Daar zijn al 30.000 discussies over geweest op bokt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
poes schreef:Ik vind trouwens dat de mensen die hier hard roepen tegend e dressuur in hun profiel foto's hebben waarin ze best nog "engels" rijden, ook al hangt er geen bit in de paardenmond, ik zie echt niet veel verschil..
Citaat:Anky synoniem voor:
onvoorwaardelijke liefde voor paarden
toewijding aan paardensport.
Anky heeft doorzettingsvermogen.
Anky is erg emotioneel betrokken.
Anky is niet verwend…
Anky gebruikt doorgaans geen hulpteugels
Ik ben absoluut niet anti Anky, maar ik kan je wel een aantal ruiters opnoemen uit ons Nederlandse dressuurteam die ik met slofteugel heb zien rijden... dus deze hoort er helaas niet bij.......
Randy01 schreef:Maar niet als je haar op een gemiddeld braaf recreatiepaard zou zetten! Bovendien zou een gemiddelde ruiter gerust wel eens van háár paard af kunnen stuiteren. Zie die spanning maar om te zetten in positieve inspanning, gericht op de ruiter. Is nog een héél kunstje hoor, die lang niet iedereen beheerst.
De uitdrukking waarin men vergelijkt met Anky zegt het al. Zij is bekend, heeft echt heel veel gepresteerd (en hoe je het wendt of keert, zij is altijd nog degene die de hulpen moet geven op het juiste moment en niet haar sponsor of wie dan ook) en is dus ook een logische uitdrukking geworden. Om zoiets kún je je natuurlijk aangevallen voelen maar ja, je kunt het ook met een korreltje zout nemen.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel de goede dingen ziet aan en in Anky. Natuurlijk heeft ook zij punten die ik niet zo zie zitten maar voor het overgrote deel…tja, petje af hoor. Ik doe het haar niet na en eerlijk toegegeven: ik zou ook wel zulke goede en getalenteerde paarden onder mijn kont willen hebben. Maar net zo lief hobbel ik lekker een buitenrit…
Wanted2003 schreef:Ik denk dat wanneer je op zo'n hoog niveau rijdt iedere ruiter perfectie na moet streven dat levert je net die 0,10 op waarmee je het kan winnen. Anky heeft er idd voor gezorgt dat NL op de kaart komt wat paardensport betreft maar die laatste paar punten waarmee ze het van Imke, Laurens enz. wint zijn vanwege de naam.
Citaat:onvoorwaardelijke liefde voor paarden
doorzettingsvermogen.
emotioneel betrokkenheid.
niet verwend…
geen gebruik van hulpteugels
openheid over haar manier voor trainen.
streven naar perfectie
loon_corr schreef:Anky is niks voor niks zo hoog in de paardensport, dus ze heeft vast wel wat goeds in huis !
En nee ze is mijn voorbeeld ook niet, ik bewonder haar wel .
dat ze zo hoog in de sport is gekomen, en ons naampje hoog houd.
Proficiat.
Citaat:Anky staat voor:Citaat:onvoorwaardelijke liefde voor paarden
doorzettingsvermogen.
emotioneel betrokkenheid.
niet verwend…
geen gebruik van hulpteugels
openheid over haar manier voor trainen.
streven naar perfectie
zelf je paard tot hoog niveau opleiden