maar ik heb heel veel plezier met mijn king hij is nu bijna twee jaar onder het zadel en hij is L1 en we doen L2 oefeningen en mijn instructeur zegt dat er nog steeds veel vooruitgang in zit. We gaan volgend jaar waarschijnlijk starten we doen het nu nog rustig aan ik hoef niet meer zo snel als vroeger. Maar ik kom er wel ook met een tinker

Ik sta nu al 20 jaar op een pension stal en ik heb zo veel kinderen de fout in zien gaan die een kwpn van hun ouders hebben gekregen, ze zijn te sterk en te groot en ze kunnen er niet mee naar buiten en ze zijn te druk. Het waren dan wel kinderen die net twee jaar of zo op de manege hadden gelest en dus dachten we moeten wel zo´n paard hebben want dan zijn we heel wat. nou ze werden gauw verkocht. Een vrouw bij ons op stal ze is nu weg ze heeft in twee jaar tijd 4 paarden gehad wij zeiden allemaal koop een fjord of een tinker of een bejaard paard maar koop geen kwpn. En toch deed ze het en dan reed ze drie weken en dan durfde ze niet meer nam een bijrijder die 4x per week kwam en zij reed niet meer ze kwam hem alleen losgooien of even poetsen en kantine leuten.
Oke je hebt ook wat oudere kwpn die echt super braaf zijn, maar er wordt echt vaak gezegd ik koop geen fjord,tinker of haflinger want je berijkt er niets mee nou echt wel