Mosh schreef:Je ziet en hoort het steeds vaker, jonge ruitertjes die op hun 11e een Z2 pony krijgen, daar een aantal jaar wedstrijden mee rijden en opnieuw dit niveau bereiken. Vervolgens wordt er een 2e pony aangeschaft, uiteraard heeft deze al hoger gelopen zodat je meteen bovenin mee kunt doen. Pony te klein ? Dan wordt er een paard aangeschaft, wederom hoger opgeleid, anders kun je natuurlijk niet meedoen aan de junioren. Nou kom ik misschien over als een jaloers meisje, maar zo is het echt niet bedoeld. Ik vind het alleen jammer dat het allemaal zo gemakkelijk gaat (daarmee heb ik het niet over het rijden, maar over het krijgen van.. Dat het zo vanzelfsprekend is). Ik ga absoluut niet klagen over mijn eigen kunnen, de paarden die ik rijd/ heb gereden hadden kwaliteiten genoeg. Alleen heb ik altijd alles zelf er in moeten rijden.. Soms zou ik ook wel een hoog opgeleid paard willen om mij wat vertrouwen te geven in het rijden van moeilijke oefeningen. Hoe kijken jullie hier tegenaan ?
Edit: Ik kon geen andere, passendere titel verzinnen
Ik snap nooit zo waar de mensen die dit zeggen zich zo druk over maken. Als je goed rijdt haal je je punten; ga je dan ook nog prijzen winnen en gebeurt dat regelmatig, dan tel je mee. Punt uit.
Als er mensen zijn die volleerde ponies of paarden kopen, voor hun kinderen of voor zichzelf, omdat ze daar het geld voor hebben, dan is dat prettig voor hen. Ik heb dat er niet voor over en begin bij nul.
Iedereen wens ik dan ook altijd veel succes en vooral plezier, op wat voor dier dan ook en ik blijf zelf hard dooroefenen zodat mijn paard steeds beter wordt want daar beleef ik veel plezier aan en daar gaat het toch om?

Ik vind het wel tof, maar dat mensen zo roekeloos een paard kopen , vind ik wel jammer! Had nog even een maandje langer gewacht en had dan een wat (minder bokkend) paard gekocht.. Echt zonde! Want het ruitertje , is echt héél slecht in rijden.. Maarja , het is mijn paard niet , ik zeg er ook niets van want dan ben ik d er niet meer welkom!
het maakt echt niet uit of je een hoog opgeleid paard hebt om erbij te horen je komt er van zelf met bijna elk paard als je het maar de tijd geeft en geduld hebt om samen iets te leren en op te bouwen. En wat andere mensen zeggen daar moet je, je niks van aan trekken als je maar plezier hebt met je paard dat is het belangrijkst