__PSM__ schreef:Ik heb eerst optie 1 gehad, daar werd ik te groot voor, nu heb ik optie 2. Tenminste als ik alle reacties moet geloven, van wow wat een gaaf paard!!
Optie 2 is moeilijk aan t begin, maaaaar, ze snapt m nu en nu heb ik er optie 1 aan over gehouden.. Beter kan toch niet!! Ookal kunnen we nu even niet rijden door een niet passend zadel
idd optie 2 is gewoon leuk als je het kan he! Mijn eerste paard was direct een optie 2. Veel mensen zullen denken, wat een onverstandige keuze, want ik had enkel de basishangen op een manege geleerd, en verder reed ik op haflingers en op een redelijk wild paard van een buur. Ik had gewoon de durf, ik was totaal niet bang van een paard, en daarom hebben ze geen mak diertje gekocht.
Maar samen hebben we alles geleerd (van dressuur tot springen). Nu is ons paard ook optie 1. Een rotkarrakter had ons paard niet, ik zie het als communicatiefouten! Het is super leuk die evolutie mee te maken!
Bijvoorbeeld veel mensen koop een mak manegepaard. Eerlijk gezegd zou IK dat nooit moeten hebben. Ik zou gewoon niet meer uitgedaagd zijn. Ik vind het niet leuk om te rijden op een paard die al alles perfect kan. Maar voor veel mensen is dit goed als beginnerspaard, of als paard die te vertrouwen is hoor!