Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:41

Het is imo een broodje aap verhaal Knipoog
Zie maar eens überhaupt op een paard te komen met eieren in je zak, of je hand...
En zou het niet kunnen dat (stel dat dat lukt) je je handen, door dat ei erin, zó vastzet, dat steigeren uitgelokt wordt?

Hij is zeker oud, maar er zijn een hoop oude verhalen die imo (en in sommige gevallen bewezen) grote onzin zijn Lachen

Geloof niet alles wat je hoort Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:44

Nee dat is hetzelfde idee als ik jou keihard op je voorhoofd sla..

rij zelf ook nooit met een zweepje. Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:39

Bij mij waren al een paar paarden dood gegaan of zwaar getraumatiseerd geweest als ik de verhalen hier moet geloven; beide dames hebben al eens keihard hun kop gestoten met veel vaart; Tussen de oren. Na koppijn en een aantal dagen was de schrik eruit hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:22

ik had dan ook een berg getraumatiseerde voor het leven gehandicapte paarden moeten hebben afgeleverd.......... maar op een of andere miraculeuze wijze gingen ze bijna allemaal eerlijk, onbezorgd, vrolijk, evenwichtig en betrouwbaar naar een nieuwe eigenaar

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:11

Kiwiko, gelukkig! Dan ben ik niet de enige...Misschien hadden onze paarden wel een engel op hun schouder..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:04

Maar ik denk dat jullie ook wel weten waar je mee bezig bent Knipoog. Zal niet het eerste paard onder jullie kont zijn dat dat doet. Maar het KAN echt tot gevaarlijke situaties lijden, dat ik die 2 paarden toen neer heb zien gaan. Heeft bij mij genoeg inpact gemaakt om mijn paard nooit tussen zijn oren te meppen Bloos .

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:09

Slaan tussen de oren vind ik erg oneerlijk tegenover je paard! Tussen de oren zit het gevoeligste plekje van het paard en een tik tussen de oren ziet het paard niet aankomen. Ik zou het nooit doen, maar dat is mijn mening!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:43

Ach, ik zie de grond ook niet echt aankomen als een paard besluit zich om te gooien. Moet ie mooi op vier beentjes blijven, dan hebben we allebei geen problemen Knipoog

ladylau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:46

Dat zou ik echt nooit doen, het is echt belachelijk dat sommige mensen dat wel doen.. Huilen
Verschrikkelijk Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:48

Padoer schreef:
Slaan tussen de oren vind ik erg oneerlijk tegenover je paard! Tussen de oren zit het gevoeligste plekje van het paard en een tik tussen de oren ziet het paard niet aankomen. Ik zou het nooit doen, maar dat is mijn mening!

Ben jij wel eens achterover gegaan of recht omhoog?..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:55

detour schreef:
Padoer schreef:

Ben jij wel eens achterover gegaan of recht omhoog?..

nog geen rede om een paard tussen de oren te slaan Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:03

Nee, groot geljik heb je. Geen reden als paarden levensgevaarlijk worden en geen rekening houden met je veiligheid! Clown

Gewoon ethisch verantwoord bezig zijn, Saffire, groot gelijk!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:14

We geven 'm even een klopje en zetten m even in de hoek om af te koelen met de Ezel-hoed toch? Clown Huilen van het lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:14

Ach ja, tuurlijk.. Was al in de war. Blond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:51

Vroegah toen ik nog op een handelsstal werkte gaf de smid een van de hengsten een tikkie Lachen ding ging ook neer........ stond weer op, schudde de kop........... en heeft nooit meer geklooid bij de smid.

Toen was ik een jaar of 16 en vond het natuurlijk helemaal TE ERG!!! Nu vind ik het verbazingwekkend van hem dat hij zich nog zolang ingehouden heeft, want hij liep echt te draken...... maarja als kleine kim zie je dat dan niet zo Lachen Lachen

Hij sloeg hem overigens niet hard hoor, maar waarschijnlijk net op het verkeerde plekkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:19

Dan was het wel effectief Ja

Petulan: de methode met de ezelhoed op en in de hoek zetten spreekt mij ook altijd erg aan Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:40

Ik denk inderdaad dat dat ook de beste oplossing is, die ezelhoed had vast geholpen bij mijn merrie Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:21

KiWiKo schreef:
Vroegah toen ik nog op een handelsstal werkte gaf de smid een van de hengsten een tikkie Lachen ding ging ook neer........ stond weer op, schudde de kop........... en heeft nooit meer geklooid bij de smid.

Toen was ik een jaar of 16 en vond het natuurlijk helemaal TE ERG!!! Nu vind ik het verbazingwekkend van hem dat hij zich nog zolang ingehouden heeft, want hij liep echt te draken...... maarja als kleine kim zie je dat dan niet zo Lachen Lachen

Hij sloeg hem overigens niet hard hoor, maar waarschijnlijk net op het verkeerde plekkie

Kennelijk wist die smid precies waar hij moest wezen. Knipoog

kan me wel voorstellen dat je daarvan schrikt, hoor!

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:52

ik vind het ook sneu om een paard een tik tussen zijn oren te geven.. het zou echt zo'n beetje mijn laatste optie zijn Lachen maar inderdaad als de situatie echt gevaarlijk wordt en niks helpt...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:00

_Quieto_ schreef:
ik vind het ook sneu om een paard een tik tussen zijn oren te geven.. het zou echt zo'n beetje mijn laatste optie zijn Lachen maar inderdaad als de situatie echt gevaarlijk wordt en niks helpt...

Gek he, maar vind slaan tussen de oren minder naar dan slaan tussen de ogen. Ik dacht dan ook altijd dat daar het gevoeligste plekje zat.. Clown

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:16

detour schreef:
_Quieto_ schreef:

Gek he, maar vind slaan tussen de oren minder naar dan slaan tussen de ogen. Ik dacht dan ook altijd dat daar het gevoeligste plekje zat.. Clown

Je eigen veiligheid is toch belangrijk lijkt mij Lachen Als zo'n tik tussen de oren nou helpt.. waarom niet? Beter dan in het ziekenhuis terecht komen en het paard overleeft het ook heus wel

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:31

ik vind het nog steeds niet kunnen, als er iemand bij ons op stal dat doet dan trek ik diegene van hun paard af en krijgen ze van mij een persoonlijke klap tussen de oren,mogen ze ook nog kiezen van achter of van voren. (hee dat rijmt) Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:36

Als ik bedreigd word, dan zal ik mijn pony slaan waar ik maar kan. Dan houd ik geen rekening met 'ahhh zielig'' Als 500 kilo woest peerd op mij af komt gestromd, kies ik voor mijzelf.

O ja, mijn pony is niet getraumatiseerd ondanks de aanraking van mijn harde hand of zweep Knipoog
Hij is er alleen maar beter op geworden! De dominante draak is aardig getemt nu Knipoog

elk paard heeft een andere aanpak nodig. Mijn pony reageert het beste op de hardere aanpak Lachen

(ik heb hem volgens mij maar 2 keer echt op zijn hoofd gemept, maar dat moest ook wel. Dat had iedereen gedaan als een pony met oren in de nek op je af stormt met maar 1 doel: jou te onderwerpen en daarmee vooral te verwonden. Lik op stuk beleid heeft geholpen: hij is nu lief in de wei Lachen )

als het werkt voor een pony en voor jezelf, waarom is het dan zo vreselijk?
Ik vind het erger als ik mijn pony lekker zijn gang had laten gaan... dan was hij nu de terreur van de wei en levensgevaarlijk voor iedereen!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-02-08 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:38

Linda_E schreef:
cadootje schreef:
ik heb een keer op een wedstrijd gezien dat er iemand was die z'n paard tussen de oren sloeg, dit paard steigerde ook, maar dit meisje is toen gediswalificeerd. en ik vond terecht.

Je moet ook nooit op een wedstrijd je paard zo afstraffen, dan word je altijd gediskwalificeerd. Ook als je ergens anders slaat dan het hoofd.

Ik zou niet weten waarom niet. Als mijn paard zich op wedstrijd zó misdraagt dat ik vind dat ik 'm tussen de oren moet slaan, dan doe ik dat. Ik maak geen verschil tussen thuis of op wedstrijd.

Overigens moet ik ook wel een beetje lachen om de opmerking hierboven. Knappe Cadootje die mij van m'n paard zou trekken en tussen mijn oortjes zou tikken Haha!
Ik denk dat als een paard zo tekeer gaat dat ik een dergelijke maatregel neem, je langs de kant ook wel ziet dat er geen andere oplossing dan dát of verongelukken is...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:22

cadootje schreef:
ik vind het nog steeds niet kunnen, als er iemand bij ons op stal dat doet dan trek ik diegene van hun paard af en krijgen ze van mij een persoonlijke klap tussen de oren,mogen ze ook nog kiezen van achter of van voren. (hee dat rijmt) Haha!

moet je doen als het paard op dat moment op twee achterbenen met zijn voorbenen loopt te maaien! Ga de barmhartige uithangen, al hoop ik dat je goed verzekerd bent in het ziekenfonds.. Clown