runningkawa schreef:Ik denk niet dat het paard het mist om niet in de hoge sport te lopen...ik denk dat alleen wij dat mensjes dat erg vinden om een paard daar niet te zien
Wel denk ik dat er paarden zijn die wat meer willen dan alleen een buitenritje lopen, dus wel aan het werk willen.
Maar dat hoeft imo geen topsport te zijn.
Je kan zo'n paarden ook uitdaging geven in je gewone les.
Nee, daar ben ik het niet mee eens, ik heb zo'n merrie, die erop kickte om mee op concours te gaan. Vanaf de allereerste wedstrijd toen ze 4 was, had ze dat al. Les vond ze leuk, klopt. Maar op concours gaan, daar deed je dat paard plezier mee. Vond ze helemaal geweldig.
En hoeveel uitdaging je die ook gaf, thuis, in de les, het was voor haar niet hetzelfde, die vond wedstrijden geweldig.
Kijk, ik rijdt uiteraard geen topsport en dat paard heeft veel te vroeg een ernstig ongeluk gehad waardoor ze niet meer geschikt is voor de wedstrijdsport. Maar ze had er wel de mentaliteit voor. En met dat paard werd ook gesprongen thuis, ging mee op buitenritjes, stond overdag op het land. En toch, datgene waar je haar het grootste plezier mee deed was op wedstrijd gaan en dressuur lopen.