n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:33

Bah zeg, wat een hoop jaloezie in dit topic.
Het is nu eenmaal niet eerlijk verdeeld in de wereld en dat zal ook nooit gebeuren ook.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:35

Nee dat snap ik wel maar ik ben al helemaaaaaaal niet jaloers!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:37

Jeetje mensen Tong uitsteken
Er zijn zoveel jonge kinderen met eigen pony's. IK vond het echt een supercombinatie! Lieve en leuke pony!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:39

ik vond dat dat meisje best goed kon rijden. Die shet bokte flink en racde vaak en ze bleef netjes zitten. En dat die bonte ging springen bleef ze ook nog netjes zitten. Knap hoor!

En zijn zat pony's die het veeeeeeel slechter hebben hoor. Deze heeft het nog vrij goed

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:35

Ik geef maar al te graag toe dat ik super jaloers ben op dit meisje, mijn ouders zijn totaal niet van de paarden, ben nu 14 en heb dus ook geen eigen pony, heb 1 keer in de week les, en mocht pas beginnen toen ik 7 jaar oud was, vanwege het slecht-voor-je-rug-verhaal. Ik vind het superoneerlijk dat dat meisje dat allemaal krijgt, maar dit meisje verdient het gewoon, die rijkunst op zo'n leeftijd... petje af. Toen ik 6 was was ik blij als een pony in de wei mocht aaien.

Ohjaa echt een supercombinatie, met die bonte pony...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:40

radnah2 schreef:
ik vond dat dat meisje best goed kon rijden. Die shet bokte flink en racde vaak en ze bleef netjes zitten. En dat die bonte ging springen bleef ze ook nog netjes zitten. Knap hoor!

En zijn zat pony's die het veeeeeeel slechter hebben hoor. Deze heeft het nog vrij goed

Offtopic: Die opmerkingop het einde: 'En hij kan ook heel goed springen' Clown

Ontopic:
Ik vind het juist hartstikke leuk voor dat meisje dat ze er een heeft. Ik weet nog dat ik helemaal zat te smeken Clown
Ik vind er ook niets mis mee, ze kan idd goed rijden voor haar leeftijd en het zag er ook érg lief uit Ja

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:36

Toen ik 6 was, had ik ookal 2 pony's in de wei staan, welliswaar omdat mijn zus en broers ook reden, maar ze waren er wel. Ik reed ook op 1 van de pony's. Wat ik ergens las, dat ze nu op 6 jarige leeftijd een pony heeft, en dan als ze 12jaar is grote kans is dat ze dan niet meer rijd, vind ik echt onzin. Ik rij eigenlijk als van mijn geboorte, oke vanaf mijn 6e echt lessen, ik ben nu 13, nou ik weet 99% zeker, dat ik er nog lang mee door wil gaan. Dus het ligt er aan wat voor een persoon je bent.

Verder, ik vind het knap hoe ze reed. Helemaal lachen, toen Dreamer er plots over heen sprong, en gewoon door rijden, als of er niks aan de hand is. Nou ik zou er accuut af springen als 6 jarige als dat mij zou gebeuren..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:54

ik kan alleen maar blij zin voor dit meisje.
Toen ik 6 was mocht ik nog niet eens rijden.
Ik vind dat ze voor een 6 jarige erg netjes rijdt! Ze boft met dr ouders!

Je kan nooit zeggen of iemand met paarden zal stoppen.En voor elk meisj is het risoico groot dat jongensinteressanter worden dan paarden, of dat uitgaanbelangrijker wordt. Tja da risico loop je nou eenmaal!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:56

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:57

Maar ze groeit nog he...kan ze beter een wat grotere pony kopen dan een grote shet waar ze zo al weer uitgegroeit is Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:58

Ik vind die pony wel erg leuk voor haar ,die bonte !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:59

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:35

x_MAARTJE schreef:
Ik geef maar al te graag toe dat ik super jaloers ben op dit meisje, mijn ouders zijn totaal niet van de paarden, ben nu 14 en heb dus ook geen eigen pony, heb 1 keer in de week les, en mocht pas beginnen toen ik 7 jaar oud was, vanwege het slecht-voor-je-rug-verhaal. Ik vind het superoneerlijk dat dat meisje dat allemaal krijgt, maar dit meisje verdient het gewoon, die rijkunst op zo'n leeftijd... petje af. Toen ik 6 was was ik blij als een pony in de wei mocht aaien.

Ohjaa echt een supercombinatie, met die bonte pony...

Vind ik ook,

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:37

Ik heb de aflevering net bekeken. Haha! Ik vind het echt een pittig meisje! En een hele leuke combi met de bonte pony!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:59

Ik vind het altijd wel schattig die kleintjes.. ik had toen ik 6 was een fjord.. Lachen
die had mijn moeder gekocht (zij reed al) en toen begin ik ook met rijden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:54

Wat een onwijs leuke combi met die bonte Haha!
Ze heeft echt ontzettend veel lef voor een 6 jarige en kan al heel best sturen vind ik.
Heb er niks op tegen dat ze "nu al" 2 pony's heeft. Hardstikke leuk voor haar, zo leert ze wel op jonge leeftijd al wat verantwoordelijkheid is Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:57

Ik had op die leeftijd ookal meerdere ponys thuis. Het ene kind heeft een cavia's, een ander een hond en ik pony's.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:18

x_MAARTJE schreef:

Ik ben ook best een beetjte jalours Lachen Ongeveer het zelfde verhaal als hierboven staat, alleen mijn moeder (jja alleen een moeder) heeft er dus geen geld voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:04

Ik heb weer gekeken, en het valt me op dat ze op die andere pony (die ze al had) met sporen reed. Dat vind ik nou net niets. Ik bedoel, als je 5 bent al met sporen rijden? En ze reed dan nog maar 1 jaar. Nee, persoonlijk vind ik dat maar niets

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:42

ik vond het meisje super rijden voor haar leeftijd en bovendien een hele leuke combi!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 14:52

Ik weet niet hoeveel al eens op een shet hebben gereden serieus? Maar misschien zijn die sporen dus wel nodig. Als je zulke korte benen hebt, kan je nog weinig beginnen. Mijn zoontje zijn shet ging ook nog alle kanten op. Als ze hem beter gaan rijden met hun benen, gaat het al stukken beter. Mijn zoontje kan er de laatste jaren echt heel goed mee rijden!
Daarnaast is het spoortje niks, alleen als ze indien nodig prikt, dus de meeste bokkers weten niet waarvoor een spoor dient denk ik. En als het zo erg is, zou die shet echt wel erop reageren

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 15:45

Ik weet zeker wel waarvoor een spoortje dient. En dat is om de hulp te verfijnen. Maar het klinkt bij jou meer als extra drijfmiddel. Klopt dat?

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:50

Ik vind het er heel leuk uitzien!
Waarom op zo'n jonge leeftijd geen pony? Misschien willen die ouders ook gewoon een pony om te verzorgen en als hun dochter rijd, waarom dan niet zo'n kleine waar hun dochter op kan rijden?!

Ouders van 2 kinderen van de ponyclub hebben thuis 3 dochters.
1 dochter 10 jaar heeft zelf voor haar eigen 3 pony's.
andere dochter 6 jaar heeft ook voor haar eigen 2 pony's.
dochter van 2 (!!) jaar hebben ze ook al 3 pony's voor klaar staan... terwijl het kind nog niet rijd..
Dit vind ik wel overdreven!! EN verwent!!
Laatst bijgewerkt door Jade91 op 28-04-07 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:50

superpony schreef:
Ik weet niet hoeveel al eens op een shet hebben gereden serieus? Maar misschien zijn die sporen dus wel nodig. Als je zulke korte benen hebt, kan je nog weinig beginnen. Mijn zoontje zijn shet ging ook nog alle kanten op. Als ze hem beter gaan rijden met hun benen, gaat het al stukken beter. Mijn zoontje kan er de laatste jaren echt heel goed mee rijden!
Daarnaast is het spoortje niks, alleen als ze indien nodig prikt, dus de meeste bokkers weten niet waarvoor een spoor dient denk ik. En als het zo erg is, zou die shet echt wel erop reageren

Ik bedoel dat ik het zo erg vind omdat 5-jarige niet weten wat een spoor kan doen. En dus gaan ze er niet normaal mee om. Mijn mening...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:13

Ik weet wel waar een spoor voor is hoor, echt wel. Maar ik ken shetlanders ook. En toen mijn zoontje nog te korte benen had kon ie hem nog niet goed genoeg drijven en ging de shet nogal eens aan de haal. Misschien hebben ze haar een spoor om gedaan om hem een prikje te geven als ie echt de andere kant op rent of iets dergelijks. En dan nog, hou op zeg. Dat kind kan amper een prikje geven. Ze rijdt netter met haar handen en benen dan menig volwassen ruiter. Er is gewoon helemaal niks verkeerds aan de hand. Als kinderen de hele tijd schoppen en onrustig zijn, krijgen ze pas een slechte beenhouding. Er is gewoon niks aan de hand en dat kind is helemaal gek van paardrijden. Ze doet en vraagt vast ook niet om andere dingen. Een hele gezonde hobby en sport. Die zien we dan hopelijk straks niet op straat rondhangen.