Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
girlchat11 schreef:huh plat in zijn nek? Helemaal niet. Hij is geconenteerd. Ik is idd niet een van de mooiste foto's en nou ook niet echt een van de beste houdingen.
Ga er verder niet over in discussie, daar is dit topic niet voor

), maar ja....

wendietjuhhh schreef:ik vind persoonlijk toch een warmbloed meer tonen dan een fjord. het ziet er mooier uit. er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dan vind ik toch in het algemeen een warmbloed mooier. natuurlijk zijn er ook warmbloedpaarden die zich niet mooi tonen.
ik heb zelf een fries. ik ben er erg blij mee en trots op dat mijn friese merrie het zo goed aanpakt in de sport. rij nu net L2 en zit nog steeds bij de top. dit jaar ben ik nog 2e op de overijsselse kampioenschappen in de L1 geworden.
als een fjord, fries, etc. de oefeningen goed doet in de dressuurproef vind ik wel dat zij punten moeten krijgen. dit is niet altijd het geval. dit maak ik vaak mee.
Kortom: ik vind in het algemeen een warmbloedpaard mooier tonen dan een koudbloedpaard in de proef.
casperrr schreef:*kuch* Ik zelf zou Guusje nou niet bepaald als een ideaal voorbeeld noemen
Om dan nog maar niet te spreken over haar Subtop debuut
*houd verder wijselijk haar mond dicht*

maar das natuurlijk logisch want die paarden zijn ervoor gefokt.

xSiep schreef:Maar neem bijv banshee en ginny, ik vind het super om een fjord zo ruim en onspannen te zien lopen.

ninz schreef:wendietjuhhh schreef:.Kortom: ik vind in het algemeen een warmbloedpaard mooier tonen dan een koudbloedpaard in de proef.
ben het hier helemaal mee eens
)

Askja schreef:Wat een overbodige discussie eigenlijk. Alle paarden 'kunnen' in de dressuursport meedraaien, mits ze rad en gezond zijn. Persoonlijk vind ik dat een jury blind moet zijn voor wat voor type paard er in de ring loopt. Daar gaat het immers niet om, het gaat erom of het paard gereden wordt op een manier die recht doet aan de basisprincipes van de dressuur: takt, ontspanning, aanleuning, en in een later stadium schwung, rechtgerichtheid en verzameling. Het type of ras van het paard mag hierbij geen enkele rol spelen. Juryleden die dit wel mee laten wegen in de beoordeling zijn kortzichtig en en doen de dressuursport geen goed. Gelukkig zie je steeds meer 'andere' paarden in de dressuur, dus er zijn steeds meer ruiters die zich geen fluit aantrekken van de beperkte blik van sommige juryleden.