Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pascha7 schreef:Miss_Maya schreef:Ik heb heel die boel hier niet nagelezen .
Maar soms doet men bandages aan bij het volgende :
Een jong paard / paard wat pas kan wijken . Als die gaan wijken kunnen ze zich soms stoten met hun hoef tegen hun been en hun bezeren / het been vuil maken . Dit kan een van de redenen zijn om bandages / getten aan de doen .
En als je paard een keer ijzers heeft is hij der aan gewent én kan hij er niet meer zonder ..
gelu l dat als ze een keer ijzer hebben gehad en dan niet meer zonder kan.
want me pony die er nu niet meer isheeft 14jaar op ijzers gestaan en toen 4jaar niet meer en werd gewoon nog dagelijks gereden. zonder ijzers
sonjim schreef:Mijn gebruik van hulpmiddelen heb ik eerder in dit topic al besproken, maar mij moet wel van het hart dat het vreemd is dat je een paard rijd waar je alleen met dat ene niet passende westernzadel op kunt rijden. Buiten de gevolgen voor de gezondheid van je paard op lange termijn waar de meeste andere je al op gewezen hebben, vergroot je het plezier in het rijden niet echt op deze manier voor je paard. Als het eerst goed lag en nu niet meer doordat je paard afgevallen is, lijkt mij dat hij toch ernstig vermagerd moet zijn. Misschien heeft het nooit lekker gelegen en is hij daardoor zo wild onder het zadel. Mijn paardje ging ooit spontaan bokken bij het passen van een nieuw zadel, de zadelmaker zei dat het paste, maar normaal bokt ze nooit en toen hield ze niet op. Dat kan dus allemaal aan het zadel liggen. Dat een nieuw zadel een hele kostenpost is en niet altijd op korte termijn te realiseren is dat begrijp ik wel, heb ik zelf ook ooit gehad, maar goed ik ben toen gaan wandelen met haar en heb haar pas met het nieuwe zadel weer gereden. Alles kan als je het zelf er maar voorover hebt. Je huidige zadel verkopen is ook een optie, van dat geld kun je dan een passend zadel kopen, lijkt mij
quera schreef:Miss_Maya schreef:Ik heb heel die boel hier niet nagelezen .
Maar soms doet men bandages aan bij het volgende :
Een jong paard / paard wat pas kan wijken . Als die gaan wijken kunnen ze zich soms stoten met hun hoef tegen hun been en hun bezeren / het been vuil maken . Dit kan een van de redenen zijn om bandages / getten aan de doen .
En als je paard een keer ijzers heeft is hij der aan gewent én kan hij er niet meer zonder ..
Hier ben ik het niet mee eens
heb er namelijk 1 staan die kan en met en zonder ijzers(wedstrijd paard rijd in de zomer rondom en in de winter alleen voor
sonjim schreef:Mijn gebruik van hulpmiddelen heb ik eerder in dit topic al besproken, maar mij moet wel van het hart dat het vreemd is dat je een paard rijd waar je alleen met dat ene niet passende westernzadel op kunt rijden. Buiten de gevolgen voor de gezondheid van je paard op lange termijn waar de meeste andere je al op gewezen hebben, vergroot je het plezier in het rijden niet echt op deze manier voor je paard. Als het eerst goed lag en nu niet meer doordat je paard afgevallen is, lijkt mij dat hij toch ernstig vermagerd moet zijn. Misschien heeft het nooit lekker gelegen en is hij daardoor zo wild onder het zadel. Mijn paardje ging ooit spontaan bokken bij het passen van een nieuw zadel, de zadelmaker zei dat het paste, maar normaal bokt ze nooit en toen hield ze niet op. Dat kan dus allemaal aan het zadel liggen. Dat een nieuw zadel een hele kostenpost is en niet altijd op korte termijn te realiseren is dat begrijp ik wel, heb ik zelf ook ooit gehad, maar goed ik ben toen gaan wandelen met haar en heb haar pas met het nieuwe zadel weer gereden. Alles kan als je het zelf er maar voorover hebt. Je huidige zadel verkopen is ook een optie, van dat geld kun je dan een passend zadel kopen, lijkt mij
Karin_deB schreef:sonjim schreef:Mijn gebruik van hulpmiddelen heb ik eerder in dit topic al besproken, maar mij moet wel van het hart dat het vreemd is dat je een paard rijd waar je alleen met dat ene niet passende westernzadel op kunt rijden. Buiten de gevolgen voor de gezondheid van je paard op lange termijn waar de meeste andere je al op gewezen hebben, vergroot je het plezier in het rijden niet echt op deze manier voor je paard. Als het eerst goed lag en nu niet meer doordat je paard afgevallen is, lijkt mij dat hij toch ernstig vermagerd moet zijn. Misschien heeft het nooit lekker gelegen en is hij daardoor zo wild onder het zadel. Mijn paardje ging ooit spontaan bokken bij het passen van een nieuw zadel, de zadelmaker zei dat het paste, maar normaal bokt ze nooit en toen hield ze niet op. Dat kan dus allemaal aan het zadel liggen. Dat een nieuw zadel een hele kostenpost is en niet altijd op korte termijn te realiseren is dat begrijp ik wel, heb ik zelf ook ooit gehad, maar goed ik ben toen gaan wandelen met haar en heb haar pas met het nieuwe zadel weer gereden. Alles kan als je het zelf er maar voorover hebt. Je huidige zadel verkopen is ook een optie, van dat geld kun je dan een passend zadel kopen, lijkt mij
Ik ben het hier helemaal mee eens.
En je zit idd wel allemaal redenen te bedenken waarom je met een slecht passend zadel rijdt.
Maar 1x met een slecht passend zadel rijden is 1x teveel.
Dan verzin je maar een andere oplossing, ook al is hij te druk, maar op lange termijn krijg je hier alleen maar meer problemen mee.
Karin_deB schreef:Als een zadel schuift en op zn plek moet worden gehouden door een borsttuig, ligt het dus niet goed.
En als je de hele week al wandelt losgooit, waarom dan nog die ene keer rijden, die ene keer kan hij dan ook wel niet rijden.
Zolang een zadel niet goed ligt is het onverantwoord om ermee te rijden.
ik doe het altijd om bij wedstrijden omdat het zo supermooi staat.Hoefijzers vind ik ook onnodig als je paard goede hoeven heeft.sonjim schreef:Begrijp ik het goed dat we het de hele tijd hebben over een paard en zadel wat niet van degene is die erover schrijft. Nu snap ik waarom ze geen nieuw zadel kan kopen, wie dot dit wel voor zijn verzorgpaard?
Ik vraag me wel heel stiekum af wat het rijtechnische niveau is van de berijders als ze alleen op een westernzadel kunnen blijven zitten, mijn paard bokt ook wel eens en toch val ik er niet vanaf ondanks mijn veelzijdigheidszadel, maar goed dat was de discussie eigenlijk niet. Ik blijf erbij ondanks de stres waardoor het paard vermagert is, dat je niet moet rijden met een slecht passend zadel. Ik ben geen heilige en heb dit in mijn onkunde ook een keer gedaan, tot ik de veearts erbij haalde en die zei dat het aan mijn zadel lag, toen ben ik gaan wandelen met het paard en heb gespaard voor een nieuw zadel.
Ze zijn wel grappig en het is leuk om een setje te hebben maar meer niet. Geef mij maar peeskappen, dat vind ik (vooral bij springen etc.) erg belangrijk
gezien de beginpost zowiezo want ik heb het niet doorlezen allemaal
Harvest_Moon schreef:bandages, nee die zijn in mijn ogen eigenlijk nergens goed voor
runningkawa schreef:Zien mensen nu echt de rode letters niet??

.