- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...check - rij met setjes en wat is het probleem? Ik kan bandageren, ik les (en enorm duur nog ook), ik was zelf mijn zooi uit... iemand schreef dat het te maken heeft met oog voor het totaal en dat vond ik echt heel mooi uitgelegd.
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...check - ik rij graag met Ankydekjes. Heb er niet zoveel maar het is echt super om eens een keer niet een loodzwaar doorweekt sjabrak van je paard af te halen na de training, die dan ook gelijk gewassen moet. Maar wat kan het iemand in vredesnaam schelen met welk merk ik rij?
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...Herken ik niet bij mezelf en niet in de omgeving.
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...Ik zie hier nooit iemand met hulpteugels rijden, niet eens een martingaal.
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren) Bij ons gaat alles dagelijks naar buiten. Sommigen blijven zondags op stal maar dan komen ze er nog uit om gewerkt te worden.
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :SHerken ik niet.
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...Tja, je kunt met elk paard zomaar niet door het verkeer....
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...En dat is maar goed ook anders zouden er veel meer ongelukken gebeuren. Niet iedereen woont op de Veluwe oid.
Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...Wat een onzin. Wat is nou je probleem weer met bandages? Heb je ooit gekeken naar de geringe bescherming van een peesbeschermer, hoe broeierig die dingen worden en hoeveel zand daaronder komt na een ritje blubber?
bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was
... peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af... Als jij mijn was doet, of een nieuw paard voor me koopt als de mijne zich kreupel tikt mag je zeuren.
En peesjes zijn absoluut niet efficienter, alleen sneller om te doen voor de ruiter. Hoewel het niet eens veel scheelt als je een geoefend bandageur bent.
Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...Wat een rare mensen ken jij.
En rijden een B proef, met zweep & sporen... Beter mee verlegen dan om verlegen. Dat je ze erbij hebt wil niet zeggen dat je ze gebruikt? Maar je zult ze maar nodig hebben en er geen bij hebben...
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)Des te veiliger. Zelf rij ik alleen mijn lessen en straks de concoursen met cap en ik heb nog nooit een bp omgehad maar ik vind het alleen maar verstandig van de gebruikers. Overigens heb ik nog nooit een bp irl gezien dus het zal wel sterk overdreven zijn.
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel.. Hangt dat tegenwoordig van je beugellengte af? Goh, vreemd dat ik steeds blijf zitten dan... Ik lig persoonlijk eerder in het zand met korte beugels dan met lange, kom veel eerder naast het zadel te zitten en balans weg is einde oefening met bepaalde paarden...