Vido schreef:liberty22 schreef:nou ik weet zeker dat diep rijden niet bij het klassieke rijden voorkomt , heb jij ooit een paard diep door het land zien lopen ??
Met klassiek word gekeken naar het natuurlijke lopen/kunnen van een paard en vandaaruit worden dingen opgebouwd.Dan is er toch een verkeerd beeld van klassiek.
Hoe leid je een paard op tot GP? Je kijkt naar zijn natuurlijke 'kunnen' en gaat aan het opbouwen. Mijn paard had een wat vlakke draf, nu een spectaculaire passage. Zijn galop blijft nog altijd een 'zwakker punt', de stap krijg ik kado. Ik zie geen verschil, sorry.
En ja, ik heb r 1 die niet liever deed dan net te rond, te diep en te laat lopen. DUS ben ik jaren bezig geweest hem te leren 'er tegenaan te blijven'. Nu is het zover dat ik soms zelfs even in mijn training LDR rijd, om hem bijvoorbeeld in de passage en in de piaffen net rond genoeg te houden (zodat hij niet teveel gaat opdrukken aan de voorkant). (Aj, is dit vloeken in de kerk?)
mischien beetje vloeken in de kerk haha
maar ik schreef dat omdat ik schrok dat ze zeidden dat de vroegere meesters ook rond en diep reden.
vandaar mijn commentaar ik pers ben erg tegen ldr maar meningen zijn erg verdeelt maar schreef het niet met de bedoeling om te zeggen dat GP dat niet doet