Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:18

Alleen doen als je zeker weet dat ie het aankan, en sowieso niet te vaak!

Babblesas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:52

k dnk dat dat geen kwaad kan hoor!
als mijn beste vriendin er is gaan we ook wel ns samen op mn haflinger, en wij wegen samen ook ongeveer 100 kilo..
k heb dan wel een grote haflinger, maar een kleinere haflinger kan dat ook wel hoor..
wij doen dat dan wel altijd zonder zadel, en gewoon rustig door het bos stappen.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:24

dat kan heus wel een keer

ik heb een paar jaar geleden ook met een meisje op mijn new Forest gezeten,, zei was toen 40 kg en ik nog 50 ofzo

dat was dan alleen even naar de andere kant van het land stappen dus nog geen 50 meter maar dat hield ze ook erg goed.. nu zou ik het niet meer doen Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:49

dat kan echt wel voor een keer hoor,
we hebben zelf ook een haf en laatst had de bijrijdster haar broertje meegenomen, ik denk dat die samen ook 100 kilo wogen.
Als je het gewoon bij stappen houdt en een rondje draven dan kan dat geen kwaad.
Het moet natuurlijk geen dagelijks ritueel worden Knipoog

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:25

moet kunnen minst je samen niet te zwaar bent voor je paard of ponie

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:43

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor paard het is en hoe zwaar die 2 personen zijn. Maar er zijn zat paarden waarop het makkelijk kan, want met voltige zitten er soms wel 3 mensen tegelijk op een paard. En paarden zijn over het algemeen sterke dieren en kunnen veel dragen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:13

Ach als je er gewoon samen even opzit kan het echt geen kwaad, teniminste mijn pony zakte echt niet door zn pootjes toen ik er met iemand voor de foto even samen op gingen zitten Ja
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8VXWKXI.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:42

En toch blijf ik me afvragen wat de toegevoegde waarde is van met twee mensen op één paard zitten.
Ik zie het nut er niet van in en vind het heel erg penny.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:43

de lol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:45

miek140 schreef:
de lol?

Wat is de lol dan? Fatsoenlijk rijden kan niet als je er met twee op zit.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:48

nooit een keer melig geweest met een vriendin? Dan vind ik je ... sorry niet beledigend... maar saai...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:52

Alsof je altijd fatsoenlijk moet rijden Nagelbijten / Gniffelen
Pff moet er niet aan denken!
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:55

Moet het paard daar dan de dupe van worden, dat de baas zo nodig melig moet worden????? Laat mij maar saai zijn dan. Ik vermaak me wel op een andere manier.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:59

Ik zag een paar dagen terug ook 2 meiden die op 1 paard zaten,om 12u in de brandende zon...nou, dat is echt imo niet leuk voor dat paard, die heeft het ook warm.
Het kan,maar je moet wel in de gaten houden of je paard het echt leuk vindt, samen op een shet vind ik dus echt niet lief en kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:04

ik zat net nog amenmet een vriendinop mijn fjord Lachen ff uitstappen met zijn 3tjes ( 2 rondjes door de bak en vond ik t genoeg omdat ik achter t zadel zat en dat echt niet te vaak moet ) Lachen maar mijn paardje vond t geweldig Tong uitsteken kon je gewoon merken Lachen maar zoiets moet geen dagelijkse ritueel worden., maar ff stappen kanw el hoor

lindahurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 04:40

Pauline schreef:
Ik zag een paar dagen terug ook 2 meiden die op 1 paard zaten,om 12u in de brandende zon...nou, dat is echt imo niet leuk voor dat paard, die heeft het ook warm.
Het kan,maar je moet wel in de gaten houden of je paard het echt leuk vindt, samen op een shet vind ik dus echt niet lief en kunnen

helemaal mee eens...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 07:49

suleilitha schreef:
Moet het paard daar dan de dupe van worden, dat de baas zo nodig melig moet worden????? Laat mij maar saai zijn dan. Ik vermaak me wel op een andere manier.

Nou mijn paard was daar echt de dupe niet van hoor!
Die vond het prima dat we hooguit 5 min op zn rug gingen zitten samen, heb er tig foto's van, hij keek niet zuur, werd niet boos.. (als hij iets niet leuk vind laat hij dat heeeel duidelijk merken) dus je overdrijft wel vind ik als je zegt dat je paard daarvan de dupe wordt

Als je idd met zn 2en op een shet gaat zitten, ok dat vind ik ook niet kunnen, tenzij het twee hele kleine lichte kinderen zijn!

Leintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:48

Als je paard sterk is, kan het wel denk ik maar niet te lang hoor! Want dan gaat zn rug eraan

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:51

suleilitha schreef:

ga jij dan even rusie maken met de mensen die voltige rijden? is stuk belastender voor het paard dan met een lang teugeltje met zn 2e uitstappen Knipoog

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:47

Het is niet alleen het gewicht dat belastend kan zijn maar ook waar je zit. Ik had het er pas over met de dierenarts die mij vertelde dat het echt onwijs slecht is voor het paard zijn rug.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:49

Het ligt er inderdaad aan wáar je zit en op wát voor paard je zit. Een Belgisch Trekpaard moet toch echt wel twee meisjes van 50 kilo kunnen houden, maar als je met twee meisjes van 50 kilo op een shetje gaat zitten vind ik het echt niet kunnen. Een Haflinger zou het over het algemeen nog wel moeten kunnen houden, maar of het allemaal zo goed is voor de paardenrug ? Dat betwijfel ik..

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:51

Als je voltige doet zit je ook met meerdere op 1 paard dus ik zie het probleem niet..... Als je haflinger het egwoon aankan en je rustig aan doet..... Maakt het niet uit hoor!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:39

Pauline schreef:

Geloof ook niet dat mijn paard een dressuurproef op het heetst van de dag in de zomer erg waardeerd, maar
dat is waarschijnlijk een geaccepteerd feit... Dat een paard dan dus maar gewoon zijn best moet doen..
Door alle dressuur ruiters hier...

Denk dat de mijne rondsjokken met 2 man op zijn rug meer waardeerd.. Dan de door mij genoemde dressuurproef..

Denk dat lol met je knol, best mag!! met mate en verstand..
De mijne vaart er wel bij, bij afwisseling en malligheid.. !

Efi79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:52

100 kilo is wel wat zwaar voor een wat oudere haflinger lijkt me. Zal er geen gewoonte van maken, maar een klein stukje stappen zal ook niet heel veel kwaad kunnen denk ik.