Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Een goede ruiter valt niet van zijn paard

Mee eens
86 (16%)
Niet mee eens
439 (83%)

Totaal aantal stemmen: 525


traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:39

Tuurlijk! Vallen hoort erbij.. Je leert er héél veel van! En niemand kan élk moment voorspellen wat je paard gaat doen. En als een goede ruiter op verschillende paarden rijd dan ken je ze ook niet door en door, dús als hij een onverwachte beweging maakt val je er soms inderdaad af. Boeiend?

Volgens mij kan niemand zeggen dat dit niet mag, omdat iedereen er wel eens afvalt. Zoniet? Dan zetten we je even op een mooie opgefokte hengst en laten we je even langs een drukke snelweg galoperen.

het ligt dus gewoon aan de ruiter, maar ook aan het paard waar je op zit (duhh).

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:24

Niet mee eens.
Iedereen kan van een paard af vallen. De één sneller als de ander. Maar het hangt helemaal van de situatie af.. Lachen

Sannii
Berichten: 543
Geregistreerd: 08-09-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:42

Ilsemarie schreef:
Een paard is en blijft een dier, dat kan altijd onverwachts schrikken. Een mens is en blijft een mens, dat kan altijd onverwachts reageren. Oftewel... je moet gewoon zo goed mogelijk inspelen op de ontstane situatie en lukt je dat niet dan val je eraf maar dat zegt niet dat je geen goede ruiter bent! Dat is in mijn ogen de grootste onzin die ik ooit gehoord heb Nagelbijten / Gniffelen Als je goed geconcentreerd bent en vaker van een paard afgevallen bent dan reageer je vaak beter in spontane situatie's die al eens eerder voorgekomen zijn waardoor je er niet afvalt, maar dat moet je ook leren. Leren inspelen op situatie's gaat altijd met vallen en opstaan. Naarmate je meer bokken meegemaakt hebt leer je dat ook beter uit te zitten, naarmate je meer plotselinge wendingen hebt meegemaakt leer je dat ook beter uitzitten. Het heeft in mijn ogen meer te maken met de ervaring die je hebt met vallen en de situatie's die daaraan voorafgaan dan aan hoe goed je wel of niet kan rijden.


hélemaal mee eens !

Juliie

Berichten: 28
Geregistreerd: 29-11-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:19

Idd, een goede ruiter kan ook van zijn paard afvallen!

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:33

Een goede ruiter kan van z'n paard vallen. Een paard is een vluchtdier, als een goede ruiter rijd, en het paard schrikt, kan diegene alsnog vallen. Paarden kunnen uit angst rare sprongen maken, en al willen ze iemand eraf hebben, kunnen sommige doorgaan tot diegene eraf is. Maargoed, wat word bedoeld met een goede ruiter? Iemand die ZZ rijd maar bij een bokkend paard ofzo niet goed kan blijven zitten. Of een ruiter die overal opstapt en op bokkende paarden zo blijft zitten.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:24

Ik denk dat een goede ruiter door omstandigheden van een paard gegooid kan worden en je kunt ook nog eens vallen omdat je paard valt. Maar zomaar van een paard vallen vind ik niet bij goede ruiters horen. Het is maar hoe je "vallen" opvat, hè?

YDWINE

Berichten: 925
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: leeuwarden (friesland)

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:30

Tja, iedereen valt wel eens van zijn paard. Of je nou een goede ruiter bent of een minde goede ruiter, maakt niet uit (vind ik..). Vallen en opstaan hoort er nou eenmaal bij.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:48

Ook een goede ruiter kan van zijn paard vallen natuurlijk... lijkt mij.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:57

hangt er vanaf. Als spring/crossruiter zul je er echt wel eens naast liggen, als je alleen maar dressuurt, gebeurt dat minder vaak. Ernaast liggen als het paard een onverwacht pasje opzij doet vind ik niet meer kunnen bij een redelijk ervaren ruiter, maar er zijn situaties waarin het onmogelijk (of onverstandig) is om boven te blijven.

SatisJ_
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:12

Ik vind dat een goede ruiter van z'n paard af mag vallen.. Kijk naar Anky.. of naar Edwardt.. alsof die nooit gevallen zijn laatst jaar.. Bloos Tong uitsteken

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:38

Tja..iedereen valt wel eens van zijn paard af ..toch ? Bloos

Darts_Horses
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:47

idereen kan wel een keertje van zijn paard of pony vallen of je nou B of Zz rijd

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Mag een goede ruiter van zijn paard vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:20

Tuurlijk mag dat! Soms zijn (jonge) paarden gewoon niet te zitten. Waarom zou een ruiter met 'naam' dan wél moeten blijven zitten en een 'onbekene' ruiter wel mogen vallen?!