Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SteffiiY schreef:Hallo Bokkers![]()
Naar aanleiding van een vriendin van mijn, wil ik deze discussie beginnen.
Je paard wilt niet luisteren, hij doet alles wat jij niet wilt, en je raakt frusterend.
Wat doe je? Je stapt af? je rijd verder?
Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.
Ik vind dit zelf een slechte manier van oplossen, ik denk dat het paard op deze manier toch zijn zin krijgt doordat jij van zijn rug af gaat.
hoe denken jullie hierover?

ShannaY schreef:SteffiiY schreef:Hallo Bokkers![]()
Naar aanleiding van een vriendin van mijn, wil ik deze discussie beginnen.
Je paard wilt niet luisteren, hij doet alles wat jij niet wilt, en je raakt frusterend.
Wat doe je? Je stapt af? je rijd verder?
Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.
Ik vind dit zelf een slechte manier van oplossen, ik denk dat het paard op deze manier toch zijn zin krijgt doordat jij van zijn rug af gaat.
hoe denken jullie hierover?
Wat is dat voor oorlog??
Bokt hij? Steigert hij?
Als hij dit soort dingen doen, moet je vriendin hem zo goed mogelijk proberen te negeren. Paarden zoals hij (of zij), die dus terug gaan vechten moet je niet aanpakken door ook te gaan vechten, maar door slecht gedrag te negeren.
Bokt het paard? Prima, ben je klaar? Dan rijden we gewoon verder alsof er niks aan de hand is, op die manier straf je hem ook. Hij vraagt negatieve aandacht als hij staakt, of als hij vervelend is, en je vriendin lost dat op dat moment op door boos op hem te worden, af stapt, en hem in de kraal gooit!
Gewonnen!
Gewoon door rijden alsof er niks aan de hand, alsof je neus bloed.
Misschien harde methode maar een dat werkt en er zijn nog nooit problemen van gekomen.
bij mij iig..
zo van : Okee.. baas..

desnoods ga ik wat anders doen, waarvan ik zeker weet dat hij het kan.. ik ga nooit te lang op iets door, omdat die van mij dan op gaat stijgen..
en hij wordt gefrustreerd.. en dát wil ik zeker niet hebben!!
benangelique schreef:@ kingsley: je hebt niet goed de beginpost gelezen. Er wordt niet om een oplossing gevraagt, maar hoe wij het aanpakken als het niet gaat zoals het moet gaan.
toch wil ik even reageren op je post. Natuurlijk reageert een paard vooral instinctief en zal dus vooral dwars doen bij onduidelijke hulpen, een verkeerde zit/handhouding etc of bij pijn. Toch zijn er ook enkele paarden die er een spelletje van maken om je uit het zadel te krijgen omdat ze onder het werk uit willen. deze paarden zijn vaak al volledig binnestebuiten gekeerd en ook is er rijtechnisch al vaak door veel verschillende personen gekeken wat er toch zou kunnen mankeren.
Kortom, er zijn ook gewone 'draakjes' bij.