Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:51

Visconti, het was niet de bedoeling dat we over rollkur gingen discussieren.
Daar zijn al 30.000 discussies over geweest op bokt. Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:53

poes schreef:
Ik vind trouwens dat de mensen die hier hard roepen tegend e dressuur in hun profiel foto's hebben waarin ze best nog "engels" rijden, ook al hangt er geen bit in de paardenmond, ik zie echt niet veel verschil..

Waar ? Haha!

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:02

Niemand is perfect, ook Anky niet!

Anky streeft perfectie na, net als ieder van ons op zijn of haar manier, of je nu fanatiek wedstrijdmenner, recreant, springruiter of hobbyfokker bent...

Of je nu Isabell, Ijsbrand, Jeroen, Coby of hoe dan ook heet...

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:03

En zo is het! Helemaal mee eens.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:45

Ugh, wéééér zo'n zinloze discussie waar je weer eens niks mee opschiet. Ik vind Anky ook zeker niet perfect rijden, maar moet ook niet al teveel hebben van de dromerige types die grondwerken en dan de algemene dressuur lopen af te kraken, zoals hier op Bokt vaak genoeg gebeurt. Mij gaat het er om dat je plezier heb met je paard en andersom. Dat Anky dat op deze manier kan hebben is toch prima? Waarom zo'n kritiek erop? Bah. Nagelbijten / Gniffelen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:18

Deze discussie hoeft niet zinloos te zijn als we on-topic blijven.
Dus ik ga weer even verder met het lijstje waar Anky wel voor staat. Dit moet dus een lijstje worden waar zowel de pro als anti (ik haat deze indeling) achter kunnen staan

Citaat:
Anky synoniem voor:
onvoorwaardelijke liefde voor paarden
toewijding aan paardensport.
Anky heeft doorzettingsvermogen.
Anky is erg emotioneel betrokken.
Anky is niet verwend…
Anky gebruikt doorgaans geen hulpteugels

Ik ben absoluut niet anti Anky, maar ik kan je wel een aantal ruiters opnoemen uit ons Nederlandse dressuurteam die ik met slofteugel heb zien rijden... dus deze hoort er helaas niet bij.......

Het ging er dus niet om waar het Nederlandse dressuurteam voor staat, maar waar Anky voor staat, en dat is bepaald niet voor hulpteugels. Het gebruik daarvan is trouwens al een tijdje verboden op wedstrijden. Dus ik laat hem staan.

Tov Nevzorov geeft Anky in ieder geval wel openheid van haar trainingen. Dus die zet ik erbij. Verder heb ik hier boven zien staan dat Anky in ieder geval streeft naar perfectie, dus die zet ik er ook bij. (Die perfectie zou wel weer eens heel erg dicht in de buurt van wat de anti willen zien kunnen zijn trouwens. Jullie denken toch niet echt dat Anky niet weet dat er nog veel verbetering nodig is.) Dus hieronder het nieuwe lijstje, vul maar aan:

doorzettingsvermogen.
emotioneel betrokkenheid.
niet verwend…
geen gebruik van hulpteugels
openheid over haar manier voor trainen.
streven naar perfectie

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:44

Randy01 schreef:
Maar niet als je haar op een gemiddeld braaf recreatiepaard zou zetten! Bovendien zou een gemiddelde ruiter gerust wel eens van háár paard af kunnen stuiteren. Zie die spanning maar om te zetten in positieve inspanning, gericht op de ruiter. Is nog een héél kunstje hoor, die lang niet iedereen beheerst.
De uitdrukking waarin men vergelijkt met Anky zegt het al. Zij is bekend, heeft echt heel veel gepresteerd (en hoe je het wendt of keert, zij is altijd nog degene die de hulpen moet geven op het juiste moment en niet haar sponsor of wie dan ook) en is dus ook een logische uitdrukking geworden. Om zoiets kún je je natuurlijk aangevallen voelen maar ja, je kunt het ook met een korreltje zout nemen.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel de goede dingen ziet aan en in Anky. Natuurlijk heeft ook zij punten die ik niet zo zie zitten maar voor het overgrote deel…tja, petje af hoor. Ik doe het haar niet na en eerlijk toegegeven: ik zou ook wel zulke goede en getalenteerde paarden onder mijn kont willen hebben. Maar net zo lief hobbel ik lekker een buitenrit…

amen. Lachen
ik ben het hier mee eens
niks meer aan toe te voegen, ik snap ook echt neit wat iedereen zo slecht aan dr vind. iedereen doet maakt fouten
waarom zien zo veel mensen de goede dingen niet die zij doet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:52

als anky zou denken dat er geen verbetering noodzakelijk was, dan hoefde ze ook niet zo hard te trainen Lachen iedere dag weer

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:03

Inderdaad, zelf denk ik dat Painted veel beter wordt als Salinero, en dan bedoel ik dat hij veel beter past in het ideale plaatje zoals hiervoor besproken. Maar dat is wel erg off-topic.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:49

ik vind dit soort discussies zo moeilijk en zo ontzettend laag onderbouwt. en dat vind ik gewoon jammer.

hoe kun je nu zeggen dat anky "slecht rijdt" als je alleen maar iedere keer uit kan gaan van moment opnamens, want er is niemand maar dan ook niemand die al die jaren dat ze nu aan de top mee draait (en dat is al zo'n jaar of 20) dag in dag uit heeft kunnen zien op wat voor manier ze hier nu daadwerkelijk traint.
ik heb namelijk naast die mindere beelden die ik steeds weer voorbij zie komen, ook heel heel veel goede dingen van haar gezien. en heb ik zeker wel respect voor haar, dat doorzettingvermogen enz enz. en ik weet ook 100% zeker dat anky het beste voor haar paarden wil.

en nee anky staat niet voor perfectie want ook zij kan geen proef rijden van 100% maar dat is wel haar streven.
en ik zou het zeker ook toe juigen als er iemand was die haar echt zou kunnen overtreffen.

en ja ik ben idd een dressuurtrien. ik vind die tak van sport mooi, mooi om naar te kijken en uit te oefenen. (en ja ik vind het ook heerlijk om het bos in te gaan en rond te scheuren op zijn tijd)

en als jullie anky dus niet voor perfectie en goed rijden zien staan, wie uit de dressuurwereld dan wel (of vinden jullie dat heel de dressuurwereld niet goed rijdt en dat dus heel het dressuur gebeuren niets voorsteld)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:17

Wat ik erg jammer vind om te zien is foto's van Anky op 1 van haar GP-paarden waar een draffoto wordt getoond waarbij de achterhand totaal niet mee beweegt in verhouding tot de voorhand!
Anky zal heus geen slechte ruiter zijn, integendeel, maar om haar nou zo op te hemelen, terwijl haar paarden ook niet door de kont zakken bij een piaffe en dan nog hoge scores krijgen vind ik geen ideaalbeeld van de dressuur.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:19

dat gaan zitten bij een piaffe kunnen(naar mijn mening,is maar een mening....)alleen de barokke rassen perfect,die hebben namelijk een veel kortere rug.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:08

Ja dat klopt, het moderne paard komt hopeloos in de problemen als het zo diep zou gaan zitten als een barok paard.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:05

Anky is niks voor niks zo hoog in de paardensport, dus ze heeft vast wel wat goeds in huis !
En nee ze is mijn voorbeeld ook niet, ik bewonder haar wel .
dat ze zo hoog in de sport is gekomen, en ons naampje hoog houd.
Proficiat.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:23

Ik denk dat wanneer je op zo'n hoog niveau rijdt iedere ruiter perfectie na moet streven dat levert je net die 0,10 op waarmee je het kan winnen. Anky heeft er idd voor gezorgt dat NL op de kaart komt wat paardensport betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:46

En het geld.. denk je niet? ik bedoel ik zie veel mensen waarbij paarden al generaties lang in de sport zitten dat ze zelf ook hoger rijden.
Maar om eerlijk te zijn vind iedereen knap die trots is op zijn/haar pony/paard zonder dat niveau, die gewoon kan genieten van elke minuut met zijn paard en ik vind dat dat is wat telt

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:52

Wanted2003 schreef:
Ik denk dat wanneer je op zo'n hoog niveau rijdt iedere ruiter perfectie na moet streven dat levert je net die 0,10 op waarmee je het kan winnen. Anky heeft er idd voor gezorgt dat NL op de kaart komt wat paardensport betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.

waarom zegt iedereen dat ze wint vanwege de naam, zij is er toch ooit gekomen... toen ze die naam nog neit had

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:55

haha ja naam is onzin anders noemt iedereen zijn kind Anky Tong uitsteken

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:41

en voor het geld????? nou geloof me alleen van de sport houdt ze niet veel over...... (jammer genoeg, prijzengeld in de dressuursport is om te huilen!)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:05

Anky komt in ieder geval niet uit een topsportfamilie, ze is zelf gewoon vanaf niks begonnen met een groene Prisco, (itt tot de huidige dressuurjeugd). Dus die naam heeft ze wel zelf opgebouwd. Ze heeft volgens mij ook nog nooit een paard gekocht wat al bij iemand anders in de hoge dressuur liep. Ik zet hem bij het lijstje:
Anky staat voor:
Citaat:
doorzettingsvermogen.
niet verwend…
streven naar perfectie

zelf je paard tot hoog niveau opleiden

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:05

loon_corr schreef:
Anky is niks voor niks zo hoog in de paardensport, dus ze heeft vast wel wat goeds in huis !
En nee ze is mijn voorbeeld ook niet, ik bewonder haar wel .
dat ze zo hoog in de sport is gekomen, en ons naampje hoog houd.
Proficiat.

Tja wat 'goeds'. Dat is jouw mening. Ik denk daar namelijk niet zo over. Zij is voor mij het voorbeeld hoe ik níet wil rijden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:07

want inge_ wil je onderbouwing weleens horen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:26

Ja ik ook... Ik denk dat Anky wel een goed voorbeeld is van topsport met de paarden...
De naam Anky wordt nu wel steeds genoemd, maar wat is precies het verschil met Edward Gal, Laurens van Lieren, Ymke Bartels, Kristen Beckers, Isabelle Werth, Kyra Kyrklund of wie dan ook op dat topspot niveau rijd? Deze mensen rijden ook mee in de top en ze rijden misschien dan niet 100% zoals Anky dat doet, maar het komt allemaal wel op het zelfde neer.
Het enige verschil is dat Anky als een van de beste uit de bus komt. Het is en blijft altijd zo: er is altijd commentaar op de winnaar. Hoe hij ook rijd of doet of wat dan ook. Er is altijd wat..
Als jullie niet willen rijden als Anky ( en de rest) dan willen jullie geen top dressuur rijden. Top dressuur zoals dat nu is en gezien wil worden.
Geen problemen mee, hoeft ook helemaal niet. Maar hou op met dat eeuwige commentaar gebaseert op......?

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:24

Ze streeft naar perfectie en is een eind op weg. Goed rijden? Lef als je daar nog aan twijfelt. Wat zou ze moeten doen om dat dan nog te bewijzen. De perfectie nabij!!

Hoe verder je komt in de sport, hoe meer je ziet wat er nog allemaal te leren valt, zeker als je een proef van Anky bekijkt. En zij beweert dan hetzelfde!! Petje af voor haar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:10

Citaat:
Anky staat voor:
Citaat:
doorzettingsvermogen.
niet verwend…
streven naar perfectie
zelf je paard tot hoog niveau opleiden

Daar wil ik er nog wel een aan toevoegen. Ik vind het nl. heel knap hoe open Anky is over haarzelf en haar eigen beperkingen (bijv. dat ze bepaald de flinkste ruiter niet is en zeker niet de eerste is die op een jonge hengst stapt bijvoorbeeld. Dat vind ik getuigen van lef. Anky laat haar menselijke kant zien ipv het ideaalplaatje.