antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:38

Weet ik, maargoed. Ik heb er denk ik wel genoeg over gezegt. AdB doet toch zijn ding, en klopt het geld toch uit de zakken van de ruiters. En intussen doe ik maar gewoon mijn ding Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:43

Citaat:
Ken een aantal voorbeelden, zij waren 1000 euro lichter en het paard was nog slechter dan voor de tijd.

1000 euro voor 3 dagen?? Dat is van horen zeggen vermoed ik en klopt absoluut niet. Je kan die man niks vinden, er is niks mis met (veel) geld verdienen, maar hier wordt zwaar overdreven. Mijn paard is 2 weken in training geweest in Belgie bij AdB en ik moest (heel) ver onder de 1000 euro betalen.
Daar zat dus stalling, voer en training 2x per dag bij in, plus 3 dagen prive-les.

Ik vind deze post neerkomen op zwartmakerij.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:01

Ik heb paarden tijdens de lesdagen van AdB zien veranderen van sloffende paarden of zelfs niet helemaal zuiver lopende paarden naar paarden die een partij gingen sjouwen waar je stil van werd. Dus ja, de manier van rijden heeft wel effect, heb het zelf gezien. Dus of het geldklopperij is? Hij zegt zelf dat hij niets anders verteld dat wat in principe iedere goede instructeur kan vertellen. Maar dan is weer de vraag: welke instructeur blijft op de basis hameren als de leerling met een rotvaart door die basis heenwil?

"Take the time it takes, so it takes less time"

Helaas is tijd iets wat heel veel mensen zichzelf (en hun paarden) niet gunnen....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:05

Cassidy ik ben het helemaal met je eens! Ja
Of Miep of Truus of Adb het goed uitlegt, dat maakt niet uit, als er maar eens tijd wordt uitgetrokken voor de basis. De meeste paarden moeten binnen no-time Z zijn, en waarvoor?? Status??

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:10

grappig weer een discussie topic over Antoine.
Ik heb zelf ook gereden op zijn manier (en nog steeds wel), dankzij hem is mijn paard eigenlijk gered van de dood. Voor het hele verhaal, lees me profiel maar eens.

Lavita heeft ernstige beengebreken, en werd vroeger (1ste 3 jaar) om de 2 maanden kreupel. Zodra ik meer vroeg/dat het lekker ging het rijden liep ik al gauw weer een aantal weken met haar aan de hand.

Nu is ze het afgelopen jaar niet meer kreupel geweest, ze is recht, heeft geen scheve heupen meer (heupen scheelden een aantal cm-ers!) en ze werd sterker en bespierder.
In de 1ste 3 jaar was het mij uiteindelijk gelukt om in de L1 te komen.
Dit was nog vorig jaar, toen ik na lange maanden van trainen, rechtrichten en sterker maken weer begon met wedstrijden vloog ik door de proeven heen.
Zo ben ik binnen een jaar van de L1 naar de M1 geklommen.

Op het moment gaat het zo goed dat ik qua rijden het Antoine de bodt niet nodig heb, ik houd haar bijv. in galop recht d.m.v. schoudervoor, binnenbeen, buitenhand en rechtzitten.
Het longeren met dubbele lijnen gebruik ik wel constant van Antoine

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:19

Pak de methode die bij jou en je paard past! That's all I have to say! Haha!

sammie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:40

Ligt het aan mij of reageert iedereen die bij AdB rijdt op een op een manier van als mijn paard zonder problemen loopt maakt het mij niet uit wie mij het systeem verteld.
En iedereen die nog nooit met deze man in aanraking is geweest en alleen maar alles via via gehoord heeft, heeft problemen met AdB en doet er alles aan om die man zwart te maken.

Jammer voor iedereen die twijfelt aan AdB van de 16 paarden die bij mij op stal staan, zijn er 13 paarden als probleem paarden binnen gekomen (kreupel, bokken, steigeren, rennen, niet meer willen (lees kunnen) buigen naar een kant) en door verschillende ruiters en instructeurs gereden/ begeleid, en de andere 3 rijden bij een andere instructeur waar je rechtricht met je benen.
Maar sinds er gereden wordt op de manier die verteld wordt door AdB, loopt er GEEN 1 maar ontregelmatig, en zijn deze paarden niet meer bij dierenarts geweest (alleen om te enten).
De overige 3 paarden weten zelf al de weg naar de dierenarts (en dat zegt genoeg).

Dus laat mij a.u.b. enthousiast zijn als ik mijn bespaarde euries uit kan geven aan mijn paard i.p.v. aan het salaris van de dierenarts.

Voor iedereen die twijfelt ga is een serieus gesprek aan met een instructeur die vermeld staan op http://www.paardenrecht.org en je zal zien dat ieder antwoordt op je vraag voor 100% onderbouwt kan worden, zowel rij technisch als qua anatomie van het paard.
En stop met info vragen bij derden, want anders krijg je onzin forums zoals deze.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:52

@Sammie; wij twijfelen niet aan adb. Maar hij moet niet doen alsof hij het wiel heeft uitgevonden! voor de zoveelste keer; adb is niet de enige die dit doet, is niet de enige die er tijd voor de basis uittrekt, en is niet de enige die jouw dit kan vertellen!

@Betteke en cassidy; maar wát is bij jullie dan snel? mijn merrie was toen ik haar kreeg, vollédig verreden. Echt zo krom als een hout, en kon linksom niet eens. Dat kon ze gewoon niet. Daar zijn we mee aan de gang gegaan (ze was toen 3,5, bijna 4 ). nu is ze 5 en gaan we over 2 weken M1 starten. Ze is zo goed als recht, maar het is iets waar je mee bezig blíjft. Want dat is ook zoiets, veel mensen denken dat als een paard eenmaal recht is ze daar geen aandacht meer aan hoeven te besteden. Maar dat is verkeerd gedacht, want geloof mij, als je even niet oplet, sluipt het er gewoon weer in. Maargoed, nu is ze 5 en gaan we M1 starten dus. Op schema, volgens de KNHS. Met een beetje geluk kunnen we volgend jaar ergens een keer Z starten. (kan ook eind volgend jaar zijn he, ik zeg niet voor niets érgens!) Het gaat hard, maar hoe dan ook hebben we er ruim de tijd voor genomen. Het eerste jaar hebben we er zelfs zoo vaak uitgelegen, dat we langere tijd níet konden rijden als wel.
Hard gaan wil niet altijd zeggen dat het negatief is. Ik heb een vrolijk paard onder mn kont, dat lol heeft in het rijden, lol heeft in de wedstrijden, graag voor me wil werken, lekker in haar vel zit, en RECHT is. De basis zit er in. Is dat dan verkeerd?
*even ter illustratie hoe fijn ze vaak voor elkaar is en hoe lekker ontspannen ze is. ik heb de afgelopen 4 wedstrijden 3 keer achter elkaar een 8 gehad voor halsstrekken, en de afgelopen keer zelfs een 9. dit zeg ik niet om op te scheppen, maar puur om te laten zien dat ze het rijden fijn vind, anders word dit zo niet gewaardeert, en laat ze dit niet zien voor een 9 *

En dit alles, zónder AdB.. Knipoog

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:55

Betteke schreef:
Citaat:
Ken een aantal voorbeelden, zij waren 1000 euro lichter en het paard was nog slechter dan voor de tijd.

1000 euro voor 3 dagen?? Dat is van horen zeggen vermoed ik en klopt absoluut niet. Je kan die man niks vinden, er is niks mis met (veel) geld verdienen, maar hier wordt zwaar overdreven. Mijn paard is 2 weken in training geweest in Belgie bij AdB en ik moest (heel) ver onder de 1000 euro betalen.
Daar zat dus stalling, voer en training 2x per dag bij in, plus 3 dagen prive-les.

Ik vind deze post neerkomen op zwartmakerij.

Wel een beetje beter lezen graag. Ik heb ook niet gezegd dat hij 1000 euro vraagt voor 3 dagen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:02

Wat iemand vraagt moet hij/zij zelf weten. Zolang er vraag voor is, kun je dat zelf bepalen.

Maar ik merk gewoonweg dat er nog heeeeeel veel vraag is naar instructeurs die bekend zijn in rechtrichten. Hoe vaak ik wel niet gevraagd word (omdat ik zelf gewoonweg vol zit en niet door heel nederland ga rijden omdat het me teveel tijd kost) of ik dan nog instructeurs weet, dat wil je echt niet weten. Ik krijg in een week zeker 6 x vraag hierover op bokt. Nou ik vind dat persoonlijk best veel.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:05

Ach wat maakt het uit, dit zal altijd een discussiepunt blijven.

Ik ben het volledig met Cassidy eens, ik heb paarden bij Antoine zien binnenkomen, die op 3 benen liepen, en ja dat is zielig als je er dan op moet en door moet rijden, maar al die paarden liepen binnen no time super!!!!!! rara hoe kan dat dan?

Ik ben blij dat die man in mijn leven is gekomen, nee ik aanbid hem niet, maar hij heeft mij wel de ogen doen openen. Ik ben hem dankbaar en MIJN paarden zijn hem nog veel dankbaarder.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:21

Citaat:
Wel een beetje beter lezen graag. Ik heb ook niet gezegd dat hij 1000 euro vraagt voor 3 dagen!

Heb het nog een keer overgelezen, maar kan er helaas niks anders van maken. Clown

sammie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:24

Ik ben het eens dat AdB niet de enige is die dit je kan vertellen, en dat hij net doet of hij dat wel is ben ik ook mee eens.
Maar iedereen die ik ken die les bij hem neemt zijn info aan en verder trekt niemand zich wat aan van zijn grootheidswaan.
Dus laat dan diegene die niet bij hem lest dit a.u.b. dan ook niet doen.
Ik vind het nl. niet waard als iemand met negatief gedrag zoveel aandacht krijgt.

Ik ben blij te horen als een paard lekker in zijn vel zit, en dat nog eens bewijst in de wedstrijden.
(met of zonder AdB)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:28

@sammie; maar er zijn ook genoeg mensen die rechtrichten, zonder adb en bijbehorende grootheidswaanzin, die op deze manier lesgeven, al lang voor men óóit van adb had gehoord Knipoog

En het belangrijkste is inderdaad dat paard en ruiter lekker in hun vel zitten, en het is een pluspunt dat steeds meer mensen (zelfs door adb) horen van rechtrichten dat is echt een plus. Maar ik heb gewoon moeite met zijn grootheidswaanzin, en bijbehorende prijzen! Er zijn mensen die mínstens zo goed (of nog beter) zijn als adb, en mínder geld vragen. Het enige verschil is dat zij niet zo in de commercie treden, en er hko niet zo impliciet aan verbinden.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:37

sammie75 schreef:
Ik ben het eens dat AdB niet de enige is die dit je kan vertellen, en dat hij net doet of hij dat wel is ben ik ook mee eens.
Maar iedereen die ik ken die les bij hem neemt zijn info aan en verder trekt niemand zich wat aan van zijn grootheidswaan.
Dus laat dan diegene die niet bij hem lest dit a.u.b. dan ook niet doen.
Ik vind het nl. niet waard als iemand met negatief gedrag zoveel aandacht krijgt.

Ik ben blij te horen als een paard lekker in zijn vel zit, en dat nog eens bewijst in de wedstrijden.
(met of zonder AdB)

Waar ik dus meer problemen mee heb, is het feit, dat mensen alleen maar zeiken over AdB de persoon in kwestie. Wat kan mij dat nou schelen, wat die man zegt en hoe die het zegt. Ik heb zo vaak een discussie met hem, over zijn opvattingen en hoe hij dit brengt, dan zeg ik gewoon ja ja Antoine ik weet het nu wel!!!!!!! Jij bent de beste, jij bent de oppermachtigste, maar dat gaat voornamelijk omdat ik het verhaal dan al 10.000 x gehoord heb.

Nou en bij mij kan je dus zeggen, dat mijn paarden lekkerder in hun vel zijn gaan zitten door de manier van rijden.

Ik hoop dan ook van harte dat we met de vereniging www.paardenrecht.org, heel snel naar buiten komen, en dat we het roer gaan overnemen op de wedstrijden Haha! Haha! Haha! .

Want ik kan me niet voorstellen, dat mensen nog leuk naar wedstrijden gaan kijken, met die over hun kop getilde paarden, en ja je mag niet iedereen over 1 kam heenscheren, maar ja waarom ook eigenlijk niet, ik word ook altijd met de rug aangekeken. Lig ik niet wakker van hoor, ik heb een hele brede rug Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:40

Nee dat kan DresslOver. Maar ken jij instructeurs die met probleempaarden werken (problemen als HKO/Spat/Kissingspines noem maar op) en die dus ook resultaten behalen dat paard weer zuiver loopt en weer lekker in vel komt te zitten.
Ik persoonlijk ken er dus wel maar zijn bij mij maar op 1 hand te tellen helaas.
Kijk ik zou graag daar meer van willen weten, en eventueel aan namen willen komen, gewoon om mensen door te kunnen verwijzen. Want er is echt nog veel vraag naar helaas. Helaas paarden die dus al mankementen hebben. Maar ook die geen mankementen hebben en ook bij me terecht komen. Ik ken namelijk maar paar namen maar hoe meer dat ik er ken of goeie verhalen van hoor, des te beter! Graag zelfs.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:45

Bets schreef:
Nee dat kan DresslOver. Maar ken jij instructeurs die met probleempaarden werken (problemen als HKO/Spat/Kissingspines noem maar op) en die dus ook resultaten behalen dat paard weer zuiver loopt en weer lekker in vel komt te zitten.
Ik persoonlijk ken er dus wel maar zijn bij mij maar op 1 hand te tellen helaas.
Kijk ik zou graag daar meer van willen weten, en eventueel aan namen willen komen, gewoon om mensen door te kunnen verwijzen. Want er is echt nog veel vraag naar helaas. Helaas paarden die dus al mankementen hebben. Maar ook die geen mankementen hebben en ook bij me terecht komen. Ik ken namelijk maar paar namen maar hoe meer dat ik er ken of goeie verhalen van hoor, des te beter! Graag zelfs.

Daar sla jij de spijker op zijn kop, want die zijn er namelijk niet. Dat zijn op dit moment de instructeurs van AdB, die je weer kan vinden op www.paardenrecht.org.

Er zullen best instructeurs/trises zijn die zich met rechtrichten bezig houden ( ik ben ze nog niet tegen gekomen hoor), maar ze zullen er best zijn dat geloof ik wel.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:53

@Spot; dan kijk je gewoon niet goed, want ze zijn er wel degelijk! en meer dan jij nu denkt ook!
edit; verder kijken dan je neus lang is is ook goed, en dat bedoel ik dan ook richting jouw post over wedstrijden en met de rug aangekeken worden..

@Bets; nee die ken ik inderdaad niet. Ik ken wél instructeurs die het voorkomen. Want voorkomen is beter dan genezen.
En bovendien vraag ik me dat 'genezen' gedeelte ook af. Want ook al loopt een paard weer zuiver, de ziekte verdwijnt er niet door. en ik vraag me ook af, hoe dat paard het op langere termijn zal doen!
Laatst bijgewerkt door DL_ op 26-06-07 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sammie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:54

Dus dat wil zeggen dat we in de nabije toekomst alleen nog maar verantwoordelijke ruiters zien rijden?, waar het welzijn van het paard voor gaat op het plaatje dat de jury wil zien, en de ego van de berijders die vinden als ik maar lekker rij?
FANTASTISCH gewoon !!!!!!!!!!!!
Nooit meer paarden die pijnlijke lichaamsdelen hebben doordat de ruiter zo nodig aan de teugels moet trekken om hun paard rond te rijden (lees trekken).

Voor iedereen die niet weet hoe je je paard in verticale balans kan rijden, blijf zoeken naar een instructeur die je het haar fijn kan uitleggen (zowel theorie als praktijk).

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:56

Nors opkijken

Als je op mij doelt; dat zeg ik niet.
En helaas zal dat ook nooit zo worden. En dat zal ook door AdB niet veranderen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:00

DresslOver schreef:
@Spot; dan kijk je gewoon niet goed, want ze zijn er wel degelijk! en meer dan jij nu denkt ook!
edit; verder kijken dan je neus lang is is ook goed, en dat bedoel ik dan ook richting jouw post over wedstrijden en met de rug aangekeken worden..

@Bets; nee die ken ik inderdaad niet. Ik ken wél instructeurs die het voorkomen. Want voorkomen is beter dan genezen.
En bovendien vraag ik me dat 'genezen' gedeelte ook af. Want ook al loopt een paard weer zuiver, de ziekte verdwijnt er niet door. en ik vraag me ook af, hoe dat paard het op langere termijn zal doen!

Dat zijn jouw woorden, ik heb er niets over geplaatst. ik heb het over zuiver lopen en lekker in vel zitten.

Nou ik vind ook prettig om instructeurs te leren kennen die problemen kunnen voorkomen maar dat kun je niet altijd kwalijk nemen, als je als jong kind een instructeur hebt die zelf goed kan rijden op Prix St George niveau, dan mag je toch eigenlijk aannemen dat ze wel iets van paardrijden weten. Ik wil dus eigenlijk zeggen, dat je niet altijd ruiters/amazones de schuld geven, want ze doen het ook niet expres. Ik ken niemand althans die expres zijn paard naar de klote rijd. Ik zal niet zeggen dat je niet aan juiste informatie kan komen. Maar er zijn ook veel mensen die te weinig verstand van paarden hebben, laat staan van instructie en ja dan kun je zo ook ergens in terecht komen.

Maar ik sta open voor namen hoor DresslOver. Graag zelfs. Met motivatie en uitleg over te werk gaan en de ervaring ermee.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:03

DresslOver schreef:
Nors opkijken

Ik kijk heus wel langer dan mijn neus lang is, valt niet mee moet ik zeggen heb maar een klein neusje. Maar wat mijn ogen zien, dan kan mijn neus niet goed maken.

Ik zie toch hoe het er merendeels aan toe gaat op wedstrijden, en nogmaals niet allemaal. I zeg altijd zo wie de schoen past trekke hem aan.

Wat zal je nooit doen DL? Je paard in verticale balans rijden?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:07

Namen doe ik via pb, zet ik hier niet op bokt.

En het klopt hoor wat je zegt. Veel ruiters doen het niet expres, veel ruiters denken niet voldoende na over waarom ze doen wat ze doen, wát voel ik, wát doet mijn paard, wát doe ik, hóe reageert mijn paard hierop, wát gaat er verkeerd, hóe kan ik dit oplossen. Er worden veel te weinig vragen gesteld tijdens het rijden. Mensen voelen niet voldoende. Ze zijn niet bewust met het rijden bezig, en dát is jammer. Want als ze dat zouden doen, zouden ze veel meer dingen tijdig op kunnen vangen en tijdig dergelijke dingen kunnen voorkomen.
En dan zijn er nog de ruiters die op de les precies doen wat ze gezegt word, maar dit thuis in de eigen training niet door kunnen voeren. Dan is het ook pompen met de kraan open.
En ik heb er ook lang over gedaan voor ik goede instructie vond. Ik heb het nu gevonden, en ik merk dat ik ook steeds bewuster ga rijden, steeds bewuster ook ga kijken naar andere mensen en hun rijstijl en steeds bewuster ga luisteren als er andere mensen staan les te geven. daaruit kan je je eigen mening vormen. Mijn instructrice en ik hebben dezelfde manier van denken. Ik ben nog lang niet uitgeleerd bij haar, en zij is nog lang niet klaar met mij.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:08

Spot schreef:
DresslOver schreef:
Nors opkijken

Ik kijk heus wel langer dan mijn neus lang is, valt niet mee moet ik zeggen heb maar een klein neusje. Maar wat mijn ogen zien, dan kan mijn neus niet goed maken.

Ik zie toch hoe het er merendeels aan toe gaat op wedstrijden, en nogmaals niet allemaal. I zeg altijd zo wie de schoen past trekke hem aan.

Wat zal je nooit doen DL? Je paard in verticale balans rijden?

Dit doelde ik op sammie's post boven die van mij.. Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:14

Maar zoals je dus ook zelf al aangeeft, je hebt ook lang moeten zoeken naar instructeur. Dus het valt gewoon weg niet mee om goeie fijne instructie te vinden.

Namen via pb vind ik ook prettiger. Ik zie ze wel tegemoed komen.