Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:53

Dewi schreef:
Als het paard eenmaal de vernieling in is gereden, kan een fysiotherapeut wel degelijk iets doen. Liever nog voordat het zover is, want dan kunnen we nog wat voorkomen. Eigenlijk is het de taak van de instructeur om de klant aan het verstand te peuteren dat het rijden verbetering behoeft. Als deze verzuimd zal de fysiotherapeut de klant moeten begeleiden.


Mentaliteitsprobleem van de gemiddelde nederlander: Als instructeurlief je verteld dat je het toch echt even heel anders moet aanpakken, dan krijg je last van je ego............en dus neem je een andere instructeur. Net zolang tot je een instructeur hebt gevonden die je voor 50 euro per uur verteld hoe geweldig je bent en wederom niets leert...........behalve dat je weer een ander paard gaat kopen.

Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:54

Mireille1970 schreef:

Misschien zit daar mijn mankement: ik ga ervanuit dat dat onderscheidt wel gezien en gevoeld wordt...


Ik denk dat juist in de regio waar jij zit, dit helemaal niet gevoeld of gezien wordt.

Natascha

Berichten: 6855
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:54

hehe, niet alle tandartsen en osteopaten over 1 kam scheren. Er zijn wel degelijk nette types die niets verzinnen en dus ook niets rekenen. Ik ben nog nooit dergelijke charlatans tegengekomen.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:54

Pipo schreef:
Dewi schreef:
Als het paard eenmaal de vernieling in is gereden, kan een fysiotherapeut wel degelijk iets doen. Liever nog voordat het zover is, want dan kunnen we nog wat voorkomen. Eigenlijk is het de taak van de instructeur om de klant aan het verstand te peuteren dat het rijden verbetering behoeft. Als deze verzuimd zal de fysiotherapeut de klant moeten begeleiden.


Mentaliteitsprobleem van de gemiddelde nederlander: Als instructeurlief je verteld dat je het toch echt even heel anders moet aanpakken, dan krijg je last van je ego............en dus neem je een andere instructeur. Net zolang tot je een instructeur hebt gevonden die je voor 50 euro per uur verteld hoe geweldig je bent en wederom niets leert...........behalve dat je weer een ander paard gaat kopen.


Ja helaas gebeurt dat nog veel teveel... Altijd al geweest hoor, ook onder de grote namen. Die van heden niet meer, die zijn 9 van de 10x juist mede-afhankelijk van de lesklanten en hoe die het doen als reclame.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:55

Pipo, praat je nou over heel paardrijdend Nederland of heb je zelf enkele voorbeelden uit je omgeving genomen? Ik voel me ff niet aangesproken, als je het niet erg vindt. Knipoog

Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:56

Pava schreef:
Pipo, praat je nou over heel paardrijdend Nederland of heb je zelf enkele voorbeelden uit je omgeving genomen? Ik voel me ff niet aangesproken, als je het niet erg vindt. Knipoog


Ik praat over het gemiddelde van heel nederland.............en natuurlijk zijn er zat mensen die niet zo in elkaar steken. Maar een heleboel wel.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:56

Pipo schreef:
Mireille1970 schreef:

Misschien zit daar mijn mankement: ik ga ervanuit dat dat onderscheidt wel gezien en gevoeld wordt...


Ik denk dat juist in de regio waar jij zit, dit helemaal niet gevoeld of gezien wordt.


Is rijkunst geografisch gebonden?

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:56

Pipo schreef:
Mireille1970 schreef:

Misschien zit daar mijn mankement: ik ga ervanuit dat dat onderscheidt wel gezien en gevoeld wordt...


Ik denk dat juist in de regio waar jij zit, dit helemaal niet gevoeld of gezien wordt.


Ik ken hier ook nagenoeg niemand met paarden, dus misschien heb je wel gelijk. Ken ik ze wel dan heb ik ze er 9 van de 1ox zelf op gewezen eens na te laten kijken. Dus daarin ben ik echt niet anti hoor. Kan er zelf ook gebruik van maken waar nodig. Of preventief soms.

Maar het is geen stelregel ... mijn antwoord sta ik nog steeds achter (zie enige posts terug)

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:58

Pava schreef:

Is rijkunst geografisch gebonden?


Nee maar er is wel degelijk verschil in districten...

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:00

Mireille1970 schreef:
Maar we weten toch al jaren dat paardenliefhebbers dé mensengroep is die zich het liefst in de maling laat nemen!


Hm, ik denk dat een grote groep paardenmensen uberhaupt heel gevoelig is voor alles wat interessant overkomt (denk aan alle dure merken paardenkleding), alles wat het paard kan 'beschermen' (denk aan alle soorten transport-, peesbeschermers en dekens) en alles wat het paard 'nodig heeft' (denk aan overdadig krachtvoer en suplementen) voor alle 'extreme' sportprestaties (uurtje rijden).

Een andere groep staat hier lijnrecht tegenover. Alles moet 'natural' etc. Deze mensen zijn vaak ook erg gevoelig voor het alternatieve circuit. Lees hier op bokt van alles over aardstralen, wichelroedes, kruidendokters en magnetiseurs. Hypnotiseurs, telepathie, en ga zo maar door.

@pipo: doelde je hier op?

Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:01

Goed ik laat ook 1 x per jaar de veearts komen om de tanden te doen. En 1 x per jaar iemand die gewoon even preventief die knollen nakijkt.

Maar ik blijf wel bij mijn stelling dat het gros een oor aan genaaid wordt.

Pava er is echt verschil in districten. Maar laten we daar niet verder op in gaan, die discussie heb ik laatst ook al gevoerd en mensen voelen zich extreem persoonlijk aangevallen Haha!

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:04

Pipo schreef:
Mireille1970 schreef:

Misschien zit daar mijn mankement: ik ga ervanuit dat dat onderscheidt wel gezien en gevoeld wordt...


Ik denk dat juist in de regio waar jij zit, dit helemaal niet gevoeld of gezien wordt.


Ik weet niet waar Landsmeer precies ligt. Maar is dat in de contrijen aan de ijssel dan anders? Heb ik nog weinig van gemerkt. Maar ik woon dan ook aan de Lek Haha!

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:06

Landsmeer is een dorp precies tegen Amsterdam aan...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:07

En tja, in Brabant is de springsport op een veel hoger niveau dan hier bijvoorbeeld. Of in de Achterhoek, ook daar is het niveau vele malen hoger...

Maar ligt dat aan de instructie of aan de kwantiteit?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:09

Pipo schreef:
Goed ik laat ook 1 x per jaar de veearts komen om de tanden te doen. En 1 x per jaar iemand die gewoon even preventief die knollen nakijkt.

Maar ik blijf wel bij mijn stelling dat het gros een oor aan genaaid wordt.

Pava er is echt verschil in districten. Maar laten we daar niet verder op in gaan, die discussie heb ik laatst ook al gevoerd en mensen voelen zich extreem persoonlijk aangevallen Haha!


Ik niet hoor, ik voel me niet aangevallen (ik zit in hetzelfde district als Mireille). Maar ik zit me echt hardop af te vragen of je dat verschil in de basis nou echt zo merkt per district. Ik heb het wel over de basis hè. Volgens mij is die overal prut.
Laatst bijgewerkt door Pava op 02-08-06 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:10

Beiden denk ik Mireille. Als er meer ruiters zijn, komt er automatisch meer instructie. En als het aanbod aan goede instructeurs groot is, filtert het aanbod zichzelf Knipoog

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:12

De kwaliteit komt vanzelf wel bovendrijven uit die prut... Maar misschien is de prutlaag in ons (dat van Mireille en mij) wat dikker, dat zou kunnen.

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:13

Mireille1970 schreef:
En tja, in Brabant is de springsport op een veel hoger niveau dan hier bijvoorbeeld. Of in de Achterhoek, ook daar is het niveau vele malen hoger...Maar ligt dat aan de instructie of aan de kwantiteit?

Oef, daar spelen meerdere factoren een rol.
Ideetje: Goedkopere huizen, meer grond, dus meer geld beschikbaar en meer ruimte voor paard. Gevolg: meer mogelijkheden om paard te rijden, versterkend effect op omgeving, meer mensen volgen. Meer ruiters = grotere kans op succes. Succesvolle ruiters leiden andere ruiters op, hierdoor groeiend aantal succesvolle ruiters.

Dit gaat trouwens wel erg off-topic...

Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:15

Dewi schreef:
Mireille1970 schreef:
Maar we weten toch al jaren dat paardenliefhebbers dé mensengroep is die zich het liefst in de maling laat nemen!


Hm, ik denk dat een grote groep paardenmensen uberhaupt heel gevoelig is voor alles wat interessant overkomt (denk aan alle dure merken paardenkleding), alles wat het paard kan 'beschermen' (denk aan alle soorten transport-, peesbeschermers en dekens) en alles wat het paard 'nodig heeft' (denk aan overdadig krachtvoer en suplementen) voor alle 'extreme' sportprestaties (uurtje rijden).

Een andere groep staat hier lijnrecht tegenover. Alles moet 'natural' etc. Deze mensen zijn vaak ook erg gevoelig voor het alternatieve circuit. Lees hier op bokt van alles over aardstralen, wichelroedes, kruidendokters en magnetiseurs. Hypnotiseurs, telepathie, en ga zo maar door.

@pipo: doelde je hier op?


Yep Haha!

Anoniem

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:16

Mireille1970 schreef:
En tja, in Brabant is de springsport op een veel hoger niveau dan hier bijvoorbeeld. Of in de Achterhoek, ook daar is het niveau vele malen hoger...

Maar ligt dat aan de instructie of aan de kwantiteit?


De springsport in Twente is net als Brabant van een heel ander nivo dan in het westen. Hier rijden de Schroders, Geerink, Bruggink en ga zo maar door op de landelijke concoursen in het L. En er zijn bijv vaak al 2 groepen van dik 50 ( of meer) starts op 1 wedstrijdje.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:11

Ik geloof ook niet in het rijtechnisch oplossen van medische problemen.

Mijn mening is dat vrijwel elke kwaal een duidelijke medische oorzaak heeft.

En alle zogenaamde 'genezers' buiten de reguliere veeartsen, hoefsmeden en bekappers om zijn gewoon kwakzalvers!

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:14

Dewi schreef:
Hm, ik denk dat een grote groep paardenmensen uberhaupt heel gevoelig is voor alles wat interessant overkomt (denk aan alle dure merken paardenkleding), alles wat het paard kan 'beschermen' (denk aan alle soorten transport-, peesbeschermers en dekens) en alles wat het paard 'nodig heeft' (denk aan overdadig krachtvoer en suplementen) voor alle 'extreme' sportprestaties (uurtje rijden).

Een andere groep staat hier lijnrecht tegenover. Alles moet 'natural' etc. Deze mensen zijn vaak ook erg gevoelig voor het alternatieve circuit. Lees hier op bokt van alles over aardstralen, wichelroedes, kruidendokters en magnetiseurs. Hypnotiseurs, telepathie, en ga zo maar door.


ik ben dus zo'n 'natural' (ijzerloos, boomloos, 24/7 buiten, dekenloos) maar ik heb helemaal niks met homeopathie, orthomoleculaire toestanden en chakra's

als je je geld aan dat soort dingen gaat uitgeven kan je beter met je paard naar Lourdes gaan, dat heeft hetzelfde effect en dan heb je nog een leuk ritje Clown

mijn keuze voor natural-leefwijze voor t paard is omdat het logischer overkomt dan het tegenovergestelde

ontwormen en inenten doe ik wel keurig, medicijnen als ze nodig zouden zijn alleen via een VA

alternatieve geneeswijzen vind ik niet logisch en archiveer ik in de prullenbak, in 1 woord

GELDKLOPPERIJ

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:33

Arabesk schreef:

Dewi schreef:
Een andere groep staat hier lijnrecht tegenover. Alles moet 'natural' etc. Deze mensen zijn vaak ook erg gevoelig voor het alternatieve circuit. Lees hier op bokt van alles over aardstralen, wichelroedes, kruidendokters en magnetiseurs. Hypnotiseurs, telepathie, en ga zo maar door.


ik ben dus zo'n 'natural' (ijzerloos, boomloos, 24/7 buiten, dekenloos) maar ik heb helemaal niks met homeopathie, orthomoleculaire toestanden en chakra's
(..) mijn keuze voor natural-leefwijze voor t paard is omdat het logischer overkomt dan het tegenovergestelde (...)alternatieve geneeswijzen vind ik niet logisch en archiveer ik in de prullenbak, in 1 woord GELDKLOPPERIJ


sorry, wilde niet alle 'naturals' op 1 hoop schuiven. Een ECHTE natural wil dat het paard op natuurlijke wijze geneest... Knipoog (dus zonder hulp van (alternatieve) geneeswijzen)

Overigens is fysiotherapie geen alternatieve geneeswijze. Het is paramedisch en bij paarden paraveterinair (vastgelegd in de wet).

Ik bedacht me later dat het misschien best meevalt met het aantal 'alternatievelingen' (betere benaming?) in de paardenwereld. Misschien zijn er wel net zo veel in andere takken van sport, dat weet ik natuurlijk niet. Maar een feit is wel, dat een paard een heerlijke uitlaatklep is voor mensen met zulke behoeften. Met een fiets of tennisracket wordt dit een stuk moeilijker.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:49

jarrah schreef:
dus jij beweert hierbij dan ook salinero pijn heeft?

Is dat nou echt zo'n gek idee?

Mireille1970 schreef:
Dat zou betekenen dat er geen goede fysio's en begeleiding bestaat en je je paard op het land moet laten. Geen paard dat zo begeleidt wordt, 5 dagen in de week 20 minuten basiswerkdoet, geen rare fratsen heeft, in het land loopt etc etc...

Zou het ooit in je opkomen dat ook een paard zo op het randje van inspanning en aanspanning kan zijn dat er om willekeurige redenen waarbij de communicatie zo ontzettend nauw is, er iets kan zijn dat een overreactie betekent?? Of ken je geen toppers?

Wat zou moeten betekenen dat er geen goede fysio's zijn? Fysiotherapie is iets heel anders dan sportmassage. En beiden zijn voor de begeleiding van sporters (mens en dier) noodzakelijk.

Overreactie? Wat bedoel je daarmee? Dat er een hulp gegeven wordt en het paard vindt de hulp te sterk?

Zou het ooit in jou opkomen, dat een paard nooit het wit van de ogen laat zien, behalve bij angst en pijn? Het is tenslotte een teken van zwakte. En ondanks al die domesticatie is het instinct nog altijd nummer 1 hoor.

Mireille1970 schreef:
Dat is zo. Maar ... veel is ook gewoon rijtechnisch op te lossen hoor...

Veel is rijtechnisch op te lossen. Maar veel meer dan mensen denken, niet. Zo kun je moeite met stelling geven bijvoorbeeld niet oplossen door veel voltes te rijden. Want dat is een teken dat de lange rugspier verkrampt is. En een verkrampte spier kan niet meer strekken. En dus kan een paard niet meer buigen.

Hoogstens kan een paard doen alsof.
ShannaY schreef:
Wat een ontzettend zweverig gedoe allemaal zeg..

Ik denk dat mijn paard een prima proefpaard zou zijn om te laten zien dat een paard ook gewoon stout kan zijn.

Die uitdaging wil ik best aangaan:
Maak eens een afspraak met Ellen Immink (zie www.happy-athlete.nl). Als zij zegt, dat jou paard helemaal los is, is jou paard gewoon stout. Zo niet, zou er misschien best wel eens een kern van waarheid in mijn verhaal kunnen zitten...

Mireille1970 schreef:
Wat verklaart dan volgens jullie de genetisch bepaalde stoutheidsgraad?

Allemaal geboren met genetisch bepaalde pijn?

Veel spierproblemen beginnen al als veulen, tijdens een val bijvoorbeeld. En die stoutheidsgraad is een deel van het karakter, dat inderdaad deels erfelijk is. Natuurlijk verzint 't ene paard meer trucjes dan het andere. Maar elk paard kan pijn hebben, niet alleen het paard van de buurvrouw.

ShannaY schreef:
Hoevaak hoor je niet met fokken, oei daar zou ik niet mee fokken dat is een "heethoofd" of die heeft een "moeilijk karakter" zelfs nakomelingen blijken dan inderdaad het karakter en/of moeilijke gedrag doorgekregen te hebben van de pappa. Heeft heel die familie lijn dan pijn?

Nee, de hele familielijn heeft een bepaalde pijnperceptie, en een bepaalde manier van omgaan met pijn.

ShannaY schreef:
Ja, ben ik helemaal met je eens hoor! Maar ik vond het zo belachelijk hoe er geredeneerd werd, dat moeilijke of heethoofden allemaal een pijn probleem hebben, en niet gewoon zo van karakter kunnen zijn. Die mensen hebben nog een hoop te leren Vriendjes zijn?

Daarom studeer ik dierwetenschappen...

[sarcastic mode]Ohw wacht... Misschien dat ik daardoor al behoorlijk wat heb geleerd over aard, natuur, instinct, erfelijkheid, trauma's, en ik dit niet uit mijn duim zuig...

Neeeeee, dat is toch onmogelijk? Hoe kun jij nou ongelijk hebben?[/sarcastic mode]

jasmijn78 schreef:
Een gezond paard dat alleen maar in de wei loopt krijgt namelijk niet zomaar een rug of peesblessure.

Dat werd al eerder gezegd: jawel. Een peesblessure niet, dat is vaak een uiting van overbelasting. Maar spierproblemen, en dus rug/schouder/achterhandproblemen kunnen wel degelijk voorkomen bij een paard dat alleen maar in de wei loopt. Dus ja, wilde paarden hebben ook spierproblemen.
Voorbeeld: een merrie is uitgegleden in het weiland na een sprintje, de achterhand is doorgeschoten, soort slinding stop zeg maar. Het bekken van deze merrie staat hierdoor scheef (dit probleem kan opgelost worden door osteopaat en wellicht fysio), en de spieren van de achterhand zijn verrekt. Dat kunnen osteopaat/fysio niet oplossen, dat is de taak van de sportmasseuse.
De merrie liep niet kreupel, slechts wat stijf. Maar (als dochter van Peter Pan, die bekend staat om z'n "hete karakter" Haha!) wanneer er ook maar iets gevraagd werd tijdens het rijden, werd ze pisnijdig.

Dewi schreef:
Zonder al te veel off-topic te gaan, wil ik hierbij nog even iets opmerken.
1. 85% ? Dat is wel erg veel. Waar haal je die cijfers vandaan....
2. spierproblemen ? Welke diagnoses versta je daar onder...
Spierproblemen zijn in de meeste gevallen secundair (dus gevolg van iets anders)
3. verklevingen ? typisch werkje voor de fysio (niet voor de sportmasseur)
4. sportmassage Haha! mag alleen worden toegepast op gezonde paarden, volgens jou dus op de overige 15 %.

1. Van Ellen Immink, ik neem aan via Jo-Ann Wilson, die hier wetenschappelijk onderzoek naar heeft uitgevoerd.
2. Verrekkingen, overbelasting, vaak het gevolg van trauma's (vastliggen, vallen, enz)
3. Grappig, aangezien ik nu leer (sportmassage) hoe ik verklevingen kan behandelen, en mijn mama (fysiotherapeute) mijn problemen niet kan oplossen (met haar 27 jaar ervaring).
4. Gezond --> ik denk dat geen enkel paard met spierproblemen als "ziek" wordt bestempeld.

Mireille1970 schreef:
En een paard met echt pijn krijg je en niet rad gespoten, en is ook kreupel met de staart op de rug.

Een MENS met echt pijn krijg je niet genoeg verdoofd. Een paard heeft, nogmaals, een andere pijnperceptie. En in een nieuwe omgeving, met mogelijk in elke hoek roofdieren, is het best nuttig net te doen alsof het nergens pijn doet en alsof je helemaal fit bent.

Arabesk schreef:
En alle zogenaamde 'genezers' buiten de reguliere veeartsen, hoefsmeden en bekappers om zijn gewoon kwakzalvers!

Over "over 1 kam scheren" gesproken... Veeartsen kunnen niet doen wat osteopaten, fysio's en sportmasseuses doen. En niet zien wat zij zien. Kwakzalvers? Of de nieuwe messiassen? Just a matter of opinion...

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Rijtechnisch probleem = (vaak) medisch probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:50

fysio schaar ik niet onder alternatief

Haha!

wel aardstralen enzo en als mensen gaan neuzelen over homeopatische verdunningen waarbij er chemisch gezien NIETS meer aanwezig is en nee water heeft gelukkig geen geheugen Clown

je zou toch niet willen dat jouw drinkwater onthoudt waar het allemaal langs is geweest Ziek