Jij hebt dit paard binnen gekregen om te heropvoeden, Hoe ga jij dit paard duidelijk maken, zonder jezelf in een gevaarlijke situatie te plaatsen, dat het toch echt, echt moet gaan luisteren en echt, echt wat respect voor het wezen mens moet gaan krijgen..Leg het mij uit, en overtuig me dat ik het verkeerd aan pak met zo een dier,
en als je er geen antwoord op weet, is dat ook niet erg... maar dan denk ik dat het niet verstandig is om te wijzen naar mensen zoals ik, die zo een paard van huis uit een paar trappen onder zn kont geven, als hij alleen maar denkt aan stout zijn

).
), dan zou hij het wel afleren. Ik wist dat hij een traumatische ervaring in een trailer had gehad en verder heb ik het op de Voestmanier aangepakt. Vaststaan kan hij na een klein jaar (jaaaa, wat een geduld, he?
) en stil staan gaat meestal goed (niet altijd, want hij is een nogal nieuwsgierige 3-jarige inmiddels en is snel afgeleid), maar het is al zo'n verschil met een paar maanden terug. Het gaat helemaal goedkomen, zonder hem zoiets vreselijks aan te doen. Want ik wil dat mijn paard met me samen werkt, omdat hij snapt wat ik wil van hem, niet omdat hij bang is voor mij. In mijn ogen breek je een paard dan en daar zie ik helemaal niets in. En dan druk ik me nog zacht uit.