Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Siebjelover schreef:Echt niet...als je goed kunt rijden luistert je paard heel goed naar je been.
Ruikt hier sporen van een Penny
__xBeauty schreef:Siebjelover schreef:Echt niet...als je goed kunt rijden luistert je paard heel goed naar je been.
Ruikt hier sporen van een Penny
moet je perse goed kunnen rijden , voordat je paard naar je luistert ?
daar denk ik anders over
Ik heb liever sporen om zodat ik mijn handen dan vrij heb. 

Lenja schreef:Btw, plaats volgende keer in je bericht ff wat hoofdletters, punten en leestekens a.u.b.

*hahhaha* Maar nu kan ik ook geen zweep gebuike omdat als ik haar een tikje geef ze gaat liggen"
Dat komt door VD en ze ging altij liggen als ze echtniet luistere en ik haar een flinke tik moest geven nu heb ik haar liggen geleert door rustig tikken kan je het eigenlijk niet noemen. maar aan haar kont komen en down zeggen en nu ben ik aan het proberen om haar dan met down nnaar beneden te krijgen!
VValar schreef:Waarom doe je een spoortje om als je die toch nooit gebruikt?![]()
Ik rij altijd met sporen, vaak ook met zweep er nog bij. Lopen zal ie!
Beetje door de war uit gelegd ik bedoelde dat ik spoortjes heeeeeeeeeeeeeeeeeel soms om heb als die echt niet wil maa rik heb ze lieve rniet om!

SkullHorse17 schreef:beste bokkers
ik vraag me eens af heb je altijd sporen of een sweep nodig in dressure om te zorgen dat je paard beter naar je luistert???? i
k vraag me toch af wat vinden jullie daarvan
jillxnena schreef:ik heb altijd een zweep bij me ik ben eigenlijk tegen IJZEREN-sporen ik heb plastice horka spoortjes dat is alleen om een beetje te laten merke van ophouden nu. Maar die gebruik ik ook bijna niet.
Miss_Maya schreef:*Lacht zich ziek*
Een prachtig voorbeeld van een Penny
cindysponys tem jij maar braaf ja

zwarteroosje schreef:Het is idd de kunst om je paard zonder te rijden