Niet zitten? Dan maar plakken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Niet zitten? Dan maar plakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:52

Weet ik, ik heb alle pagina's ook doorgelezen Knipoog. Maargoed, het gaat dus over stroef maken van je zadel. Ik rijd denk ik liever met een leren zitvlak, dan dat ik mijn zadel ga waxen Tong uitsteken

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:55

me too! in aanschaf is een zadel toch iets duurder dan een rijbroek... Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:58

Zou dat spul ook werken voor wiebelende onderbenen?
Het ene paard zit inderdaad lastiger dan het andere. Ik heb ORUN 1e fase gedaan en kon op alle paarden een stuk netter zitten dan mijn eigen paard Clown. Zeker op wedstrijd als hij dan net zijn rug wat strak zet. Misschien blijven mijn onderbenen ook wel makkelijk plakken, heb jij een idee of het zou werken Kaatjemuts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:07

Ik heb het ook wel eens gebruikt, de haft wax dan, gewoon te koop bij de ruitersportzaak voor ongeveer een tientje. Makkelijk eraf te krijgen met warm water, drama dus omdat ik dat niet had Clown

Vond het verschrikkelijk trouwens, kon mijn benen amper nog bewegen. Heb het na een keer gebruiken dus weggegeven. Dan maar wiebelbenen Knipoog

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:47

Fleurtje100 schreef:
Zou dat spul ook werken voor wiebelende onderbenen?
Het ene paard zit inderdaad lastiger dan het andere. Ik heb ORUN 1e fase gedaan en kon op alle paarden een stuk netter zitten dan mijn eigen paard Clown. Zeker op wedstrijd als hij dan net zijn rug wat strak zet. Misschien blijven mijn onderbenen ook wel makkelijk plakken, heb jij een idee of het zou werken Kaatjemuts?

daar is dat spul dus voor bedoeld, je smeert t op de binnenkant van je laarzen...
ong zoveel als een half erwtje, je laarzen en/of zadel wordt er niet echt smerig van, dat kleine beetje wat er wel op blijft zitten, kun je met zadelzeep wegpoetsen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:47

Liek_ schreef:
Ik heb het ook wel eens gebruikt, de haft wax dan, gewoon te koop bij de ruitersportzaak voor ongeveer een tientje. Makkelijk eraf te krijgen met warm water, drama dus omdat ik dat niet had Clown

Vond het verschrikkelijk trouwens, kon mijn benen amper nog bewegen. Heb het na een keer gebruiken dus weggegeven. Dan maar wiebelbenen Knipoog

dan heb je er teveel op gedaan Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:07

Dat geintje ken ik wel ja.
Wij doen dat alleen wel eens met zadelzeep. Dat plakt ook iets, dus als je dat op je zadel smeert of op je leren zitvlak is dat best handig om iemand makkelijker te laten zitten in bv een middendraf. Het voordeel van zadelzeep is dat het niet slecht is voor je zadel en na een kwartier er al weer af is. Dus je raakt er niet aan gewend. Best handig hoor!
Als ik mijn zadel invet is hij de volgende dag ook stroever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:02

kaatjemuts schreef:
Liek_ schreef:

dan heb je er teveel op gedaan Knipoog

Haha, ja dat denk ik ook Ja Maar ik vond het daarnaast 1 grote kliederboel worden en dat was ook al een reden om het weg te geven Ja

Loshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:13

Ik vindt het een beetje raar.
Snap het niet helemaal wat je bedoelt.
Maar van wat ik er van snap vindt ik het raar,
aangezien je dan geholpen wordt met een goede zit, wat betekend dat je dat niet zelf mag.
Bandages etc. voor een paard mag ook niet, omdat het dan 'geholpen'wordt, wel raar dat de ruiter dan wel geholpen wordt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:31

Heet geen lijm hoor, ken het als ouwelullenvet. Clown

Nog nooit gebruikt, trouwens.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:42

Ik gebruik het dus wel ooit op mijn kuiten als ik wat moe ben aan het einde van een wedstrijddag, of bij een paard dat heel veel sprong maakt. Beter dat dan steeds moeten klemmen, vind het ideaal spul en schaam me er dus niet voor.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:32

Wat vreemd.
waarnschijnlijk vind ze het eng dat ze er af word gegooit ofzo.
Ik bedoel ik vind het ook schandalig.
En je neemt toch gewoon je pony mee na je wedstrijd en geeft hem toch niet zomaar af?
Lijm op het zadel. lekker voor iemand anders zijn rijbroek :S
Ik ben het met je eens.
Groetjes Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:35

Zijn ze nou tegenwoordig al te lui, om te leren stilzitten?
Doe er toch eens wat voor.
Sorry ik vind het nogal zielig dat je jezelf vast moet plakken. Huilen van het lachen

En het is niet dat ik maar 1 paard gewent ben, en dus makkelijk praten heb..Nee, ik train elke week verschillende paarden, daar leer je wel van zitten.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:37

het spijt me wel maar ik vind het belachelijk als je zoeits gebruikt, neem dan zitlessen Knipoog

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:39

Ja ik vind het belachelijk, en dat noemen ze dan paardrijden Ziek

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:39

ik heb meerdere paarden en vroeger ook steeds meerdere gereden,maar me vastplakken,neen nooit,al gooit hij hoog op,je zit verbeteren en anders zo soepel mogelijk de beweging volgen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:40

Zou inderdaad ook maar eens zitlessen nemen. Heb nog nooit gehoord, dat je ook aan het zadel 'vastgelijmd' kon worden, maar wel dus. Huilen van het lachen Nou ja, je moet er van houden. Beetje vreemd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:45

Zijn jullie allemaal ook zo principieel tegen rijbroeken met kunstleren zitvlak?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:48

Shadow0 schreef:
Zijn jullie allemaal ook zo principieel tegen rijbroeken met kunstleren zitvlak?

ik vind die krengen voor geen meter zitten dus ja daar ben ik tegen Huilen van het lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:01

wendy_x schreef:
Shadow0 schreef:

ik vind die krengen voor geen meter zitten dus ja daar ben ik tegen Huilen van het lachen

Omdat jij ze zelf niet fijn vindt zitten vind je dat anderen ze ook niet zouden moeten gebruiken, bedoel je het zo?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:03

Ik ben er niet tegen.
Het is gewoon nogal triest dat iedereen daar ineens hulpmiddelen voor nodig hebben.
Ja zo kun je over veel dingen beginnen, maar laten we het nu maar gewoon bij het stilzitten houden.
Kom op zeg, jullie zijn toch geen stelletje beginners? Wanneer je op concours wil, hoor je ook gewoon stil te kunnen zitten.
Ik vind het echt te grappig voor woorden. Huilen van het lachen Sorry. Nagelbijten / Gniffelen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:06

ik vind die krengen voor geen meter zitten dus ja daar ben ik tegen Huilen van het lachen[/quote]

Omdat jij ze zelf niet fijn vindt zitten vind je dat anderen ze ook niet zouden moeten gebruiken, bedoel je het zo?[/quote]

nee hoor Lachen er zijn mensen die ze fijn vinden, dan moeten die ze dragen Lachen
als i kze fijn had gevonden had ik ze vast ook gedragen, maar dat vind ik niet dus draag ik ze niet Lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:06

daNiielle_ schreef:
Ik ben er niet tegen.
Het is gewoon nogal triest dat iedereen daar ineens hulpmiddelen voor nodig hebben.
Ja zo kun je over veel dingen beginnen, maar laten we het nu maar gewoon bij het stilzitten houden.
Kom op zeg, jullie zijn toch geen stelletje beginners? Wanneer je op concours wil, hoor je ook gewoon stil te kunnen zitten.
Ik vind het echt te grappig voor woorden. Huilen van het lachen Sorry. Nagelbijten / Gniffelen

I Agree Haha! ROFL

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:13

daNiielle_ schreef:
Ik ben er niet tegen.

Kun je vinden Haha!
Ik weet dat zeer veel profs het gebruiken en als Olympiaderuiters het gebruiken die elke dag een stuk of tien paarden rijden en over het algemeen toch een heel stuk beter zitten dan ons amateurs, zie ik niet in waarom de amateurs die zich hier melden in het topic zich zouden moeten schamen! Knipoog
Je kunt heel goed zitten en toch een paard hebben met veel beweging, over het algemeen zitten de getalenteerde paarden ook niet zo heel prettig.

Ik heb het zelf overigens nog nooit gebruikt maar ik vind het zeker een optie.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:20

Wie zegt dat het prettig moet zitten dan?!
Zelfs op het ergste 'getalenteerde' hobbelpaard kun je leren stilzitten hoor, doe er toch eens wat moeite voor.