Wat doen jullie oude paardjes nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

Re: Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:24

Afbeelding
Afbeelding

Joop van 26 vind dit nog geweldig!!! Hij is gewoon niet te houden.... Zo'n 2 keer in de week loopt hij nog, verder lekker met pensioen.
Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:48

wil ook nog even met trots melden dat mijn oudje ( bijna 29) en ik gisteren in het L2, 3e zijn geworden met 190 punten Lachen

wat een leuke oudjes allemaal hier! Lachen

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:08

mijn tinker word dit jaar 18
en we rijden nog 4 a 5 x per week soms iets meer soms minder.
lekker buitenritjes en in de bak maar dan gewoon lekker rustig rijden.
en buiten kan hij sprinten! maar erna is hij dan ook wel beetje moe hihi.
Afbeelding

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:55

Mijn fjordje van bijna 20 heeft gister zo gek lopen doen dat ze dr ijzer wat losgetrokken had door er zelf op te gaan staan en door dit gedrag is ze gewoon blijven doorlopen en is de lip in dr hoef terecht gekomen echt zo zielig! En ik heb er gewoon niks van gemerkt echt pas toen we weer terug op stal kwamen. Ik ben er dus gewoon op blijven zitten echt zo sneu...! Mn vriendin heeft er achter gereden maar heeft ook niks gemerkt... En ik had nog geluisterd of er een los zat maar nee klonk als een vast ijzer!

Gelukkig heb ik echt een hele goeie hoefsmid die wel een keer langs wilde komen om hem eraf te halen. Ik vind dan toch dat een echte hoefsmid dit beter doet als een dierenarts. Maarja bij nood had ik natuurlijk de dierenarts met spoed laten komen!
Ze staat nu met een speciale zalf erop om het vuil eruit te trekken met verband erom heen! En moet drie dagen binnen blijven Huilen

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:07

Mijn paardje is bijna 19 en loopt ook gewoon nog elke dag! Bosritten, strand, springen etc maar ik merk wel dat hij soms wat stijf is en daardoor moeite heeft met opstarten!!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:10

Mijn opoe doet al 8 jaar niets meer. Nouja, behalve dan vreten, slapen, de hengsten onder apel houden, mij af en toe een flinke knauw geven en spelen met haar voerton met gaten. Bezigheidstherapie noemen we dat. In theorie zou ze 3 uur zoet moeten zijn met dit stukje speelgoed.
Maar madam heeft het in 15 minuten leeg! Voor de rest is ze heer en meester over alles en iedereen.
Ik denk erover een kroontje voor haar te kopen! Haha!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:24

Wat leuk om te lezen dat ik eigenlijk nog een 'jong' paard heb van 18 jaar. Ik rijd met mijn paard dressuur. 1 x per week les en geregeld buitenritten, longeren en grondwerk. Hij kan het prima aan en heeft er lol in.

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:30

Met mijn 20 jarige kwpner rijd ik ongeveer 4 keer in de week een paar uur mee in het bos. Ze vindt het heérlijk! =D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:43

Irma_Maandag schreef:
"Mijn" oudje (E-pony) heeft in zijn leven veel gedaan, onder verschillende ruiters; heeft (ooit) ZZ gesprongen, Z gecrossed en Z2 dressuur gelopen (niet met mij hoor Knipoog ) Maar hij heeft het wel gedaan, heeft tweemaal een flinke peesblessure gehad en is altijd fanatiek blijven lopen. (Zelfs zo fanatiek dat hij op karakter na een val in de cross deze (zonder dat de ruiter het wist en toen mocht je na een val nog doorrijden..ga na hoe lang dit geleden dit was...) MET peesblessure nog uitgelopen zonder te kreupelen. Pas na de finish liet ie de schade merken....helaas Ach gut . Maar zo'n lol had ie erin)
Hij heeft met mij op zijn -op een haar na- 20e nog een paar B-crossen foutloos volbracht, en heeft er toen qua conditie en hartslag vele jongere ponies uitgelopen.

Na zijn 24e werd ie beetje bij beetje strammer, waarmee rekening gehouden werd in de training, maar wat nog goed ging. Op zijn 27e is hij met officieus pensioen gegaan; voor de lol heeft hij nog zijn laatste (vierjarige) leerling rond laten hobbelen op zijn rug, werken was dit echter niet meer te noemen.
Een jaar later hoeft hij echt niet meer, hoewel hij er altijd lol in heeft gehad. Alleen woog de spierpijn op den duur niet meer op tegen de lol van het lopen. Nu is ook zichtbaar dat hij sneller oud is geworden in bespiering en conditie, maar dit pas sinds zijn officieuze pensioen. Tot zijn 20e werd ie ALTIJD onder de 10 geschat, maar nu natuurlijk niet meer. Aan levenslust heeft ie nog steeds maar zeer weinig ingeleverd. Nu staat hij in een wei met veulens en jonge dieren. Hij mag deze opvoeden en regels bijbrengen. Is zeker aan hem besteed!

Ik heb altijd beweerd, en ben er nog steeds van overtuigd: op het moment dat ouwe Amber niet meer lopen kan, is het zeer snel gebeurd. Tot die tijd blijft die ouwe taaie het gewoon doen. Totnogtoe gaat dit op; hij loopt nog steeds!

(Eén fotootje in mijn profiel, maar wel de 1ste Haha! )

Ik quote mezelf nog een keer, aangezien ik een nieuwe foto in mijn profiel heb, waarop ie 26 is. Alleen niet at work Knipoog :
Afbeelding

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:50

Wanneer je een oudere pony in beweging houd is dat toch alleen maar goed?..En wanneer de pony er nog steeds plezier in heeft is het helemaal mooi! Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:16

Wij zijn nu aan het revalideren Haha! maar blij dat ik ben *LOL*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:18

Mijn verzorgpony van bijna 27 wordt nog zo'n 3x per week op buitenrit gereden. De ene keer een buitenrit van 3 kwartier, de andere keer bijna 2 uur. Ik doe wel vrij rustig aan met haar (wat meer stappen dan dat ik anders zou doen) maar crossen op het strand gaat haar ook nog steeds prima af! Lachen
Ik hoop dat ze zo nog heel wat jaartjes door kan.

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:17

inderdaad mijn 19 jarige is zo oud nog niet als ik dit allemaal lees !! Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:30

Het is echt leuk om te lezen dat sommige oudere paarden het nog zo fijn vinden om te werken.
Mijn pony is 18 (nog niet zo heel oud dus), maar gedraagt zich af en toe echt als een 5 jarige. *LOL*

Ik rij haar zo vaak mogelijk en ze vindt het heerlijk.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:37

Ja Claudia, vind ik ook een teken dat ze mentaal nog in orde zijn!
Die "ouwe" van mij (Amber van enkele post terug) wordt nog altijd helemaal blij van trailers: Ik zou hem er 20 meter vóór los kunnen laten, en hij zou er vrijwillig in lopen. Ja, want op de trailer staan betekent dat we wat leuks gaan doen (bij voorkeur crossen Haha! ).
Nu, met bijna 30 maakt hij deze associatie nog steeds! Hoef niet toe te lichten dat het een gemakkelijke lader is!

En: ouwe Joop vind ik ook geweldig om te zien!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:57

Warina is ook nog echt een draak met rijden Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:00

Mijn oudje is ook een draakje... Maar ook een knuffelkont.
Ze kan nog lekker spelen en dollen, heel hard rennen... en uiteindelijk met een goed gevoel richting stal gaan om lekker te gaan peuzelen aan het hooi en de granenmix.
We rijden zo'n 4 keer in de week en hebben nu 1 keer in de week les op de vereniging.

Laatst wil ik een paar foto's maken in de bak van haar, van de bouw en hoe ze vooruit is gegaan. Maar eenmaal in de bak was het alleen maar vrolijk rondrennen Haha!
[ITP] Estrella de Luna, alsof ze nooit buiten komt!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:18

c_alsemgeest schreef:

Ik vind echt dat jouw paardje er echt nog super uit ziet voor haar leeftijd. Echt TOP! OK dan!
Ik hoop dat mijn paardje er ook nog zo goed uit ziet als ze zo oud is. Ja

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:25

Sommige zien er echt nog super uit!

Mijn pony is bijna 5, maar hoop echt dat hij net zo oud word als een paar hier.
18 vind ik opzich niet eens zo oud, als je ze ook van 36 langs ziet komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:30

Claudia__ schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik vind echt dat jouw paardje er echt nog super uit ziet voor haar leeftijd. Echt TOP! OK dan!
Ik hoop dat mijn paardje er ook nog zo goed uit ziet als ze zo oud is. Ja

Ja ze verbaast ons nog elke dag Haha!
Gister was ze bv weer helemaal gek... ze had twee dagen wat minder gedaan en samen met de kou geeft dat veel kijkplezier voor de toeschouwers als wij door de bak heen denderen Huilen van het lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:20

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:25

Onze Condo(19-jarige Andalusierhengst) ben ik aan het voorbereiden op zijn eerste wedstrijd(Z2). Hij is TOPfit ook al heeft hij kanker. Als de dag ooit komt dat hij niet meer aan het werk zou kunnen, dan is de lol er voor hem af, hij wil elke dag werken, en is nog steeds stapelgek! Haha!

Foto's van hem op mijn profiel en op www.webklik.nl/noorhorses en www.horstbecker.com

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:20

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:51

Nog maar even weer terug gevonden foto's van mijn body-buildertje Clown
Rijtechnisch lijkt dit stilstaan nergens op... veel te diep e.d.
Maar wat een nek heeft mijn 27 jarige toch, ondanks haal blote velletje op die foto Vork
Ben zelf nog steeds helemaal verliefd op haar Lovers Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:22

Afbeelding

Marshall Prince of Welsh 25 lengtes jong...bloedmooi en vreselijk bespierd..en ijzersterk *LOL*