Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dapy schreef:Nee weet je wat een sport is ? Achter een bal aanlopen en dan weer wegtrappen (voetbal) Rij maar eens voor de eerste keer, of als je een tijdje niet hebt gereden dan voel je het hoor.
Om 2 x 45 minuten te spelen heb je aardig wat beenkracht nodig en vooral conditie.
Machie schreef:Dapy schreef:Nee weet je wat een sport is ? Achter een bal aanlopen en dan weer wegtrappen (voetbal) Rij maar eens voor de eerste keer, of als je een tijdje niet hebt gereden dan voel je het hoor.
ga maar eens voetballen, voel je ook zeker welOm 2 x 45 minuten te spelen heb je aardig wat beenkracht nodig en vooral conditie.
De ene sport is niet beter dan de ander. Alle sporten zijn verschillend maar daarom nog wel sporten
Dapy schreef:Nee weet je wat een sport is ? Achter een bal aanlopen en dan weer wegtrappen (voetbal)

Als je dan zoveel moeite doet om die bal te krijgen, moet je 'm niet meer wegschoppen

Machie schreef:Voor mij hoort het wel bij elkaar.
Als voetbal al geen sport is, is paardrijden het zeer zeker niet! Ik vind in vergelijking met voetballen paardrijden een 'luie' sport. Ik zie voetballers zich veel en veel meer in het zweet werken dat ruiters. Ruiters werken voornamelijk!!! hun paarden in het zweet
Ik zeg toch ook niet van ow dat western is zo makkelijk alleen een beetje benen aanleggen en 1 hand los laten hangen, efin maar dit laaste is wel oftopic
webster543 schreef:Daarom zeg ik altijd dat paardrijden geen sport is maar een kunst. Het streven naar perfectie, met zo min mogelijk kracht inspanning.
Urielle schreef:Adil18 schreef:Ik heb inderdaad een hekel aan mensen die beweren dat rijden geen sport is. Maar ik denk dat ze in feite bedoelen: niet zo intensief als wielrennen, hardlopen, (goed) voetballen etc. En daar hebben ze ook gelijk in.
Ligt er ook aan hoe hard je welke sport beoefend.
Ik rij dressuur en doe nu een tijdje aan Start to Run. Ben van het paardrijden toch echt vermoeider en zweteriger
Ik vind het ook een beetje knullig, maar die lui hebben veel uithoudingsvermogen en krijgen schoppen tegen de benen aan waar wij twee dagen plat door zouden liggen
Barmat schreef:Ik vind het heel tegenstrijdig... Rijd ik een uur intensieve dresuurles, dan stond ik mijn staart uit te wringen, zo kletsnat was het van het zweet..... Ik heb weleens gekotst van vermoeidheid na een wedstrijd, zó veel had ik gegeven. Ik ben ooit bij een sportarts geweest om mijn algehele conditie te laten meten en daar kwam uit dat ik een uitstekende conditie heb, ik kan écht tot het gaatje gaan, heel ver voordat ik in elkaar stort... Je zou dus zeggen dat ik door het paardrijden een ijzersterk mens ben... want het is de enige sport die ik beoefen.
Maar toch.... laat mij een trap oplopen en ik sta te hijgen als een opoe van 90 met longemphyseem..... Laat me geen 100 meter rennen want ik ga bijna dood van benauwdheid. ik heb astma. Ik schaam me er voor, lijkt net alsof ik niks kan, geen conditie heb.
Maar volgens de sportarts heeft dat niets met elkaar te maken. Conditie en kortademig zijn staat los van elkaar. Dus niet kunnen rennen heeft feitelijk minder met het hebben van conditie te maken dan je denkt.
En zo kan het dus best zijn dat een profvoetballer na een uurtje paardrijden de dag daarna niet uit zijn bed kan komen van de spierpijn, puur en alleen omdat je je spieren anders gebruikt!

Barmat schreef:Maar volgens de sportarts heeft dat niets met elkaar te maken. Conditie en kortademig zijn staat los van elkaar. Dus niet kunnen rennen heeft feitelijk minder met het hebben van conditie te maken dan je denkt.
webster543 schreef:Ik krijg die opmerking ook vaak te horen, vooral van collega's. Echt ongelijk hebben ze niet. Op je 75ste nog rijden is mogelijk, Je mag eten, drinken en smoren wat je wil, veel invloed heeft het niet en mensen met een hogere BMI, maken evenveel kans als een andere.
Daarom zeg ik altijd dat paardrijden geen sport is maar een kunst. Het streven naar perfectie, met zo min mogelijk kracht inspanning.
ik heb vooral spieren in mijn armen, maar ik twijfel of het is van te rijden of van de stallen te mesten.. paardrijden geen sport, als ik een paar stallen uitmest begin ik te zweten hoor
en van het rijden zelf natuurlijk ook .. sandra1986 schreef:maar wat is dan de definitie van sport?
webster543 schreef:Op je 75ste nog rijden is mogelijk, Je mag eten, drinken en smoren wat je wil, veel invloed heeft het niet en mensen met een hogere BMI, maken evenveel kans als een andere.

Tuc schreef:Ja, ik hoor het ook wel vaker.
Vaak negeer ik ze gewoon, want hoe meer je er op in gaat, hoe leuker ze
het vinden.