Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daniella74 schreef:Zou jij je paard na het rijden met peesbeschermers laten staan (vergeten),
daniella74 schreef:zou jij een stang en trens inhangen als je niet weet hoe je er mee moet rijden,
daniella74 schreef:Daarnaast hebben idd (sub)topruiters met hun uitspraken en trainigsmethoden ook aardig wat schade aangericht.
daniella74 schreef:Iedereen maakt fouten, veel mensen maken hun fouten uit onwetendheid en leren er ook weer van dat is ook meestal niet het probleem.
daniella74 schreef:Zolang onwetende mensen gek worden gemaakt om vooral DAT paard te kopen of juist van DIE persoon les te hebben en de onwetendheid dus bewust in stand wordt gehouden is het wel een kwalijke zaak.
Arabesk schreef:deze paarden kan je toch ook bomproof maken door ze te laten wennen aan dingen
immers onze kwpn knollen van de politie schrikken ook niet van een papiertje en zijn van hetzelfde ras....
Esperanza schreef:En ik snap niet (met de beste wil van de wereld) waarom je zo nodig een paard moet wat je niet aankan/aandurft.. waarom zou je dat jezelf en je paard aandoen? Dat is vragen om ellende (en ongelukken)
Goofy44 schreef:Alles t/m Z2 zou ik niet eens sport durven noemen.....
Goofy44 schreef:Probeer nou eerst eens iets te lezen, het dan te begrijpen en er dan op te reageren. Z2 is voor mij groep 8. Daarna begin je pas met het echte werk.
Marije1984 schreef:Mijn vorige merrie ook. Dat is een driekwart jaar goed gegaan totdat ze haar veulen kreeg en na een half jaar weer aan gang moest. Het klikte totaal niet meer. Paard in protest stilstaan en niet voorwaarts willen. Hard achterwaarts. Na een half jaar had ik het gehad. Ik had geen vertrouwen meer in het paard. Ik heb heel dapper het staken eruit gereden en heb het paard van de hand gedaan. Inschattings fout volgens jou!
Goofy44 schreef:Wat je stelt is gebaseerd op onzin. Wat je preekt, is wat in bepaalde kringen als evangelie wordt verkondigd.
Goofy44 schreef:Ook voor de top is het spel naast het winnen, bedoeld om van het winnen zo veel mogelijk geld te verdienen. Dressuursport zelf levert weinig op.
Goofy44 schreef:Omdat het meeste in dressuur en sport op een illusie is gebaseerd, hebben we vooral mensen nodig die conform het evangelie dit soort meningen verkondigen.
Goofy44 schreef:Het merendeel van de meiskes denkt nauwelijks na over wat ze doen, de andere categorie denkt na een clinic of een stal schoonmaken bij een "top ruiter" of iemand die in de picture loopt, dat ze het licht gezien hebben.
Goofy44 schreef:Het voorbeeld van een staker werd gegeven omdat een top-ruiter niet in staat is, een staker aan de hulpen te krijgen. Over het algemeen bijt de topruiter in het zand.
Goofy44 schreef:Lees eens in de persberichten wat de uitspraken zijn van onze top. Waarom een heet paard zo goed is in de ring. Je kan een paard ook heet maken door de manier van rijden. Een heet paard beweegt anders. Er is een verschil tussen hoe het met dressuur zou moeten en wat er in de praktijk wordt gedaan.
fransje23 schreef:Marije1984 schreef:Mijn vorige merrie ook. Dat is een driekwart jaar goed gegaan totdat ze haar veulen kreeg en na een half jaar weer aan gang moest. Het klikte totaal niet meer. Paard in protest stilstaan en niet voorwaarts willen. Hard achterwaarts. Na een half jaar had ik het gehad. Ik had geen vertrouwen meer in het paard. Ik heb heel dapper het staken eruit gereden en heb het paard van de hand gedaan. Inschattings fout volgens jou!
Dit klinkt meer als een paard dat een lichamelijk probleem had dan dat het aan het karakter of "de Klik" ligt.
daniella74 schreef:Je kunt het onervaren mensen niet kwalijk nemen dat ze vertrouwen op een instructeur die wellicht een dubbele agenda heeft en ik zou deze mensen niet per definitie dom willen noemen, dat is erg kortzichtig.