Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
avaluna schreef:Misschien een heel stomme vraag en ik heb niet elk berichtje gelezen, maar: Waarom geen stevige pony (geen stevig ras). Jullie zijn toch ook stevig?
Klinkt vervelend als ik het zo geschreven lees, maar is niet aanvallend bedoeld; mij lijkt dat toch wel het beste als combinatie.
Yamcha schreef:Wij denken met jou mee. Ik zie wel mogelijkheden voor een D pony, maar dan moet je wel je budget wat oprekken, denk ik.
justme11 schreef:fries kan haar makelijk houden wat is dat nou voor onzin jullie doen net als 500kg is
ze weegt 80 mijn vader is 90 die rijd op fries van 155 die houd hem makelijk
friesen zijn sterke paarden houden 80 kilo en ze zegt zelf ook al dag ze niet elke dag rijde
1 uur perdag rijden gaat je paard of pony egt niet dood aan
Ineke2 schreef:justme11 schreef:fries kan haar makelijk houden wat is dat nou voor onzin jullie doen net als 500kg is
ze weegt 80 mijn vader is 90 die rijd op fries van 155 die houd hem makelijk
friesen zijn sterke paarden houden 80 kilo en ze zegt zelf ook al dag ze niet elke dag rijde
1 uur perdag rijden gaat je paard of pony egt niet dood aan
Een Fries vind je ook niet in het buget van de TS
Friezen staan overigens bekend om hun weke ruggen... Friezen zijn van oorsprong toch echte trekpaarden, daar werden ze voor gefokt.
Als je een compacte Fries hebt zou het misschien wel kunnen, maarja de meesten liggen toch echt ruim boven de 2500 euro...

mellamoshan schreef:even vraagje tussen door, weet niet of dat al gezegd of gevraagd was en ander heb ik er overheen gelezen, maar groeien jullie eigenlijk nog, want anders is een d pony natuurlijk miss sowiezo iet zo'n goeie optie.
We groeien met absolute zekerheid niet meer
tjah als iemand niet tegenwerkt (dus kan rijden) is het al een minder groot probleem natuurlijk, maar 80 kg is denk ik nog wel wat veel voor een d pony. ik vond mezelf 75 kg (nu iets minder
:D:D) voor een e pony de max toen. was een wat ieler ponytje ook, half arabier half denk welsh k ofzo. 
Elysha schreef:Ik vind jou inderdaad niet stevig! Tja, wat zou ik doen, een wat groter modelletje kopen denk ik. Zou ik me zelf wat fijner op voelen. Maar ja, zoals je in mijn profiel kunt zien ben ik juist wel van de stevige pony's....
Leuke schimmel heb je trouwens! Succes ermee!
Alleen heb ik die schimmel helaas niet meer, dat bleek een wever te zijn, daarom nu ook weer zo hard zoekende, 1 paard is genoeg
Simba_ schreef:Ik zou óf een paard kopen, of en tinker/fjord of een ander stevig ras.
Vind niet dat je het kunt maken om zo'n pony zo'n gewicht te laten dragen... Je zou het zelf ook niet graag doen toch ?
Als je niet zon soort pony wilt zul je afmoeten vallen, je kunt het niet maken om iemand van 80 kilo op een D ponytje te zetten.