Slaan zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annemijn1010

Re: Slaan zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:02

slaan zielig: Ligt eraan waar voor je het doet als je het doet maar hij doet niks ja inderdaad zielig! Maar als die iets niet doet wat niet mag nee hoor Knipoog Maar ik wil even wat duidelijk maken sommige mensen vinden met zweep rijden zielig maar het is niet omdat je harde knallen moet geven nee om hem bij te tikken bevoorbeeld met dressuur als je gaat wijken en ze kont gaat niet mee tik je hem bij op ze kont en daarom zijn zweepjes en niet om te knallen als die bokt dan sla je hem weer anders maar ja hij bokt!! Haha!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:06

Waar slaat dat voorbeeld met die Fjorden eigenlijk op? Clown

Mijn menig over slaan/schoppen naar paarden:

Je moet respect hebben voor je paard, dan heeft het paard dat ook voor jou. Zolang je duidelijk laat merken dat jij de baas bent, hoef je je paard ook niet vaak te corrigeren. Tuurlijk kan je paard een tik ontvangen als er niet geluisterd wordt, maar helemaal op je beesie in gaan slaan als er een miscommunicatie is..

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:07

Als je paard een keer echt niet luistert,
kun je hem best wel een keer een tik met de zweep geven
maar je moet ze niet belachelijk hard verrot slaan, zoals ik soms op concour wel zie
daar los je niks mee op

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:14

Er zit een verschil tussen slaan en slaan, dus hierover valt eigenlijk niet goed te discuseren Knipoog