Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WowAmigo schreef:Maar er zijn ook wel gezonde paarden waarvoor ik toch ook misschien wel vriendelijk zou bedanken om een poging te doen het Z te halen hoor. Als ik nu een paard zocht om Z mee te worden dan zocht ik zeker de mijne niet uit! (al ben ik wel blij dat ik haar heb!)
hier precies hetzelfde!
) Charaz schreef:Maar dat was mijn vraag niet, ik weet dat er een aantal haffen en fjorden leuk in het Z mee lopen, maar mijn vraag was kan ELK paard naar het Z?
is tenminste mijn mening
Tumba schreef:Een haflinger kan met naar het Z.
Maar dan moet hij wel temperament hebben
en hij moet ook voor je wíllen werken.
Tumba schreef:Ik ga met mijn hackney ook wedstriijden rijden,
heb vandaag les en volgens mijn instructrice
(Debby peters, ook instructrice in Deurne) ben ik
er al helemaal klaar voor!
Iedereen ook succes! Misschien zet ik vanmiddag wel
even foto's neer van een dressuur-hackney!
Charaz schreef:Maar dat was mijn vraag niet, ik weet dat er een aantal haffen en fjorden leuk in het Z mee lopen, maar mijn vraag was kan ELK paard naar het Z?
Tmara schreef:Ja ieder paard kan naar de Z. Maar absoluut niet iedere ruiter. Ongeacht bouw etc.
marle schreef:Ik zie een mini shet het nog niet doen, maar verder denk ik dat elk gezond paard het wel kan ja, als het paard het ook leuk vind en voor je wilt werken ( en dan moet de ruiter het ook nog kunnen)
Rianneke schreef:Tmara schreef:Ja ieder paard kan naar de Z. Maar absoluut niet iedere ruiter. Ongeacht bouw etc.
bouw van de ruiter of van het paard?
Het belangrijkste is toch wel dat je goede begeleiding hebt en zelf weet wat de zwakke en sterke punten zijn. Het is mij met mijn arabier gelukt die vroeger ook nog eens op de renbaan heeft gelopen. Galop betekent af en toe nog steeds er heel hard vandoor gaan (op een paar coupons staat ook Rengalop
) en daarnaast heeft ze ook nooit een goede basis gehad toen ze werd ingereden. 2 jaar geleden had niemand verwacht dat het ons zou lukken, maar het is toch gelukt, dankzij hele goede begeleiding!

runningkawa schreef:Dat noem ik nog geen echte verzameling, misschien dat we daar anders tegen aan kijken?
Ik vind verzamelen als je echt door kunt sluiten...vind dat in een volte 10 meter nog niet echt aan de orde
En eenvoudige wissel ook erg minimaal
En natuurlijk zit er ook veel verschil tussen paarden, de ene doet het allemaal braaf en bij de ander moet je er echt aan blijven rijden. 
MISTRAL94 schreef:Maar ik ben van mening dat elk gezond paard Z oefeningen zou kunnen doen, alleen kunnen ze dat misschien niet zodanig uitvoeren dat het een jury naar de zin zou zijn
LCharlotte schreef:Hij moet er wel plezier in hebben anders zou je nooit fijn het Z kunnen halen.