Wel of Geen les??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Covergirl_

Re: Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:46

Ik heb iedere week les, ikzelf zie foutjes niet meer na een tijdje, het sluipt er langzaam in. Met instructeur erbij wordt je er gelijk op gewezen, en bij problemen waar ik zelf geen oplossing voor weet is het heel fijn als er iemand met je mee kijkt.

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:20

ik ben het helemaal met je eens covergirl Knipoog soms zie je dingen gewoon niet meer of weet je gewoon geen oplossing en die kan je instructeur je meestal wel geven

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:47

Les is altijd goed, ook als je recreatief rijdt! Een ander kan je altijd corrigeren op dingen die je niet goed doet en die misschien ook niet prettig zijn voor je paard

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:03

Ik ga les krijgen omdat ik mijn vz paard heb ingereden en ik wil verder gaan en met les kan je meer leren. Ik zou gewoon 1 x per week les nemen dan kan je werken op punten waar je moeite mee hebt.

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:47

Ik heb les zodat ik verder kan komen met me ( verzorg) pony Lachen

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:49

ik heb iedere week 1 keer les, ik vind het toch wel handig als iemand het me vertelt wanneer ik iets fout doe

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:31

Wel.
Zowel begeleiding als ik op m'n eigen paard zit als één keer in de week les op een ander paard om toch nog een beetje het gevoel te houden om op een paard te rijden die het allemaal al kan. Lachen
Maar ik wil dan ook serieus wedstrijden gaan rijden en over twee jaar een opleiding paardensport, daarom ben ik er ook écht serieus mee bezig. Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:37

ik heb zelf door een verhuizing 1,5 maand geen les gehad en meteen merkte ik het want ik heb mezelf foutjes aangeleerd en in ;een les word je er op gewezen waardoor het geen gewoonte word maar als je niet oppast dan moet je het gaan afleren en dat is veel moeilijker dan aanleren dus nu heb ik weer elke week les en 1keer per maand springles van een ander want volgend jaar wil ik ook een opleiding paardensport gaan doen en dan moet je ook een bepaald niveau berijkt hebben want je word niet zomaar toegelaten, dan is les toch wel zo fijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:37

les is essentieel

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:14

Voorlopig heb ik geen les, maar binnenkort ga ik wel op naar een goede instructeur die bij ons past Lachen. Een paar maanden geleden heb ik wel een heel tijdje les gehad met iemand die ik op de manege vroeger ook had gehad en toen supergoed vond maar met mijn paard bleek het uiteindelijk niet zo te klikken, dus ben nu instructeur-loos Clown .

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:24

Zeker les! Iemand naast de kant ziet dingen die jij niet ziet. Ik heb 1 keer in de week clubles en 1 keer in de week priveles

Veeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:54

ik denk dat les altijd handig is. de instructeur ziet alles.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:56

Les, zeker weten Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:00

Ik heb al 4 jaar geen les meer, bevalt mij prima!
Ik ben erg recreatief bezig, hobbel lekker met een losse teugel buiten rond Lachen gaat prima!

Ik heb de mogelijkheid niet eens om les te nemen Nagelbijten / Gniffelen
Beter geen les, dan slecht les krijgen (zoals ik hiervoor had).

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:45

Les Lachen Om er dingen bij te leren, en dus verder te komen, en om te worden gewezen op fouten die erin sluipen Tong uitsteken

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:03

Wel! Zonder les zouden mijn slechte gewoontes steeds erger worden, in plaats van beter. Het is sowieso erg gezellig. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 01:11

Nee geen les meer!
Ik heb 7 jaar les gehad, en heb nu ongeveer 7 maanden een eigen pony. Ik ben een fanatieke ruiter, rijdt vrijwel iedere dag, doe veel aan dressuur en springen.
Als ik straks zoiets heb van; hier loop ik op vast, ik kom er niet alleen uit dàn komt er onmiddelijk les.
Op dit moment weet ik waar ik aan moet werken & weet ik waar ik mee bezig ben, krijg regelmatig foto's te zien van mezelf & commentaar van bokt en daarmee red ik mezelf eigenlijk prima Haha!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:49

ik zou wel les nemen er zijn altijd punten die verbeterd moeten worden
en als je alleen rijdt leer je jezelf snel verkeerde dingen aan

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:03

Ik heb op dit moment met degene waar ik op rij geen les.. Heb ik wel in het begin gehad, maar wegens privé omstandigheden is dat gestopt. Verder ben ik van plan om met mijn groene paardje straks (word nu nog beleerd) wel les te nemen, aangezien ik haar niet wil verpesten en ik verder alleen 1x in de week op een manege les op manege pony's.

Les is dus wel belangrijk vind ik zelf.. Anderen zien dingen die jij, als je op je paard zit, waarschijnlijk niet zo snel zult zien. Ookal rijd je recreatief (zoals ik dus)..

[edit] Een vage zin veranderd.
Laatst bijgewerkt door traan_beauty op 15-07-07 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:07

Ik rij bij iemand recreatief en met die paarden les ik niet.
Ik neem wel elke maand een privéles om mijn rijkunsten te verbeteren.

ALB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:15

ik vind dat je altijd les moet nemen....Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:20

Ik rijd geen wedstrijden maar heb wel gewoon iedere week priveles. Dat doe ik omdat ik iemand vanaf de grond nodig heb die me er op wijst wat ik moet veranderen of juist goed doe. Ik merk dat als ik een tijdje geen les heb gehad me zelf dingen eigen ga maken die helemaal niet kloppen, of onbewust iets fout doe en mijn paard daat sterk op reageert. Daarom zijn lessen handig.

Ik vind ook dat je altijd les moet nemen, het hoeft niet iedere week maar je kunt het beter een beetje bijhouden dan wanneer straks alles fout gaat omdat de ruiter zichzelf en het paard allerlei foute dingen aan heeft geleerd. Dan valt het niet mee om het weer goed voor elkaar te krijgen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:22

Lauss schreef:
Nee geen les meer!
Ik heb 7 jaar les gehad, en heb nu ongeveer 7 maanden een eigen pony. Ik ben een fanatieke ruiter, rijdt vrijwel iedere dag, doe veel aan dressuur en springen.
Als ik straks zoiets heb van; hier loop ik op vast, ik kom er niet alleen uit dàn komt er onmiddelijk les.
Op dit moment weet ik waar ik aan moet werken & weet ik waar ik mee bezig ben, krijg regelmatig foto's te zien van mezelf & commentaar van bokt en daarmee red ik mezelf eigenlijk prima Haha!

dan is het juist te laat, je pony loopt vast en jij hebt jezelf nieuwe gewoontes aangeleerd die je maar moeilijk meer afleert.
Al zijn het maar 2 lessen per maand, het kan je een hoop gedoe besparen.

Suzanne_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:27

Ik vind dat je wel les moet nemen, ik rij zelf wel naar wedstrijden toe maar als ik dat niet zou doen zou ik ook lessen nemen. Mensen kunnen gewoon even kijken hou het gaat en je tips geven. Sommige dingen had je misschien zelf niet bedacht maar liggen zo voor de hand als iemand je helpt, bijvoorbeeld als je paard iets eng vind zit je zelf misschien maar te drijven en te drammen en ben je een heel uur bezig met je paard er langs te krijgen, als iemand je helpt heb je je paard er vaak zo langs, gewoon door simpele tructjes.
Iemand bij ons op stal rijd ook gewoon recreatie, en ze heeft ook nooit les. Ze heeft het een keertje gedaan en was gelijk verkocht. Het ging zo veel beter en makkelijker.
Misschien is een lesje in de 2 weken wat?

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:45

Ik heb een tijd op een manege gereden (daarvoor reed ik ook al), waar ik mee ben gestopt toen ik een verzorgpaard kreeg. Ik ben daar nu zo'n 4 maanden mee aan het werk en heb tot nu toe geen les gehad. Ik heb verder geen wedstrijd ambities oid maar ik zit er wel steeds aan te denken om bv 1 keer in de 2 weken privéles te nemen, omdat je nooit uitgeleerd bent, en zoals al eerder gezegd, iemand ziet vanaf de grond meer dan jij. Het is ook fijn om regelmatig de puntjes op de i te kunnen zetten, omdat erin geslopen fouten er niet zomaar weer uit zijn.
Wat ik wel "vervelend" vind, is dat iedereen iets anders zegt en vindt. Van de één moet je zo doen, van de ander zus. Als je dus gaat wisselen van instructeur ofzo, krijg je hoogstwaarschijnlijk weer iets heel anders te horen.