Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
).
Anya schreef:Wiz is vijf en pakt veel makkelijker op dan mijn merrie. Deels is dat omdat hij meer talent heeft, maar deels zeker ook omdat ik beter ben gaan rijden. Dus de oude fouten maak ik niet meer (ik heb een heel scala nieuwe fouten).
. russel schreef:Dat mensen het nog goed praten.
).
russel schreef:Dat mensen het nog goed praten.
runningkawa schreef:sinds waneer zit er piaffe in het Z?
Overbelasten is sneller gedaan door elke dag een uur op de voorhand te kachelen, zo scheef als een banaan,
dan 3x in de week 25 min een paard recht richten en horizontaal te laten lopen, met stukjes op de achterhand.
En meer wordt er in de Z niet gevraagt...maar dat weet je pas als je het zelf eens gedaan hebt...en merkt, verrek! is dat alles
maar ik denk dat als dat beestje eenmaal onder het zadel is ze ook hard gaat lopen! waarom? omdat als ze nu in de wei loopt ze haar motor op de goede plek heeft zitten. ze beschikt over een paar goede gangen waar veel in zit en ze zo soepeltjes is als iets en ze ook nog eens erg snel leert
dat bij elkaar is gewoon een pakketje wat je alleen nog hoeft op te poetsen onder het zadel
dat is heel anders als dat je een paard nog bij elkaar moet gaan leren lopen en nog wat uit gangen moet gaan proberen te halen
Wanted2003 schreef:Ubi'dor is idd een voorbeeld van een paard dat snel ging, maar wanneer ik op de OO7-site keek ging die ook bijna ieder weekend weg.
.
. Voor de goede orde hij is van 2001. 
Louise95 schreef:Het licht er natuurlijk aan hoelang en intensief er wordt getraind, maar uit onderzoek blijkt dat de benen pas op 4 jarige leeftijd zijn volgroeid en de rug(!) pas op 6 jarige leeftijd is volgroeid.
Mijn mening is dus dat je het paard pas echt mag inrijden als ie 4 jaar is en dat je er pas intensief mee mag worden getraind als ie 6 jaar is. En om dit niveau te bereiken is ie waarschijnlijk al vroeger ingereden en is er ook al vroeger intensief mee getraind.
En geestelijk vraagt het ook heel veel voor zo'n jong paard, maar dit alles licht natuurlijk ook van de situatie af.
Ik bedoelde dat 10 jarige M1 paard wat elk weekeinde mee moet op concours, en waar de overige 6 dagen in de week met alle macht mee getraind wordt om in dat weekeinde maar dat puntje te rijden