Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:25

horseyfries schreef:
Jouw negatieve mening over LDR is zo goed gevormd dat je niet eens een LDR getraind paard eruit kunt pikken als hij wat hoger ingesteld is?
Waar haal je die wijsheid vandaan en wat heeft dit met de discussie te maken? Volgens mij haal jij nu wat topics door elkaar Ach gut
horseyfries schreef:
Ik ken circusartiesten genoeg die hun paarden ook die kunstjes laten doen zonder dat ze hoofdstel of zadel op hebben dus dat is helemaal niet zo exceptioneel als jij blijkbaar denkt.
Ikzelf heb me daar niet mee bezig gehouden maar heb wel op een paard gereden met alleen een touw om zijn hals en daar alle Z2 oefeningen mee kunnen rijden die hij kende (appuyementen, contragalop, wissels) dus ik geloof wel dat dat kan.
Ik zeg nergens dat je een paard niet zo kunt trainen dat hij dit doet, wat ik bestrijd is de opmerkingen waarin gezegd wordt dat hij zich laat bijten en niets terug doet terwijl je hem duidelijk met iets ziet steken richting het paard en ook wegdraaien terwijl de beschrijving zegt dat hij doodstil bleef staan.
Nou, tenminste bleef ie heel wat stiller staan dan jij of ik zouden doen. Verder kan jij niet zien of ie wegdraait en het stokje naar voren steekt, of dat ie zo van het begin af al stond (foto weet je wel, kan je niet altijd alles op zien Knipoog )
horseyfries schreef:
Verder is het natuurlijk heel fijn om aan te nemen dat hij zijn zweepje als aanwijsstokje gebruikt maar die omschrijving heb ik al vaker gehoord van mensen die in werkelijkheid heel andere dingen met aanwijzen bedoelden dan ik dacht.....
Clown Clown
DAT ben ik volledig met je eens Ja , maar of dat hier ook geldt, dat weten wij gewoon niet. Het feit dat jij meteen aanneemt dat dit voor hem ook geldt, doet wel vermoeden dat jij niet gelooft dat dit mogelijk is, of dat er iemand is die dit werkelijk zo toepast.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:07

Alvast excuses als ik een verkeerde conclusies trek..
Ik heb het artikel in de amazone ook gelezen en was wel onder de indruk.
Ik begin langzamerhand wel te balen van al deze verschillende manieren en methoden en ik vraag me ook af of het ooit goed zal doen.
Wat ik me af vraag is, of er in dit topic al genoemd wordt dat zijn meeste foto's in een bak gemaakt zijn.
Waarschijnlijk is die bak helemaal afgesloten en kan het paard dus bijna niet worden afgeleid.
Hij kan ook nergens heen als het fout gaat. Wat ik ook niet helemaal heb op kunnen maken is of zijn paarden al gewoon waren ingereden of hij die jong heeft beleerd.
Dit zijn natuurlijk ook allemaal factoren die meespelen toch? Ik bedoel, ik heb geen bak, maar wei... Dus een hoop afleiding. Mijn paard heeft veel problemen gehad omdat zijn vorige eigenaren zoveel druk legden op zijn hoof tijdens de dressuur en hij was al 7 toen ik hem kocht.
Het is dus wel een heel verschil in wat voor situatie je woont.
Wat er ook nog eens bij komt kijken... Hij heeft waarschijnlijk de hele dag de tijd om met zijn paarden bezig te zijn.
De meesten van ons hebben ook nog school of/en een baan dus geen tijd in overvloed, toch?

Ik vind het trouwens wel heel knap wat hij met zijn paarden doet..
Vind wel dat veel manieren van rijden worden afgekraakt, maar goed... Wat ik al zei, het is noooooit goed Tong uitsteken

Wat vinden jullie hiervan, of heb ik nu een mening getypte die al 5 keer op dit topic staat? Pling
Ik had geen tijd om alles te lezen.. Verdrietig

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:35

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:
Jouw negatieve mening over LDR is zo goed gevormd dat je niet eens een LDR getraind paard eruit kunt pikken als hij wat hoger ingesteld is?
Waar haal je die wijsheid vandaan en wat heeft dit met de discussie te maken? Volgens mij haal jij nu wat topics door elkaar Ach gut

Volgens mij begon je er zelf over en ben jij dus degene die zo langzamerhand de kluts kwijtraakt.
Geeft niet hoor, stug blijven volhouden! Vork Haha!

QQQQ schreef:
Nee, hoor, da's heel simpel: Van LDR heb ik véél meer gezien, waardoor ik een goede mening heb kunnen vormen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:03

..zucht..omloggen Q! Gestoord

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:04

Je geheugen werkt ook maar net zoals het je uitkomt.... Knipoog
horseyfries schreef:
Zo zijn er veel zwendelaars rijk geworden....
Het zal mijn nuchtere Groningse inborst zijn, ik ben niet zo snel overtuigd als jij blijkbaar.... Gek dat je wat betreft LDR dan wel weer moeilijk te overtuigen bent... Haha!
Oh nee, ik snap het al, je hebt een DVD gezien dus je mening was al gevormd..... Vork

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:12

In die opmerking gaat het om het snel overtuigd zijn of niet, ik noem slechts als voorbeeld jouw overtuiging wat betreft LDR, vervolgens ga jij daarop door en dan ben ik volgens jou off topic bezig?
Best hoor, als dat je gelukkig maakt: het was vreselijk offtopic en ik heb jou ook nog gedwongen om ook offtopic te gaan daardoor. Het spijt me werkelijk vreselijk!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:29

Op het Ultimate Dressage Forum is geprobeerd de geheimen van LDR en de voordelen ervan uit te leggen. Die pogingen zijn stuk voor stuk noodlandingen geworden. Die meisjes daar rijden misschien allemaal slechter, ze zijn ook minder gemakkelijk met een minder goed verhaal te overtuigen. Daarmee ondersteun je de discussie over LDR niet, je zorgt als voorstander van LDR voor nog meer weerstand en dan met name uit de USA, Canada en Australië. Als je het niet kan uitleggen en mensen niet kan overtuigen, dan lijkt het me beter om niet in het diepe te springen....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:56

Je kunt alleen mensen overtuigen die overtuigd willen worden....

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 06:49

horseyfries schreef:
Je kunt alleen mensen overtuigen die overtuigd willen worden....
*LOL* Ja, wel als je argumentaties weinig overtuigend zijn Ja

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:55

Of als je tegenstanders blind en doof tegelijk zijn als het erop aankomt....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:59

Goofy44 schreef:
Op het Ultimate Dressage Forum is geprobeerd de geheimen van LDR en de voordelen ervan uit te leggen. Die pogingen zijn stuk voor stuk noodlandingen geworden. Die meisjes daar rijden misschien allemaal slechter, ze zijn ook minder gemakkelijk met een minder goed verhaal te overtuigen. Daarmee ondersteun je de discussie over LDR niet, je zorgt als voorstander van LDR voor nog meer weerstand en dan met name uit de USA, Canada en Australië. Als je het niet kan uitleggen en mensen niet kan overtuigen, dan lijkt het me beter om niet in het diepe te springen....

Trouwens apart dat je hiermee aankomt maar als je er dan toch over begint....
Mijn argumenten waren zo slecht dat ik binnen een paar dagen niet meer op het forum kon komen....
Waarom wordt iemand met zulke slechte argumenten gelijk geband???
Dat zegt mij heel veel over de mensen die zich daarmee bezig houden. Open, eerlijk en vrije meningsuiting? Ammehoela, alleen maar horen wat we willen horen, lezen wat we willen lezen en voor de rest? Zijn we doof en blind tegelijk OF gooien we diegene gewoon van het forum zonder dat er één verkeerd woord gezegd is. Zegt véél over hen!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:12

Er zijn meer mensen in NL die op deze manier werken, op basis van vriendschap en wederzijds respect.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:15

Volgens mij als je van paarden houdt streef je altijd naar een vriendschappelijke band. En zonder wederzijds respect, weinig prestaties.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:47

pirelli_girl schreef:
Wat ik me af vraag is, of er in dit topic al genoemd wordt dat zijn meeste foto's in een bak gemaakt zijn.
Waarschijnlijk is die bak helemaal afgesloten en kan het paard dus bijna niet worden afgeleid.
Hij kan ook nergens heen als het fout gaat.

Op z'n site en in z'n film is te zien dat z'n paarden buiten (ook op het gras) net zo goed meewerken (al gaan ze wel lekker gras eten als ze daar toevallig op liggen met Nevzorov ernaast liggend Haha! ). De reden dat hij veel in een verlichte binnenbak werkt is vrij simpel: in het donker en in het Russische klimaat ('s winters 10x kouder als hier, 's zomers 10x heter) schiet het niet erg op.

Citaat:
Wat ik ook niet helemaal heb op kunnen maken is of zijn paarden al gewoon waren ingereden of hij die jong heeft beleerd.

Nevzorov heeft 4 of 5 paarden en die heeft 'ie omdat anderen ze niet meer wilden. Die paarden (3 zeker, maar ik geloof allemaal) zijn in eerste instantie door anderen op de in Rusland gangbare wijze beleerd (althans, dat is geprobeerd) maar daar verzetten ze zich zo tegen dat ze gevaarlijk werden.

Citaat:
Wat er ook nog eens bij komt kijken... Hij heeft waarschijnlijk de hele dag de tijd om met zijn paarden bezig te zijn.

Nevzorov is lid van het Russische parlement en heeft dus ongeveer evenveel tijd voor z'n paarden als een van onze kamerleden zou hebben... Bovendien heeft 'ie naast z'n paarden nog wat hobby's, zoals films maken en boeken schrijven.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:15

Hoe komt het dat mensen zich zo verzetten tegen dingen die zonder dwang bereikt worden.
Gelooft men werkelijk dat paarden domme, gedachtenloze en emotieloze dieren zijn waar we alles mee kunnen doen? Helaas is dat laatste waar en laten veel paarden dingen gebeuren, waarom?
Omdat paarden biologisch gezien geneigd zijn tot samenwerken (kuddegedrag) en leiding snel accepteren, en als het mensne niet helemaal lukt is er ergens in de ruitersportzaak wel een tuigje of een touwtje te krijgen wat het paard dwingt.
Het verschil in vriendschap en onderwerping is eigenlijk heel klein, behalve dat het ene op basis van respect is en het andere op basis van dwang.
Aan de kijker de keuze wat het meest wordt gewaardeerd.

Hoe gaat u met uw eigen kinderen om?

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:43

De weg van de minste weerstand kiezen misschien... al zou dat letterlijk genomen wel weer beter zijn!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:07

horseyfries schreef:
Mijn argumenten waren zo slecht dat ik binnen een paar dagen niet meer op het forum kon komen....
Was dat een Amerikaans forum? Die zijn meestal niet zo gewend aan de confronterende manier van discussieren die in NL vrij normaal is Knipoog .

@maura: Bedankt voor de "inside" info! Ja

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:16

maura schreef:
... en heeft dus ongeveer evenveel tijd voor z'n paarden als een van onze kamerleden zou hebben...
Veel dus Haha! Sigaar

Kortom het is gewoon een superman!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:21

SuperPepeijn schreef:
maura schreef:
... en heeft dus ongeveer evenveel tijd voor z'n paarden als een van onze kamerleden zou hebben...
Veel dus Haha! Sigaar

Kortom het is gewoon een superman!
Haha! Inleveren die Avatar! Vork

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:37

Citaat:

Je begon zelf over ldr en er zijn meerdere mensen die wat pogingen hebben gedaan om ldr
op het udbb uit te leggen. Er zijn er die er heel goed in geslaagd zijn om medestanders te vinden om ldr in het juiste verband aan de orde te stellen en duidelijk te maken. Dat is toch klasse.
Jammer dat het je niet gelukt is.
Citaat:
Was dat een Amerikaans forum? Die zijn meestal niet zo gewend aan de confronterende manier van discussieren die in NL vrij normaal is Knipoog .

Dat is een Amerikaans forum. Dat forum is vrij confronterend, veel erger dan wat we hier gewend zijn. Amerikanen kopen niet iets wat uit een land komt, waarvan ze de hoofdstad niet eens kennen. Als je "Amsterdam" roept, dan roept dat direct een bepaald beeld op. Als je Rollkür of LDR roept, gebeurt hetzelfde. Als je weet wie er achter bepaalde nicknames zitten (en dat weten de insiders daar precies) dan kun je die niet even de oren wassen. Die laten zich ook niet de oren wassen, want die hebben meer internationele rijervaring dan de mensen op bokt. Ze kunnen zaken over paardrijden ook goed uitleggen. Die mensen hebben een hele grote fanclub. De omstandigheden om daar in de dressuur ook maar iets te kunnen betekenen, zijn heel anders dan hier. Als je die mensen van iets wilt overtuigen moet je eerst wat crediet opbouwen. Vervolgens ga je richten, en daarna schiet je pas.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:42

Goofy44 schreef:
Als je die mensen van iets wilt overtuigen moet je eerst wat crediet opbouwen.
Nouja, daar kán je dan tenminste nog iemand overtuigen Haha! Hoeveel Nederlandse sportpaarden zijn eigenlijk niet richting USA gegaan, en hoeveel niet van Sjef? Haha!

*Was eigenlijk niet zo onder de indruk van de argumenten en het kennisniveau op dat forum, wel van de grootte van hun afgunst*

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:31

Het zijn er maar een paar die echt in de sport meedraaien en het ook echt wel weten. Van die paar mensen is het kennis niveau en het ervaringsniveau hoog. Hier heb je - mede door het dressuur succes - de idool werking die van een persoonlijkheid uitgaat. De impact daarvan - op alle aspecten van de sport - is enorm groot.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:32

Veel op een forum zitten en een hoog kennis-, ervaring- en sportniveau gaan volgens mij maar erg moeilijk samen Haha!

Alleen forumpostings, hoe knap ze ook in elkaar gezet zijn, zeggen mij helemaal niets.

Ik ben meer van de -eerst zien en dan geloven- filosofie inmiddels. Knipoog En dat is nou net waar je steeds minder van ziet naarmate de postings veelbelovender worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:29

Ik kan niet zeggen dat ik de postings van Horseyfries op UDBB erg confronterend vond, of het feit dat ze LDR toepast zou op zich confronterend moeten zijn geweest. Het was gewoon heel beleefd en netjes voor een standpunt uitkomen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:39

Zit iedereen hier op alle paardenforums..... Verward
Waar halen jullie de tijd vandaan....