Joop van 26 vind dit nog geweldig!!! Hij is gewoon niet te houden.... Zo'n 2 keer in de week loopt hij nog, verder lekker met pensioen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Irma_Maandag schreef:"Mijn" oudje (E-pony) heeft in zijn leven veel gedaan, onder verschillende ruiters; heeft (ooit) ZZ gesprongen, Z gecrossed en Z2 dressuur gelopen (niet met mij hoor) Maar hij heeft het wel gedaan, heeft tweemaal een flinke peesblessure gehad en is altijd fanatiek blijven lopen. (Zelfs zo fanatiek dat hij op karakter na een val in de cross deze (zonder dat de ruiter het wist en toen mocht je na een val nog doorrijden..ga na hoe lang dit geleden dit was...) MET peesblessure nog uitgelopen zonder te kreupelen. Pas na de finish liet ie de schade merken....helaas
. Maar zo'n lol had ie erin)
Hij heeft met mij op zijn -op een haar na- 20e nog een paar B-crossen foutloos volbracht, en heeft er toen qua conditie en hartslag vele jongere ponies uitgelopen.
Na zijn 24e werd ie beetje bij beetje strammer, waarmee rekening gehouden werd in de training, maar wat nog goed ging. Op zijn 27e is hij met officieus pensioen gegaan; voor de lol heeft hij nog zijn laatste (vierjarige) leerling rond laten hobbelen op zijn rug, werken was dit echter niet meer te noemen.
Een jaar later hoeft hij echt niet meer, hoewel hij er altijd lol in heeft gehad. Alleen woog de spierpijn op den duur niet meer op tegen de lol van het lopen. Nu is ook zichtbaar dat hij sneller oud is geworden in bespiering en conditie, maar dit pas sinds zijn officieuze pensioen. Tot zijn 20e werd ie ALTIJD onder de 10 geschat, maar nu natuurlijk niet meer. Aan levenslust heeft ie nog steeds maar zeer weinig ingeleverd. Nu staat hij in een wei met veulens en jonge dieren. Hij mag deze opvoeden en regels bijbrengen. Is zeker aan hem besteed!
Ik heb altijd beweerd, en ben er nog steeds van overtuigd: op het moment dat ouwe Amber niet meer lopen kan, is het zeer snel gebeurd. Tot die tijd blijft die ouwe taaie het gewoon doen. Totnogtoe gaat dit op; hij loopt nog steeds!
(Eén fotootje in mijn profiel, maar wel de 1ste)
:
maar blij dat ik ben

).

c_alsemgeest schreef:Warina is ook nog echt een draak met rijden
Claudia__ schreef:c_alsemgeest schreef:Warina is ook nog echt een draak met rijden
Ik vind echt dat jouw paardje er echt nog super uit ziet voor haar leeftijd. Echt TOP!![]()
Ik hoop dat mijn paardje er ook nog zo goed uit ziet als ze zo oud is.

: