Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yvette24 schreef:ik vind stapmolen juist fijn, die van mij gaat er elke ochtend in, en smiddags rij ik hem dan!
niet omdat ik lui ben maar anders staat hij helemaal de hele dag op stal te staan, vind ik ook zielig!
bij mij dus eerst in molen, smidags rijden en daarna nog ff in paddock
Henrieke schreef:yvette24 schreef:ik vind stapmolen juist fijn, die van mij gaat er elke ochtend in, en smiddags rij ik hem dan!
niet omdat ik lui ben maar anders staat hij helemaal de hele dag op stal te staan, vind ik ook zielig!
bij mij dus eerst in molen, smidags rijden en daarna nog ff in paddock
Je kunt 'm dan toch ook gelijk in de paddock zetten? Krijgt dan toch ook beweging?
Maanling schreef:Sinds wanneer is "bij het hek staan kijken waar baasje is, wanneer mag ik er nou uit, hier kan ik niet eens gras eten" ook al goede beweging?

Repeat schreef:Aan de andere kant vind ik het ook wel lui soms. Je hebt van die mensen die hun paard gewoon altijd in de stapmolen zetten omdat ze gewoon geen zin hebben om te rijden. Dat is slecht waarom zou je dan een paard nemen...
) RianneH schreef:Maar, is het dan wel zo goed om 4 pony's te hebben als je er geen genoeg aandacht voor hebt? En nu vervang je een dag rijden voor een half uurtje stapmolen.. En dat vind ik wel echt een slechte zaak. Niet dat je lui bent in dit geval, maar meer dat je te veel hebt..
Dan, ik heb bij het openen van het topic helemaal niet gedacht aan mensen die fulltime werken en daarnaast hun paard doen.
Toch zie ik dan nog liever dat ze een uurtje in de paddoc komen ipv de stapmolen. Ook omdat imo een stapmolen (of draf ja) weinig toevoegd aan de conditie.
En ja, ik blijf bij mn punt dat een goed opgevoed paard aan de hand dient te kunnen lopen. Kan die dat niet? Dan is het hoog tijd voor opvoeden, ipv lui en makkelijk in de stapmolen te smijten (Goed extreem geval en ik overdrijf misschien wat)
Ajindy schreef:Waarom is aan de hand stappen beter als in een stapmolen?
Ik qoute mezelf 
Citaat:Daarnaast kan je de beweging zelf regulieren, harder stappen, langzaam, korte bochten, figuren en ziet hij nog wat van zijn omgeving. Voor paarden die de conditie op moeten bouwen, dat kan ook aan de hand of aan de longe gebeuren. En is meteen goed voor je eigen conditie
Emilia schreef:Bij mij ons op stal komen ze bijna elke dag 2x een uur in de molen en daarnaast worden de paarden ook nog een uur gereden. Ik vind het beslist geen uitvinding voor luie mensen. De paarden krijgen lekker beweging en intussen tijd worden de stallen gedaan. Ideaal!
Janientje schreef:Emilia schreef:Bij mij ons op stal komen ze bijna elke dag 2x een uur in de molen en daarnaast worden de paarden ook nog een uur gereden. Ik vind het beslist geen uitvinding voor luie mensen. De paarden krijgen lekker beweging en intussen tijd worden de stallen gedaan. Ideaal!
'Lekker' in de molen? 2 uur per dag in een rondje gedraaid worden, is dat lekkere beweging? Mmm, ik denk zomaar dat dat nog meer gaat vervelen dan op stal staan...