..hij moet alleen wel een cap op..je weet nooit..en ja ik ben natuurlijk wel zuinig op hem Lachen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:37

Ik doe het in ieder geval maar niet meer.
Laatst was mijn vriend na veel zeuren een keer mee naar mijn VZpaard. Nou hij wilde er ook wel op, ik twijfelde omdat mijn VZpaard nog niet zo heel lang onder het zadel is en ik op het begin best veel moeite heb gehad met opstappen. Hij schrok hiervan en rende weg, ben er regelmatig afgevallen met opstappen en heb hem steeds vast laten houden met opstappen.
Nu gaat dit al een tijdje prima en kan ik ook gewoon met zweep in mijn hand of wat dan ook opstappen.

Maarja, mijn vriend heeft niks met paarden dus stapt wat knulliger op. Toch maar geprobeert, hij geeft er bij mij iig niks meer om. Nou vriend wil opstappen paard schrikt wat opzij waardoor vriend op zijn kont terecht kwam.....

Dus paard zet het op een lopen. Vriend springt/valt eraf maar komt op mijn voet terecht, ik probeer het paard nog vast te houden, maar lag er toen dus bijna onder...
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar blijkbaar stond mijn VZpaard dus maar 2cm van mijn hoofd toen ik viel.
Nou mijn vriendje probeer ik iig niet meer op dit paard te krijgen (en dan meer voor het paard), hij wil het wel nog een keer proberen op een braver, rustig paard.

Ik raad je dus aan toch een ander paard hiervoor te zoeken, niet perse op een manege dat denk ik idd dat dat niet zo heel leuk is voor hem. Maar misschien een rustiger paard van vrienden of kennissen waar hij even op zou mogen?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:15

Als het iemand van 80 kg laat ik hem niet op mijn new-forestje Knipoog Ook niet als hij zegt: 'Ah dan geef ik hem gewoon een schop dan loopt hij wel' Hij mag er wel op, maar dan moet hij wel gewoon erop gaan zitten en niet stoer gaan doen....

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:57

Van mij mag hij er wel even op hoor Tong uitsteken
Ik geloof alleen niet echt dat hij het wilt, haha! hij praat altijd wel stoer, maar stiekem schijt 'ie in z'n broek voor Gon

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:59

mijn vriend vind het super om eens op een braaf paard te zitten maar op mijn merrie durft hij het niet zo goed omdat het ook zo'n heethoofd is Clown

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:02

na 3 keer in 5 minuten er flink af te zijn gebokt Duivel .......wil hij niet meer Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:02

Grappig al die verhalen van iedereen..... Haha!

Met zijn ruim 1,90 meter past mijn schat niet echt op mijn Sammy. Haha!
Helaas. Verdrietig
Maar als het zou kunnen, had hij er zeker op gemogen, hoor. Leuk juist!!! Ja
Mijn vriend rijdt sinds kort en hij vindt het erg leuk (wel erg moeilijk, wat hij niet had verwacht, hahaha Tong uitsteken ). Van de week had hij het over meerdere paarden aanschaffen (hij had een wereldidee, maar wat lastig uitvoerbaar hier in de omgeving), zowaar, dus wie weet, ooit en anders in mijn volgende leven. Clown

Zolang ik geen eigen weiland heb met alles er op en er aan, wil ik niet nog meer paarden (of hooguit een grote Shet voor mijn dochter). Clown

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:03

Toen ik nog een paard had had ik het leuk gevonden als mijn vriend had willen rijden. Jammer genoeg wilde hij dat niet. In jouw geval zou ik het niet zo'n slim idee vinden, maar als ik hem gewaarschuwd heb en hij denkt dat hij het wel even doet mag hij het proberen. Lijkt me eigen risico Lachen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:07

celticpony schreef:
na 3 keer in 5 minuten er flink af te zijn gebokt Duivel .......wil hij niet meer Haha!

flauw van hem ROFL

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:14

de held op sokkken...motorrijder,parachutist, vechtsporten, oorlogsgebieden in...noem maar op,geen centje pijn...maar nog een rondje op mijn schattige pony...ho maar... Clown
eerlijk is eerlijk...ze deed er ook echt moeite voor (en geloof of niet, er rijden kleine kleutermeisjes zonder problemen op Haha! )

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:41

Het lijkt me verstandig als jij dan gewoon eerst lekker goed rijd, dat die zijn meeste energie al kwijt is Haha!
En dan je hem dan lekker laat uitstappen idd met cap op en dergelijke, blijf ernaast lopen. En kijk hoe jij het vindt gaan. Dan kan je altijd nog overgaan naar een klein stukje draven.

Wel heel leuk van hem trouwens.
Mijn vriend heeft dit ook gezegt hihi en die kwam er echt niet meer onderuit. Hij heeft nu ook ontzettend veel plezier in de paarden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:09

vooral de spierpijn een dag erna is leuk om aan te horen hahaha

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:13

Jij kan zelf deze situatie het beste inschatten!

Mijn vriend is fanatiek ruiter, en rijd + springt mijn paard in de vakanties bij. Daarnaast heeft hij er naast mij een startkaart mee en gaat hij met mijn paard op concours (springen). Voor mij een hele andere situatie dan voor jou!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:28

die van mij kan ook niet rijden maar springt er gewoon zonder moeite op in de wei en rijdt ermee weg
tot er een keer een ander achter het paard aanging en die wegsprong toen viel die eraf en nu gaat hij toch liever in de bak rijden hihi. Hij wil wel serieus leren rijden en dat gun ik hem ook, en wil dus ook lesnemen enzo, dus hij mag wel op mijn paardjes

_Marjolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:39

Hmm... als jij zegt dat hij niet aan het bit gaat rukken of andere dingen gaat doen.
Waarom niet? Gewoon eerst er rustig naast lopen of wat dan ook, misschien dan een paar draf pasjes.
En idd goede bescherming natuurlijk. Ik denk dat je het wel kunt proberen. Succes!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:01

je moet wel oppassen hoor mijn vriend is er op de weg op gegaan en ik hield haar vast. toen kwam er zo een veegmachine langs maar toen vloog ze mooi weg en mijn vriend viel eraf.

achteraf toch niet zo verstandig om hem op de weg er al op te laten maar dat bedenkt je pas later..

als jij erbij bent kan het geen kwaad denk ik, zet je paard als het zo een heethoofd is anders aan de longeerlijn met hem erop. kan hij gelijk aan ze balans werken laat hem oefeningetjes doen met losse teugels e.d.