Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cle0o_o0 schreef:anneve schreef:Volgens mij is deze discussie behoorlijk aan het afdwalen.
Ik draag soms sporen, soms niet, ik merk geen verschill. Ik draag ze omdat ze straks in het M verplicht zijn.
Heb Maiko bij zijn vorige eigenaar nooit met slof gereden zien worden, en op de voorhand liep hij ook nooit. Ik was helemaal verliefd op de ontspanning, de losheid, de vanzelfsprekendheid, de cadans, de vriendelijkheid van dat dier. Ik herken hem eigenlijk niet meer goed, sorry.
Ik rijd hem ook maar heel afentoe met slof, Maiko is mijn eerste paard en ik maak natuurlijk nog heel wat fouten. Ik vind het niet erg fair van je dat je mij nu gaat vergelijken met Joyce. Maiko en ik krijgen elkaar steeds beter door en de vanzelfsprekendheid wordt al steeds meer.
Qimm schreef:het is 9 van de 10 onnodig
femke_harley schreef:Als ik even mag vragen?
wat is nou eigelijk je probleem als er gewoon fatsoenlijk
met een spoortje wordt gereden ?
. Juul schreef:Waarom rijd je eigenlijk al Z2 bij de junioren als je paard op de voorhand loopt en je er soms nog een slof bij nodig hebt als ik vragen mag ? Is het dan niet beter om dat éérst goed voor elkaar te krijgen voordat je aan hogere dressuur begint ?
Nadisha schreef:Nou veel mensen zeggen ook; Ja maar ik doe niks met mijn sporen. Waarom heb je ze dan om? Waarom proberen de mensen niet eerst zelf de problemen te zoeken, als ze niks kunnen vinden bij het paard gaan vaak de hulpteugels erop, maar het probleem wordt vaak niet bij de ruiter zelf gezocht, en dat is een beetje jammer.
Nadisha schreef:femke_harley schreef:Als ik even mag vragen?
wat is nou eigelijk je probleem als er gewoon fatsoenlijk
met een spoortje wordt gereden ?
Nou veel mensen zeggen ook; Ja maar ik doe niks met mijn sporen. Waarom heb je ze dan om? Waarom proberen de mensen niet eerst zelf de problemen te zoeken, als ze niks kunnen vinden bij het paard gaan vaak de hulpteugels erop, maar het probleem wordt vaak niet bij de ruiter zelf gezocht, en dat is een beetje jammer.

cle0o_o0 schreef:anneve schreef:
Ik rijd hem ook maar heel afentoe met slof, Maiko is mijn eerste paard en ik maak natuurlijk nog heel wat fouten. Ik vind het niet erg fair van je dat je mij nu gaat vergelijken met Joyce. Maiko en ik krijgen elkaar steeds beter door en de vanzelfsprekendheid wordt al steeds meer.

Mariss schreef:Zo moet je het niet opvatten, als jij en je instructrice het erovereens zijn dat sporen bij jou goed kunnen helpen, dan kan je ze best gebruiken als dat op een goede manier gebeurt.
We zeggen alleen dat je ze niet moet gebruiken als ze alleen je paard tot last zijn en je er niets nuttigs mee doet.
cle0o_o0 schreef:Waarom rijd je eigenlijk al Z2 bij de junioren als je paard op de voorhand loopt en je er soms nog een slof bij nodig hebt als ik vragen mag ? Is het dan niet beter om dat éérst goed voor elkaar te krijgen voordat je aan hogere dressuur begint ?
femke_harley schreef:we gebruiken ze op een nuttige manier, om de hulpen gewoon wat te verfijnen..
en zeer vaak rij ik ook zonder.. maar dat ligt er gewoon aan wat ik een beetje
wil oefenen
Mariss schreef:femke_harley schreef:we gebruiken ze op een nuttige manier, om de hulpen gewoon wat te verfijnen..
en zeer vaak rij ik ook zonder.. maar dat ligt er gewoon aan wat ik een beetje
wil oefenen
Nou dan is dat toch prima?
Citaat:Er is niks met sporen, maar slof bij een Z2 paard, dat begrijp ik niet.
cle0o_o0 schreef:Citaat:Er is niks met sporen, maar slof bij een Z2 paard, dat begrijp ik niet.
Niet? Nou ik heb het nog wel gekker meegemaakt hoor, en nee daar deed ik zelf niet aan mee en maik was er ook niet bij betrokken, maar dat terzijde. Als ik een paar keer een slof gebruik en als dat een zeer positief effect geeft, wat is dan het probleem. Ik ben nou een maal niet zo goed en ervaren als Joyce is, mag ik misschien ook nog wat leren of moet ik alles, omdat ik een goed paard heb, alles maar meteen kunnen?
anneve schreef:Volgens mij is deze discussie behoorlijk aan het afdwalen.
Ik draag soms sporen, soms niet, ik merk geen verschill. Ik draag ze omdat ze straks in het M verplicht zijn.
Heb Maiko bij zijn vorige eigenaar nooit met slof gereden zien worden, en op de voorhand liep hij ook nooit. Ik was helemaal verliefd op de ontspanning, de losheid, de vanzelfsprekendheid, de cadans, de vriendelijkheid van dat dier. Ik herken hem eigenlijk niet meer goed, sorry.

) Maar nu loopt ide hele fijne momenten, hij moet nog veel leren en is nog jong maar ben stiekem ontzettend trots op wat ik met hem heb bereikt door les te nemen, te oefenen oefenen oefenen, en dan nog niet eens om hoe het paardje loopt maar om de dingen die ik fout deed.. been ligging.. de druk van zowel teugels als kuiten.. rughouding en al dat soort hele kleine dingetjes... en als je ziet wat voor resultaat dat op levert 
En dat is offtopic..