heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:40

Laura24 schreef:
samflame schreef:
ik zei toch ook dat ik het nie K*t bedoelde.....
dus dan kat ik haar toch niet af....en zekr niet op haar rij stijl
en als die laatste zin op mijn slaat
moet ik je terleurstelle want mijn paard en ik hebben nogal een goeie band
en ik weet zekr dat zij heel blij is met een baasje zoals mijn...
en zoals ik al aan het begin heb gezegt vind ik het belangrijk dat je een team vormt met je knollie

Hoe je het bedoelde maakt mij niets uit, desondanks kan je goed zeiken imo
Die zin is gewoon algemeen bedoeld...Zeg niet dat dat niet voor jou geldt...Wil alleen maar zeggen dat echt niet eidereen eropuit is om hogerop te komen en dat dat imo ook niet het belangrijkste is

Niet iedereen wil hoger op komen nee, maar wel verder leren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:44

KsVrPy schreef:

?? Sorry hoor, begint laat te worden, nu volg ik je niet meer Clown

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:45

Laura24 schreef:
KsVrPy schreef:

?? Sorry hoor, begint laat te worden, nu volg ik je niet meer Clown

verkeerde quote Knipoog over dat iedereen hoger op wil komen Knipoog

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 10:58

nja zullen we even stoppen met het op elkaar afreageren :S het gaat hier om een discussie dus katten of whatever heeft geen zin... lijkt mij...
gelukkig zijn er nog mensen die zeggen wat hun ervan vinden zonder een ander af te zeiken, ook al zijn ze het niet/deels met mij eens respect Haha!!
&nd nog een keer ik heb niks tegen setjes, maar als het ten koste gaat van je paard/rijerij heb ik er wel wat tegen...

xxx

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:00

Op welke manier gaan setjes ten koste van je paard dan? Bedoel je qua geld ofzo?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:18

Laura24 schreef:
Op welke manier gaan setjes ten koste van je paard dan? Bedoel je qua geld ofzo?

zelfde vraag Lachen Clown

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:38

Ik heb 3 maanden geleden een 14 jarige pony gekocht, en die rijd
ik ook met zweep en sporen. Als een pony nou van jongs af aan is aangeleerd
om met sporen te rijden, dan weet ie niet beter.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:07

Ik ben het helemaal met je eens qua "paard zijn" .. Mensen vergeten vaak dat hun paard behalve hun bezit, ook nog gewoon een paard is en dus ook graag naar buiten willen om lekker uit te rennen.. Je moet mijn paarden eens zien als ze naar buiten gaan.. Ik weet zeker dat ik ze iets af zou nemen als ik ze 24/7 binnen laat staan..
Qua setjes en dure kleding enz enz.. Ja ik kan me er ook aan ergeren als een kindje van 7 en haar a-pony helemaal behangen zijn met dure dingen..
Maar als ik het geld zou hebben,, en zou kunnen missen,, zou ik het ook doen!
Qua hulpteugels etc. Ik kon het nut er al nooit van inzien,, kan het nu nog niet.. Misschien ooit nog een keer bij een ander paard, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk..
Achjaa.. als andere mensen het zo doen,, en ze komen er ver mee,, dan zal het wel succesvol zijn voor ze.. Voor mij iig niet!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 14:15

qua setjes bedoel ik niet geld...maar aan andere kant ookwel Tong uitsteken lekker vaag Clown ... ik bedoel dat mensen in de duurste uitrustingen rijden maar les is toch te duur :S dan heb ik zoiets besteed eerst geld aan je rijerij en zorg dat je dat in orde hebt! als je jong bent, leer je het makkelijkste/snelste dingen dus kun je later altijd nog die setjes gaan kopen Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:18

Ik ga even wat erge offtopic splitsen uit dit topic Lachen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:25

Laura24 schreef:

Minder = meer Laura. Zie mijn site.

Zelf ben ik minstens zo Penny als welke setjes-Penny ook.

Deze twee dingen leveren voor MIJ dus een interessant uitdaging op om de paar dingen die ik gebruik helemaal naar mijn smaak en kwaliteitseisen voor het paard in te vullen.

Afbeelding

Ik heb drie jaar gezocht naar en gespaard voor dit zadel. Inmiddels heb ik ook een 19de eeuwse rijstok gevonden ter vervanging van mijn eigen makelij.
Paardrijden doe je voor je lol toch? Ik heb ook lol van mooie spullen daarbij. Noem mij een overjarige Penny en ik geef je helemaal gelijk hoor Haha!

Moraal van dit verhaal? Als je het nodig vindt om een paard met jouw gewicht te belasten, GENIET er dan zoveel mogelijk van Pling

HC

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:34

colette_007 schreef:
qua setjes bedoel ik niet geld...maar aan andere kant ookwel Tong uitsteken lekker vaag Clown ... ik bedoel dat mensen in de duurste uitrustingen rijden maar les is toch te duur :S dan heb ik zoiets besteed eerst geld aan je rijerij en zorg dat je dat in orde hebt! als je jong bent, leer je het makkelijkste/snelste dingen dus kun je later altijd nog die setjes gaan kopen Clown

joh... ik heb nog nooit iemand in een setje gezien met een spandoek erbij ala: "ik geef al mijn geld uit setjes maar aan (prive)lessen doe ik niet.."
heb net ook even mijn dochter gecontroleerd maar die heeft evenmin een stempel voor d'r hoofd staan... ga er dus maar vanuit dat andere mensen die setjes hebben evenmin een stempel voor hun hoofd hebben.

Er al eens aangedacht dat het ook samen gaat... setjes en (extra/privé) lessen? Pling

en als je uit eigen ervaring put.... 1 zwaluw maakt nog geen zomer...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:36

Ik vind het heerlijk om hem aan te kleden met setjes, met duur spul etc, zover ik me dat kan veroorleven. Paardensport is en blijft een elitesport. Tsjaa.. Ik weet niet. Ik loop graag op concours, ik groom een vriend van me. Nou heerlijk toch. Al die wedstrijdruiters, allemaal passie om te winnen, de spanning is af en toe om te snijden. Het ligt mij wel eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
En over die verschillende bitten en oliebol, je moet toch iets proberen? Ik rij nu op een pony die alle kanten op stuitert met d'r koppie. Sinds ik vanochtend met superlange beugels heb gereden, ontdekte ik dat ie rustiger werd, en ja van de week ga ik een dressuurzadel proberen (heb nu een springzadel). Het gaat om het paard, maar ergens is het toch wel mooi.
Ook heb ik wel eens een ander bit geprobeerd... Zo erg is dat toch niet? Je moet toch een weg voor beide zien te vinden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:46

inderdaad, de wedstrijdsfeer is heerlijk! Al de gevoelens daar zijn zo intens. Iedereen wil winnen maar niemand wil er aan denken om de band met het paard niet te verliezen. Zij die die band niet kunnen verliezen, tja, die winnen ook niet

Verder kan ik me helemaal vinden in je eerste post, hoewel ik ook wel eens graag een setje op heb, ga ik net zo goed naar de les met een setje dat totaaaaal niet bij elkaar past hoor Haha! Aan de andere kant is er een van mijn paarden die (nog?) niet het bos in komt met mij. Gewoon omdat dat nog onmogelijk is, ze schrikt nog van alles en dat zou veel te gevaarlijk zijn, de andere twee neem het liefst van al mee naar buiten.. Haha! Als ik mag kiezen tussen een wedstrijd of een buitenrit, ga ik voor de buitenrit! Ook al rijd ik graag wedstrijd.

Voor mij draait paardrijden er om, om met zo min mogelijk hulpmiddelen je paard aan de lichtste hulpen te laten lopen. Je moet gewoon een band op bouwen met je paard en van daaruit werken. Ik snap niet hoe sommige mensen met een paard kunnen rijden zonder er iets mee te hebben. Elk paard dat ik al gereden heb had ik een 'klik' mee, en dat mis ik soms toch wel op wedstrijd, een combinatie die echt 'bij elkaar' hoort... Lachen

Paardrijden is dan wel een elite sport, maar eigenlijk zijn de dieren veel te eerlijk en veel te veel waard om het alleen maar als een 'elite sport' te behandelen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 17:15

jep vind ik ook wedstrijden zijn SUPER leuk... maar er was iemand die net iets zei over spandoek met tekst van ik geef al mijn geld uit aan setjes, nee dat zie je ook .. niet altijd.. (maar soms dus wel Tong uitsteken) aan hem/haar zelf, maar als je met ze praat kom je er wel achter Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:32

Hmm, ken genoeg mensen met setjes, maar niemand die daardoor geen (prive)les neemt... Clown

Mies_Senda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:33

setjes? Sorry maar heb geen zin om heel dit topic bij te lezen om een reactie te plaatsen Tong uitsteken Kan iemand me even bypraten waar het over gaat Haha! ?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 17:35

ja ik dus wel... en daar heb ik een hekel aan, vooral als ze echt bagger rijden!!
@mies--> iedereen leest alleen de eerste zin over setjes... (lees vooral even verder, dan word het pas interesant;p)
ehm nja eerste paar paginas gaf men zijn mening, toen 3 pagina's vol met elkaar ff afmaken en nou beginnnen er gelukkig weer mensen serieus erop te reageren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:59

Mies_Senda het is niet de bedoeling dat je maar een woord leest van een heel bericht Knipoog Wij moeten je niet bijpraten als alle informatie in het topic gegeven word Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:32

colette_007 schreef:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...

check - rij met setjes en wat is het probleem? Ik kan bandageren, ik les (en enorm duur nog ook), ik was zelf mijn zooi uit... iemand schreef dat het te maken heeft met oog voor het totaal en dat vond ik echt heel mooi uitgelegd.

- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...

check - ik rij graag met Ankydekjes. Heb er niet zoveel maar het is echt super om eens een keer niet een loodzwaar doorweekt sjabrak van je paard af te halen na de training, die dan ook gelijk gewassen moet. Maar wat kan het iemand in vredesnaam schelen met welk merk ik rij?

- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...

Herken ik niet bij mezelf en niet in de omgeving.

- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...

Ik zie hier nooit iemand met hulpteugels rijden, niet eens een martingaal.

- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)

Bij ons gaat alles dagelijks naar buiten. Sommigen blijven zondags op stal maar dan komen ze er nog uit om gewerkt te worden.

- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S

Herken ik niet.

- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...

Tja, je kunt met elk paard zomaar niet door het verkeer....

- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...

En dat is maar goed ook anders zouden er veel meer ongelukken gebeuren. Niet iedereen woont op de Veluwe oid.

Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...

Wat een onzin. Wat is nou je probleem weer met bandages? Heb je ooit gekeken naar de geringe bescherming van een peesbeschermer, hoe broeierig die dingen worden en hoeveel zand daaronder komt na een ritje blubber?

bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was Tong uitsteken Clown ... peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af...

Als jij mijn was doet, of een nieuw paard voor me koopt als de mijne zich kreupel tikt mag je zeuren.
En peesjes zijn absoluut niet efficienter, alleen sneller om te doen voor de ruiter. Hoewel het niet eens veel scheelt als je een geoefend bandageur bent.

Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...

Wat een rare mensen ken jij.

En rijden een B proef, met zweep & sporen...

Beter mee verlegen dan om verlegen. Dat je ze erbij hebt wil niet zeggen dat je ze gebruikt? Maar je zult ze maar nodig hebben en er geen bij hebben...

Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)

Des te veiliger. Zelf rij ik alleen mijn lessen en straks de concoursen met cap en ik heb nog nooit een bp omgehad maar ik vind het alleen maar verstandig van de gebruikers. Overigens heb ik nog nooit een bp irl gezien dus het zal wel sterk overdreven zijn.

rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

Hangt dat tegenwoordig van je beugellengte af? Goh, vreemd dat ik steeds blijf zitten dan... Ik lig persoonlijk eerder in het zand met korte beugels dan met lange, kom veel eerder naast het zadel te zitten en balans weg is einde oefening met bepaalde paarden...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:38

ik ben het wel met je eens Ja

ik laat mn paard zowieso elke dag de stal uit, de paddock in (in de winter mag hij de wei niet op), ik rij meestal buiten met een bitloos hoofdstel, wel met zadel want zonder zadel is niet te doen bij mn pony Knipoog

ik snap gewoon echt niet dat mensen met zweep/sporen/slof of weet ik veel wat gaan rijden, ik snap het gewoon echt niet..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:44

tjitseee schreef:
ik snap gewoon echt niet dat mensen met zweep/sporen/slof of weet ik veel wat gaan rijden, ik snap het gewoon echt niet..

En wat doe jij dan om de achterbenen maximaal onder te laten treden, of net iets meer buiging te vragen dan je paard voor je kuit wil doen?
Hoe werk jij grensverleggend qua reactie op je kuit als er geen overtreffende trap meer is?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:50

Urielle schreef:
tjitseee schreef:

En wat doe jij dan om de achterbenen maximaal onder te laten treden, of net iets meer buiging te vragen dan je paard voor je kuit wil doen?
Hoe werk jij grensverleggend qua reactie op je kuit als er geen overtreffende trap meer is?

Ik betwijfel of dat voor haar van toepassing is Knipoog Aan het profiel te zien....

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:51

Laura24 schreef:
Urielle schreef:

Ik betwijfel of dat voor haar van toepassing is Knipoog Aan het profiel te zien....

klopt Tong uitsteken

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:52

Ik ben het met Alane eens.
Je moet er niet zo'n probleem van maken.
Het zijn niet jouw paarden. Knipoog
En ik rij op wedstrijd nóóit met peesbeschermers oid. Dat mag niet volgens de regels. Lijst
alleen met inrijden misschien, en ook dat doe ik nog niet.
Ik snap niet waarom je hier allemaal trammelant van maakt. Knipoog