WinBinChes schreef:Yamcha schreef:Het ging mij idd om het vergelijk tussen de bovenste foto, waar ik het paard fijn vind lopen, en zo te zien heel licht in de hand is, en die foto's met dat spectaculaire voorbeen, maar de rest van het beeld minder is.
Op foto 2 zie je echt het plaatje wat mensen graag willen zien, maar... ik geloof dat het beeld fijner zou zijn als de ruiter iets minder naar achteren zou zitten. Ook vind ik de afbuiging niet mooi. Het paard lijkt idd wel fijn in de hand gesteld te zijn.
Op foto 3 lijkt het paard de rug weg te drukken, en de afstand tussen voor- en achterbenen klopt niet.
Foto 4 is ook zo'n plaatje wat mensen graag zien, ik vond het geen fijn beeld.
@ RK: superplaatje weer. Ik zie veel liever zoiets, dan een voorbeen ver vooruit, maar dat je de balans mist...
Ook zie je idd erg goed dat verhoudingen in achter en voorbeen niet kloppen. Wat je zegt over de ruiter tever naar achteren, waarschijnlijk als hij voor het middelpunt gaat zitten dat het plaatje dan wel klopt. Dan kan het van achteruit ook mee komen. Nu drukt hij met zijn zit het achterbeen weer terug, terwijl je hem juist naar voren wil hebben
Dat is idd exact hoe ik het bedoelde! Dank voor de verduidelijking!