vossie schreef:6 jaar is ook niet zo heel jong meer vind ik, ze zijn igg wel baby/puber af. Maar vind wel dat een jury er helemaal niets mee te maken heeft hoe oud je paard is! Als je je maar aan leeftijdregels houd en of je dan B rijd met een 3 of 23 jarige daar hoeft een jury niets van te zeggen.
Vorige week reed mijn merrie haar tweede B-wedstrijdje.
Merrie is een 5 jarige Gribaldi, die daarvoor eigenlijk alleen maar VWF Prinsenstad heeft gelopen als 3-jarige en VSN. Voor de rest nog helemaal niets.
Dus ze had de proefjes gereden, maar ze liep niet echt helemaal lekker. Was buiten erg heet, maar tijdens de proef had ze zoiets van: Doe het lekker zelf....
Dus na afloop even een gesprek gehad met de jury. Maar de merrie is eind vorig jaar geopeerd aan haar knie. Is een ocd weggehaald. En eigenlijk zijn we vanaf februari weer aan het rijden, intensief.
Dus als antwoord gaf ik: "ja, ze is nog jong en onervaren". Nou zei de jury, ze is anders al 5 jaar, dus qua bespiering kon er wel meer op....
Toen we met de operatie kwamen, krabbelde ze even terug, toen had ze wel zoiets van: "Ow, hou haar dan maar heel...."