Liever lang of compact paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Liever lang of compact paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:13

Ik heb liever een compact paard. Die vind ik zelf (persoonlijk) vaak mooier onder het zadel tonen en zijn voor mijn gevoel makkelijker bij elkaar te rijden. Maar dit is natuurlijk altijd zo. Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:18

randie schreef:
Citaat:
Nee serieus, ik heb 'n erg lang paard, en geef toe dat 't niet altijd makkelijk is, maar je leert wel hoe je 'n paard op 'n correcte manier 'korter' in 't lijf kan maken, mét resultaat.

Citaat:
Dat heb ik dus ook!
En een lang paard beweegt (vind ik) zijn hoofd ook veel meer, dus is het heel moeilijk om netjes contact met de mond te houden.

WAT een onzin, mijn paard voelt echt niet aan als een giraffe hoor Knipoog En heeft zijn hoofd doodstil in de aanleuning. Dus ik denk toch echt dat jullie wat fout doen Haha!?

De mijne is lang en ietsjes overbouwd. Ik heb er erg veel moeite mee gehad, maar zodra je leert zn goed paard te rijden, maakt het allemaal niet zo veel meer uit.

Ja in de aanleuning... Zo kan ik het ook. Punt is dat je daarvoor contact met de paardenmond moet hebben, en dat gaat bij mij niet als hij z'n hoofd zo beweegd. Leuk dat jij zo fantastisch kunt rijden, anderen niet, en dan kan de bouw van een paard gewoon een nadeel vormen. Maar dan hoef je hoe iets voelt voor mij nog niet tot onzin te verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:45

Heb persoonlijk liever een compact paard met de gangen van een wat langer paard door problemen met m'n rug. Zou ik mijn rug problemen niet hebben, zou het me niks uit maken, overal valt aan te rijden en alles is een uitdaging om het fatsoenlijk aan het lopen te krijgen.. Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:48

Ik rijd 1 ontzettend lang paard en haar dochter sinds kort ook (zie profiel). Moeders is heel erg lang in de rug en hals, dit merk ik zeer zeker wel met het rijden. Dochter is gelukkig wat korter, ook kleiner, maar in verhouding toch ook korter in de rug. Maar die moet nog wat minder 'groen' worden wil ik de verschillen/overeenkomsten tussen moeder en dochter onder het zadel gaan ontdekken.