Het rijd gewoon niet lekker. Ik kan niet eens meer met rubberen rijlaarzen rijden, laat staan met schoenen!
Eenmaal leer..altijd leer!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

? )
oOliesjeOo schreef:ja dat kan je ook zeggen van rijlaarzen.
dat kan ook altijd een keer fout gaan.
MISTRAL94 schreef:Alleen neemt niet iedereen die verantwoordelijkheid. Je bent ook verantwoordelijk voor de veiligheid van je paard en daar denk je dan blijkbaar niet aan. Want wat als het paard schrikt, je valt maar blijft door je gympen hangen, paard in totale paniek en volkomen blind, en wat als dat paard dan zo de weg op rent? Je kunt er niet op rekenen dat het wel goed zal gaan. Dit soort dingen is gewoon vragen om ongelukken.oOliesjeOo schreef:Dat is natuurlijk een vergelijking waar je helemaal niets mee kan. Net als die wilde verhalen van het niet dragen van en gordel in de auto
daarom snap ik deze discussie ook niet want iedereen is toch verantwoordelijk voor
z'n eigen veiligheid.
oOliesjeOo schreef:daarom snap ik deze discussie ook niet want iedereen is toch verantwoordelijk voor
z'n eigen veiligheid.
draai jij op voor je eigen ziekenhuis en revalidatie kosten? Draai jij volledig op voor de schade die je paard aanricht op straat als je valt... en even doemdenken denk eens aan de kosten wat een overleden persoon allemaal met zich mee brengt.
Axel_Clauw schreef:Ik rijd met mijn legerkisten zolang ik geen nieuwe rijlaarsen krijg![]()
![]()
Mijn laarsen pas ik namelijk niet meer, er zitten gaten in en de voering is eruit gescheurt
dus een stuk veiliger dan gympies

XchantjuhX schreef:oOliesjeOo schreef:daarom snap ik deze discussie ook niet want iedereen is toch verantwoordelijk voor
z'n eigen veiligheid.
Kijk en dit is dus een echt niet doordachte uitspraak...draai jij op voor je eigen ziekenhuis en revalidatie kosten? Draai jij volledig op voor de schade die je paard aanricht op straat als je valt... en even doemdenken denk eens aan de kosten wat een overleden persoon allemaal met zich mee brengt.
Daarom zijn wij niet alleen verantwoordelijk, de staat kost het vreselijk veel geld als je wat overkomt... en denk maar niet dat de 90 eurie per maand aan ziektekosten verzekering alles dekt, voorasl niet als je je bedenkt dat sommige medicatie per spuitje al 800 eurie kost, bv morfine.
Daarom worden belangrijke veiligheids maatregelen verplicht... zoals gordels.
Niets meer aan toe te voegen
Nanna schreef:Lynn_Nikita schreef:ik rjd met bergschoenen
zitten makkelijker dan mn laarzen, zijn breed genoeg en veel profiel, schuif niet door de beugels heen. Vaak ook nog chaps erom
dat doe ik ook
runningkawa schreef:Maar hoe onverstandig ook, goede schoenen en veilige beugels zijn niet verplicht
XchantjuhX schreef:runningkawa schreef:Maar hoe onverstandig ook, goede schoenen en veilige beugels zijn niet verplicht
nee idd...
2. vind ik het er ook niet uitzien.. Ik rijd altijd met leren laarzen of ariatjes
( en chaps).